کد خبر: ۳۱۳۹۹
|
۰۳ آبان ۱۴۰۱ | ۱۳:۳۰

جنگ پهپادها در اکراین

اوکراین وارد دوره جدید جنگ هواپیماهای بدون سرنشین شده است.

به گزارش «نبض فناوری»، جنگ اکراین با استفاده از پهپادهای به کارگرفته توسط روسیه که کشورهای خارجی ادعا می کنند ساخت ایران است وارد دوره ای جدید شده است.

روسیه استفاده خود از «پهپادها را در اوکراین افزایش داده است. روز دوشنبه، ده‌ها پهپاد به شهرهای اوکراین حمله کردند. به گفته مقامات اوکراینی، حملات پهپادی و موشکی همچنین 30 درصد از زیرساخت های انرژی  این کشور را در 10 روز گذشته نابود کرده است. بخش‌هایی از اکراین اکنون بدون برق هستند.

هواپیماهای بدون سرنشین مسلح از ماه‌ها پیش در نبرد در اوکراین شرکت داشتند. تا به حال، هر دو طرف عمدتاً استفاده خود را به خطوط مقدم محدود می کردند. اما حملات این هفته روسیه آغاز یک دوره جدید برای جنگ هواپیماهای بدون سرنشین در اوکراین است به‌گونه‌ای که تحلیل‌گران می‌گویند به روسیه مزیت استراتژیک  در میدان نبرد می‌دهد. 

در حالی که اوکراین قبلاً در رهگیری این پهپادها موفقیت هایی داشته است، این کشور همچنان در تلاش است تا به استراتژی جدید روسیه پاسخ دهد. 

 یوری ایحنات، سخنگوی نیروی هوایی اوکراین به رویترز گفت: «متاسفانه نمی‌توان 100 درصد [آنها] را هدف قرار داد، زیرا هدف دشوار است». برای جبران، اوکراین راه‌هایی را برای شناسایی زودهنگام پهپادها آغاز کرده است. نیروهای مسلح این کشور یک اپلیکیشن اندرویدی به نام ePPO راه اندازی کردند که از غیرنظامیان می‌خواهد مشاهده موشک‌های کروز یا هواپیماهای بدون سرنشین را گزارش کنند و به‌اشتراک بگذارند که در چه مسیری حرکت می‌کنند.

هنگامی که اوکراینی ها بتوانند پهپادها را شناسایی کنند،  باید بهترین راه را برای هدف قرار دادن آنها بیابند. ابزارهای جنگ الکترونیک، مانند پارازیت‌های جی‌پی‌اس، به خوبی کار نمی‌کنند، زیرا تحلیل‌گران معتقدند که پهپادها قبل از بلند شدن با موقعیت هدف برنامه‌ریزی می‌شوند.

مارسل پلیشتا، تحلیلگر سابق وزارت دفاع آمریکا که اکنون کاندیدای دکترا در دانشگاه سنت اندروز اسکاتلند است، می گوید که راه ایده آل برای سرنگونی آنها با موشک های دوربرد خواهد بود. اما بسیار گرانتر از خود پهپاد هستند که از نظر پایداری یک مسئله است. او می گوید که دفاع هوایی کوتاه برد ارزان تر است. اما آنها  برد بسیار کمتری دارند، بنابراین شما این خطر را دارید که نتوانید همه آنها را قبل از رسیدن به اهداف خود شلیک کنید.

 

برچسب ها: اکرین پهپاد روسیه
ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 30 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین بعد از ۳ هفته رکوردی دیگر ثبت کرد
با کنترل از راه دور؛ سگ رباتیک نیروی نظامی چین شد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 اردیبهشت 1403 صعود رمزارزهای پیشروی جهان
به دلیل عدم پیروی از مقررات؛ ترکیه گوگل را جریمه کرد
وبگردی