کد خبر: ۳۱۳۴۰
|
۳۰ مهر ۱۴۰۱ | ۱۳:۳۵
نرخ تازه سازی بالا برای تصاویر ۸k؛

سرعت انتقال داده با کابل جدید «اینتل» سه برابر شد

اینتل یک نمونه اولیه از نسل بعدی رابط تاندربلت خود را به نمایش گذاشته است. سرعت انتقال داده از طریق این کابل تا سه برابر سریع‌تر از کابل تاندربلت ۴ خواهد بود.

به گزارش «نبض فناوری»، نیواطلس اعلام کرد، سرعت انتقال داده از طریق کابل تاندربلت جدید، که هنوز نام رسمی ندارد، ۸۰ گیگابیت در ثانیه است. این افزایش، سرعت انتقال داده بین دستگاه‌هایی مانند سخت افزارهای اس اس دی را در مقایسه با کابل‌های تاندربلت ۴ دو برابر می‌کند که برای مدیریت حجم فزاینده داده‌های تولید شده و ارسال شده مفید خواهد بود.

هنگامی که این کابل به یک صفحه نمایش متصل می‌شود، سرعت انتقال داده‌ها تا ۱۲۰ گیگابیت در ثانیه افزایش می‌یابد. این سرعت سه برابر سریع‌تر از فناوری فعلی است و اجازه می‌دهد تا تصاویر نمایشگرهای ۸K به آرامی با نرخ تازه سازی بالاتر نمایش داده شوند.

کابل‌های جدید با نسخه‌های قبلی کابل‌های تاندربلت و همچنین نسخه‌های قبلی کابل‌های یو اس بی و دیسپلی پورت سازگار خواهند بود.

اینتل می‌گوید جزئیات بیشتر در مورد نسل بعدی کابل‌های تاندربولت از جمله نام رسمی آن و همچنین سایر ویژگی‌ها و قابلیت‌های کابل مذکور در سال ۲۰۲۳ اعلام خواهد شد.

منبع/ مهر

ارسال نظرات
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
وبگردی