کد خبر: ۳۱۳۷۰
|
۰۱ آبان ۱۴۰۱ | ۱۳:۳۳

آمریکا یک صنعت فناوری چینی را تحریم کرد

آمریکا سخت‌ترین محدودیت‌های صادراتی را برای ابزارهای سخت‌افزاری و تراشه‌های هوش مصنوعی ساخت چین وضع کرده است.

به گزارش «نبض فناوری»، ماه گذشته، غول تجارت الکترونیک چینی علی بابا یک سیستم محاسبات ابری قدرتمند جدید را معرفی کرد که برای پروژه های هوش مصنوعی طراحی شده است. این توسط مشتریان ابری علی بابا برای آموزش الگوریتم‌هایی برای کارهایی مانند گفتگوی ربات چت و تجزیه و تحلیل ویدیو استفاده می‌شود و با استفاده از صدها تراشه از شرکت‌های آمریکایی اینتل و انویدیا ساخته شده است.

ایالات متحده هفته گذشته، محدودیت های صادراتی جدیدی را اعلام کرد که پروژه های آینده مانند آن را بعید می کند. قوانین دولت بایدن شرکت ها را از صادرات تراشه های پیشرفته مورد نیاز برای آموزش یا اجرای قوی ترین الگوریتم های هوش مصنوعی به چین منع می کند.

کنترل‌های جدید گسترده برای نگه داشتن صنعت هوش مصنوعی چین در دوران تاریکی در حالی که ایالات متحده و سایر کشورهای غربی در حال پیشرفت هستند، طراحی شده‌اند. این محدودیت‌ها همچنین صادرات تجهیزات ساخت تراشه و نرم‌افزارهای طراحی را مسدود می‌کند و تولیدات سیلیکونی پیشرو در جهان از جمله TSMC تایوان و سامسونگ کره جنوبی را از تولید تراشه‌های پیشرفته برای شرکت‌های چینی منع می‌کند.

پروژه‌های جدید پیشگام اغلب شامل الگوریتم‌های یادگیری ماشینی هستند که بر روی ابررایانه‌هایی با صدها یا هزاران واحد پردازش گرافیکی (GPU) آموزش دیده‌اند، تراشه‌هایی که در اصل برای بازی طراحی شده‌اند، اما همچنین برای اجرای عملیات‌های ریاضی ضروری ایده‌آل هستند. این امر باعث می شود که جاه طلبی های هوش مصنوعی چین به شدت به سیلیکون ایالات متحده وابسته باشد.

 

ارسال نظرات
به دلیل نگرانی از ایمنی داده‌ها؛ هلند استفاده از فیس‌بوک را ممنوع می‌کند
وبگردی