کد خبر: ۳۱۲۷۲
|
۲۸ مهر ۱۴۰۱ | ۰۹:۳۰

عرضه اولین خودرو برقی شرکت رولز رویس

شرکت رولز رویس اولین خودرو برقی سال آینده با برد 260 مایل را عرضه می کند.

به گزارش «نبض فناوری»، رولزرویس قصد دارد اولین خودروی برقی خود را با نام کوپه دو در اسپکتر در اواخر سال آینده به مشتریان تحویل دهد این کمپانی تا سال 2030 به یک برند کاملاً الکتریکی تبدیل می شود.

این شرکت تخمین می زند که Spectre با یک باتری کاملا شارژ شده تا 260 مایل را طی می کند، 577 اسب بخار قدرت تولید می کند و در 4.4 ثانیه از صفر به 60 مایل در ساعت می رسد.

این ارقام مشابه Cadillac Celestiq هستند، خودروی برقی کمیاب دیگری که این هفته با قیمت 300000 دلار معرفی شد. اسپکتر احتمالاً قیمتی بالاتر از 400000 دلار خواهد داشت که مطابق با بقیه مجموعه‌های رولزرویس است.

برخلاف رقبا، رولزرویس در مسیر خود برای تبدیل شدن به یک برند الکتریکی، فاز هیبریدی را نادیده گرفت. با این حال، شرکت مادرش، BMW Group، چندین مدل هیبریدی، از جمله XM آینده خود، یک کراس اوور پلاگین هیبریدی 644 اسب بخاری می‌سازد که قدرتمندترین مدل تولیدی BMW است.

اکثر برندهای فوق لوکس قبل از تولید مدل های کاملا برقی، هیبریدی های پلاگین را عرضه می کنند. بنتلی که سال گذشته اولین مدل هیبریدی پلاگین خود را روانه بازار کرد، در حال آماده شدن برای ساخت اولین خودروی برقی خود در سال 2025 است. مک لارن که امسال مدل پلاگین هیبریدی آرتورا را عرضه کرد، قصد دارد اولین خودروی برقی خود را در سال 2028 تولید کند.

این خودروها با گران ترین خودروهای الکتریکی موجود در بازار فاصله زیادی خواهند داشت. هم ریماک و هم پینین فارینا در تابستان امسال شروع به تولید ابرخودروهای برقی با باتری 2.5 میلیون دلاری کردند.

ارسال نظرات
استخدام در آزمایشگاه مخفی؛ اپل کارمندان هوش مصنوعی گوگل را دزدید
توسط جیمز وب صورت گرفت؛ عکاسی از اسب فضایی با جزییات دقیق
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 11 اردیبهشت 1403 سقوط بیت‌کوین و اتریوم پیش از رویداد هنگ‌کنگ
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 10 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده سقوط است؟
وبگردی