کد خبر: ۳۱۳۸۰
|
۰۲ آبان ۱۴۰۱ | ۱۱:۲۳

فروش عمده سنسور فیبر نوری

یک سیستم سنسور فیبر نوری معمولی از یک کابل فیبر نوری متصل به یک سنسور از راه دور یا یک تقویت کننده تشکیل شده است.

مقدمه

سنسور فیبر نوری حسگری است که از فیبر نوری به عنوان عنصر حسگر ("حسگرهای درونی") یا به عنوان وسیله‌ای برای انتقال سیگنال‌ها از یک سنسور از راه دور به دستگاهی که سیگنال‌ها را پردازش می‌کند ("حسگرهای بیرونی") استفاده می‌کند. سنسورهای نوری توانایی تشخیص نور را دارند، معمولاً در محدوده خاصی از طیف‌های الکترومغناطیسی (فرابنفش، مرئی و مادون قرمز). این سنسور طول موج، فرکانس یا قطبش نور را تشخیص می‌دهد و آن را به دلیل اثر فوتوالکتریک به سیگنال الکتریکی تبدیل می‌کند.

یک سیستم حسگر فیبر نوری معمولی از یک کابل فیبر نوری متصل به یک سنسور از راه دور یا یک تقویت کننده تشکیل شده است. کابل فیبر نوری از یک هسته شیشه‌ای یا پلاستیکی تشکیل شده است که توسط یک لایه ساخته شده از مواد روکشی احاطه شده است. سنسورهای فیبر نوری در برابر تداخل الکترومغناطیسی مصون هستند و جریان الکتریسیته را هدایت نمی‌کنند. بنابراین می‌توان از آنها در مکان‌هایی که برق با ولتاژ بالا یا مواد قابل اشتعال مانند سوخت جت وجود دارد استفاده کرد. این سنسورها را را می‌توان به گونه ای طراحی کرد که در برابر دمای بالا نیز مقاومت کند. این سنسورها دارای مزایای منحصر به فرد دیگری مانند حساسیت بالا، اندازه کوچک، وزن سبک، استحکام، انعطاف پذیری و توانایی ارائه حس چندگانه یا توزیع شده هستند.

فیبرهای نوری می‌توانند به عنوان حسگرهایی برای اندازه گیری کرنش، دما، فشار و سایر کمیت‌ها با اصلاح یک فیبر استفاده شوند تا کمیت اندازه گیری شده شدت، فاز، قطبش، طول موج یا زمان عبور نور در فیبر را تعدیل کند.

حسگر فیبر نوری

پاسخ به چند پرسش درباره سنسور فیبر نوری

1- سنسور جریان فیبر نوری چگونه کار می‌کند؟ سنسور جریان فیبر نوری یا همان FOCS یک سنسور جریان برای اندازه‌گیری جریان مستقیم است. با استفاده از یک فیبر نوری تک سر در اطراف هادی جریان که دارای اثر مغناطیسی نوری (اثر فارادی) است، جریان‌های DC یک طرفه یا دو طرفه را تا 600 کیلو آمپر، اندازه گیری می‌کند.

2- تفاوت بین سنسورهای فیبر نوری و سنسورهای سنتی چیست؟ سنسورهای فیبر نوری در مقایسه با سنسورهای سنتی اندازه کوچکتری دارند. همچنین انرژی کمتری مصرف می کنند. علاوه بر این، این سنسورها در مقایسه با سنسورهای سنتی مقاومت بالایی در برابر تداخل الکترومغناطیسی نشان می‌دهند.

3- چرا از سنسورهای نوری استفاده می‌شود؟ حسگرهای نوری اجزای الکترونیکی هستند که برای تشخیص و تبدیل پرتوهای نور فرودی به سیگنال های الکتریکی طراحی شده‌اند. این قطعات برای اندازه گیری شدت نور فرودی و تبدیل آن به فرمی قابل خواندن توسط یک دستگاه اندازه گیری یکپارچه، بسته به نوع سنسور مفید می‌باشد. این مکانیزم برای تشخیص، نسبت به سایر حالات به ابزارهای ساده‌تری نیاز دارد و به صرفه است.

4- مزایای فیبرهای نوری چیست؟ پهنای باند کابل‌های فیبر نوری بسیار بیشتری از کابل های فلزی است. پهنای باند بالاتر به معنای سرعت بیشتر، فواصل انتقال طولانی‌تر، انعطاف پذیری بیشتر، تاخیر بهبود یافته مناسب‌تر و امنیت قوی‌تر است.

5- علت استفاده از فیبر نوری در سنسور چیست؟ حسگرها بسته به کاربردشان، از فیبرهای نوری به طرق مختلف استفاده می‌کنند. در درجه اول، یک فیبر نوری به دلیل اندازه کوچکی آن یا به دلیل نیازمندی کم به برق و یا بدون نیاز به برق شهر در مکان راه دور است، استفاده می‌شود. با این حال، دلیل دیگر این است که بسیاری از حسگرها را می‌توان در طول فیبر با استفاده از یک تغییر طول موج نور متفاوت برای هر سنسور یا با سنجش زمان لازم برای عبور نور در طول فیبر از طریق هر سنسور مختلف، چندگانه کرد.

