کد خبر: ۳۱۳۱۲
|
۲۸ مهر ۱۴۰۱ | ۱۶:۳۰

گوگل از نسخه Go اندروید 13 با ویژگی‌هایی مانند زبان طراحی Material You رونمایی کرد

نسخه Go اندروید 13 از ویژگی‌هایی مانند زبان طراحی Material You بهره می‌برد.

به گزارش«نبض فناوری»پس از انتشار نسخه نهایی اندروید 13 در مرداد ماه گذشته، گوگل امروز از نسخه Go سیستم عامل اندروید 13 رونمایی کرده که به‌طور خاص برای گوشی‌های ارزان قیمت ساخته شده است.

از انتشار اولین نسخه Go سیستم عامل اندروید پنج سال می‌گذرد و در حال حاضر بیشتر از 250 میلیون دستگاه فعال ماهانه، با مشخصات پایین، رم و فضای ذخیره سازی محدود وجود دارد که نوعی از اندروید گو را اجرا می‌کنند.

گوگل در نسخه گو اندروید 13 روی قابلیت اطمینان، کاربردپذیری و سفارشی سازی تمرکز کرده است. همچنین به‌روزرسانی‌های Google Play System با شروع این نسخه برای دستگاه‌هایی که از Go پشتیبانی می‌کنند نیز موجود است که به گوشی‌ها اجازه می‌دهد تا به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری مهمی را علاوه بر نسخه اصلی اندروید دریافت کنند. فید Google Discover که در نسخه اصلی اندروید می‌توانید آن را در سمت چپ صفحه اصلی خود پیدا کنید نیز اکنون در دستگاه‌های نسخه Go اضافه شده است.

زبان طراحی Material You در نسخه Go اندروید 13

زبان طراحی متریال یو (Material You) دیگر ویژگی مهم نسخه Go اندروید 13 است که تاکنون برای نسخه اصلی ارائه شده بود و اکنون در دسترس گوشی‌های مقرون‌به‌صرفه نیز قرار گرفته است.

با وجود آن، طرح رنگ گوشی خود را می‌توانید بر اساس تصویر زمینه انتخاب کنید. البته این قابلیت خودکار نیست و هنگامی که یک تصویر زمینه جدید انتخاب می‌کنید، می‌توانید تم اصلی گوشی را از بین چهار رنگ پیشنهادی سیستم انتخاب کنید. علاوه بر این، برخی ویژگی‌های کلیدی معرفی‌شده در اندروید 13 نیز به نسخه Go می‌آیند، مانند مجوزهای نوتیفیکیشن و ترجیحات زبان برنامه.

گوگل می‌گوید دستگاه‌های جدید دارای اندروید‌ 13 (نسخه گو) در سال 2023 وارد بازار خواهند شد.

بسیاری از افرادی که از Android Go استفاده می‌کنند، احتمالا مجبور خواهند شد تا سخت‌افزار خود را برای دریافت نسخه جدید ارتقا دهند. در حالی که گوگل در طول چند سال گذشته این نسخه را برای دستگاه‌هایی با کمتر از 2 گیگابایت رم ساخته بود، همانطور که ماه گذشته گفته شده بود، نسخه اندروید 13 به حداقل 2 گیگابایت رم و 16 گیگابایت فضای داخلی نیاز دارد.

منبع: دیجیاتو

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
وبگردی