کد خبر: ۳۱۳۲۹
|
۳۰ مهر ۱۴۰۱ | ۱۱:۳۰

مقایسه دو تبلت ردمی پد و گلکسی Tab A8

ردمی بالاخره اولین تبلت خود را با نام ردمی پد روانه بازار کرد. علیرغم اینکه اولین تبلت این برند است، اما کاملاً قادر است با بهترین ها رقابت کند.

به گزارش «نبض فناوری»، یکی از باتجربه ترین تولیدکنندگان تبلت سامسونگ است و تبلت های متعددی را در بخش مقرون به صرفه تولید می کند. یکی از جدیدترین تبلت های مقرون به صرفه این غول کره ای، Samsung Galaxy Tab A8 10.5 است که در  سراسر جهان با قیمت های بسیار جالب عرضه می شود. در اینجا به مقایسه مشخصات اصلی Redmi Pad و Samsung Galaxy Tab A8 می پردازیم:

طراحی

 Samsung Galaxy Tab A8 10.5 ظاهری بسیار مینیمال دارد. در قسمت پشتی، ماژول دوربین وجود ندارد، بلکه تنها یک سنسور منفرد به طور مستقیم روی قاب پشتی قرار گرفته است. این تبلت بسیار نازک است و تنها 6.9 میلی متر است و به لطف حاشیه های باریک اطراف نمایشگر، نسبت صفحه نمایش به بدنه بسیار بالایی دارد. این تبلت با وجود نازک بودن به چهار بلندگوی استریو مجهز است و نسبت به Redmi Pad جمع و جورتر است. ردمی پد به لطف حاشیه‌های باریک‌تر در اطراف صفحه نمایش، نسبت صفحه نمایش به بدنه بالاتری دارد، اما مجهز به یک ماژول دوربین بزرگ است که طراحی عقب را کمی خراب می‌کند. وجود قاب آلومینیومی بسیار جالب است زیرا کیفیت ساخت بهتر و طراحی محکم‌تری را به همراه دارد. حتی این مدل نیز مانند رقیب خود به چهار بلندگوی استریو مجهز شده است. کمی ضخیم‌تر و بزرگ‌تر است، اما از طرف دیگر سبک‌تر است.

نمایشگر

ردمی پد دارای پنل IPS LCD است که می تواند تا یک میلیارد رنگ را با قطر 10.61 اینچ، وضوح Full HD Plus 1200 x 2000 پیکسل، نرخ تجدید 90 هرتز و روشنایی معمولی 400 نیت را نشان دهد. با وجود اینکه از پنل‌های OLED موجود در گوشی‌های میان رده فاصله زیادی دارد، بازتولید رنگ بسیار خوبی را ارائه می‌دهد. همچنین به لطف نرخ تازه سازی بالای آن بسیار روان است. Samsung Galaxy Tab A8 راهی برای رقابت با Redmi Pad ندارد زیرا صفحه نمایش آن به طور قابل توجهی پایین تر است. این پنل TFT LCD با قطر 10.5 اینچ و رزولوشن فول اچ دی پلاس 1200 در 1920 پیکسل است و نرخ تازه سازی بالایی ندارد و در مقایسه با تبلت شیائومی قادر است رنگ های کمتری را نشان دهد. همانطور که در بالا ذکر شد، هر دو دارای چهار بلندگوی استریو هستند، اما Samsung Galaxy Tab A8 تنها با جک 3.5 میلی‌متری صدا است که به شما امکان می‌دهد از هدفون یا هدفون سیمی استفاده کنید.

مشخصات و نرم افزار

قدرتمندترین سخت افزار متعلق به Redmi Pad است و قطعاً از بخش سخت افزار Samsung Galaxy Tab A8 بسیار بهتر است. Redmi Pad از پلتفرم موبایل Helio G99 پشتیبانی می کند(یکی از جدیدترین چیپست های میان رده مدیاتک). این پردازنده ای است که با فرآیند تولید 6 نانومتری ساخته شده و دارای معماری هشت هسته ای است که از دو پردازنده Cortex A76 با حداکثر فرکانس 2.2 گیگاهرتز، شش پردازنده Cortex A55 با حداکثر فرکانس 2 گیگاهرتز و Mali G57 تشکیل شده است. پردازنده گرافیکی MC2 این چیپست با حداکثر 6 گیگابایت رم و حداکثر 128 گیگابایت حافظه داخلی سریع UFS 2.2 جفت می شود. در Samsung Galaxy Tab A8، می‌توانید یک چیپست سطح پایه پیدا کنید: Unisoc Tiger T618 که با فرآیند تولید 12 نانومتری ساخته شده و دارای معماری هشت هسته‌ای متشکل از دو پردازنده Cortex A75 با فرکانس 2 گیگاهرتز، شش پردازنده Cortex A55 در حال اجرا است. در کنار پردازنده، حداکثر 4 گیگابایت رم و تا 128 گیگابایت حافظه داخلی وجود دارد که با میکرو SD قابل ارتقا است. توجه داشته باشید که Redmi Pad اندروید 12 را اجرا می کند، در حالی که Samsung Galaxy Tab A8 با اندروید 11 عرضه می شود.

دوربین

دوربین‌های پشتی این دو تبلت کم و بیش در یک سطح هستند: تفاوت واقعی در دوربین جلو است، جایی که Redmi Pad به لطف یک سنسور عالی 8 مگاپیکسلی با میدان دید فوق‌العاده برنده می‌شود.

باتری

نکته آخر اینکه Redmi Pad باتری بزرگتری دارد و عمر باتری طولانی تری را تضمین می کند نه تنها به دلیل ظرفیت بزرگتر بلکه به دلیل مصرف انرژی کمتر از چیپست 6 نانومتری.

قیمت

برای خرید Redmi Pad به حداقل 250 یورو / 250 دلار نیاز دارید، در حالی که Samsung Galaxy Tab A8 با قیمت کمتر از 185 یورو / 185 دلار در دسترس است.

ارسال نظرات
وبگردی