سنسور فیبر نوری

سنسور فیبر نوری با برند آکوسنس

آکوسنس، سازنده انواع سنسورهای دقیق و هوشمند و یک شرکت با فناوری پیشرفته است. این شرکت یک شرکت نوآور با تمرکز بر فوتوالکتریک صنعتی است. این شرکت، هوش دقیق و حسگر هوش مصنوعی را در صنایع و زمینه‌های جدید مانند الکترونیک 3C، انرژی جدید، فرآیند نیمه هادی، الکترونیک پزشکی و روبات‌های خدماتی ارائه می‌دهد. استفاده از آخرین فناوری روز دنیا برای ساخت محصولات، باعث شده است سالانه به مقدار قابل توجهی کالا از محصولات این شرکت به فروش برسد و اعتماد دو طرفه‌ای بین خریداران و فروشندگان برقرار شود.

شرکت Akusense، یک ارائه دهنده نوآورانه با تمرکز بر فوتوالکتریک صنعتی و فن آوری‌های یادگیری عمیق است که توسط دو متخصص بین المللی حسگر صنعتی برتر با بیش از 20 سال تحقیق و با همکاری تیم اصلی تحقیق و توسعه که گروهی از دانشمندان و مهندسان برتر صنعت است، توسعه یافته است. هدف این شرکت آن است که در آینده نه چندان دور، صنعت حسگرها و ابزارهای هوشمند سازی را در دست گرفته و بهترین‌ها را در اختیار مشتریان قرار دهد.

سنسورهای فیبر نوری یکی از محصولات مهم شرکت آکونسس است. دقت و حساسیت بسیار بالا، وزن کم، مقاومت فیزیکی زیاد در برابر عوامل گوناگون از ویژگی‌های بارز این محصول است. کیفیت بالای این نوع سنسورها باعث شده مشتریان زیادی در سراسر دنیا بدست آورد و به یک برند شاخص در زمینه سنسور فیبر نوری تبدیل شود.

آکوسنس

فروش سنسور فیبر نوری برند آکونسس در ایران

همان طور که در بالا اشاره شد سنسورهای فیبر نوری آکونسس، به دلیل راندمان و کیفیت بالا مورد استقبال مردم جهان قرار گرفته است. از این رو جهت خدمات رسانی به عموم مردم، شرکت آکونسس دارای نمایندگی‌های فروش متعددی در سراسر جهان است. شرکت پردیس کابل البرز با نام تجاری pka-group، از سال 1395 نمایندگی معتبر شرکت آکونسس در ایران است. این شرکت با واردات انواع سنسورها همانند سنسور شیاردار، سنسورهای نوری، سنسورهای لیزری، سنسورهای فیبر نوری و غیره بر آن است تا مردم عزیز کشورمان بتوانند از بهترین‌ها استفاده نمایند.

جهت خرید عمده سنسور فیبر نوری می توانید با کارشناسان فروش پردیس کابل البرز بعنوان تنها واردکننده محصولات آکوسنس با شماره تماس ۳۳۹۳۲۲۱۰ در تهران تماس حاصل کنید و از مشاوره رایگان برخوردار شوید .

 

سخن پایایی

شرکت‌های متعددی در زمینه فروش سنسور فیبر نوری کار می‌کنند. شرکت پردیس کابل البرز نیز در این بین تمام تلاش خود را بکار گرفته‌ تا در این زمینه برترین باشد. ما با  فروش سنسورهای فیبر نوری برند آکونسس به صورت مستقیم و کنار زدن واسطه‌ها از چرخه فروش برآنیم تا مشتریانمان بتوانند محصولات مورد نظر خود را به نازل‌ترین قیمت تهیه نمایند. پس اگر قصد خرید سنسورهای فیبر نوری را دارید، چه خوب که همین حالا با کارشناسان شرکت پردیس کابل البرز تماس گرفته و در مورد محصول‌ مورد نظرتان  از مشاوران مجرب ما کمک دریافت کنید.

 

 

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 10 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده سقوط است؟
در آخرین گزارش درآمد «تجارت الکترونیک پارسیان» در کدال، درآمد و فروش 438 میلیارد تومانی «رتاپ» در فروردین ماه
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۹۵ درصدی در دوره یکماهه فروردین ۱۴۰۳ نسبت به دوره مشابه سال قبل
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 8 اردیبهشت 1403 سقوط سودآوری بیت‌کوین
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
در آخرین گزارش درآمد «تجارت الکترونیک پارسیان» در کدال، درآمد و فروش 438 میلیارد تومانی «رتاپ» در فروردین ماه
وبگردی