کد خبر: ۳۱۴۱۲
|
۰۳ آبان ۱۴۰۱ | ۱۴:۱۶
وزیر اقتصاد:

شبکه بانکی باید رقابت‌پذیری و جذب نخبگان را با نظارت کارشناسی دنبال کند

وزیر اقتصاد و دارایی گفت: شبکه بانکی باید رقابت پذیری و جذب نخبگان را با نظارت کارشناسی دنبال کند، نباید کیفیت فعالیت ها تحت تاثیر مشکلاتی از جمله نیروی انسانی قرار گیرد تا خدمات دهی در شبکه بانکی کشور ارتقا یابد.

به گزارش «نبض فناوری»، پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان اعلام کرد؛ سیداحسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی گفت: یکی از پروژه های اصلاح اقتصادی که در دستور کار ستاد اجرایی دولت قرار گرفته اصلاحات شبکه بانکی کشور است.

وی اظهار داشت: به همت صاحب نظران و مدیران شبکه باید این عقبه دشوار و ضروری و پر دستاوردی را طی کنیم و اصلاحات را انجام دهیم، ما اجازه نمی دهیم در روی پاشنه قبل بچرخد.انجماد نقدینگی، ساخت و باز تولید جریان نقدینگی شبکه بانکی را باید در دستور کار سیاست گذاران قرار دهیم.

وزیر اقتصاد و دارایی، بانک ها را یکی از اصول اقتصاد اسلامی دانست و افزود: باید مالکیت بخش خصوصی به رسمیت شناخته شود و موانع به وجود آمده بخاطر وظیفه تنظیم گری بانک مرکزی نیست.

وی تصریح کرد: مجوز افزایش سرمایه را به تفکیک در بانک های دولتی اخذ کردیم و در تلاشیم برای بازپرداخت بدهی های دولت به شبکه بانکی مجوزی دیگر از سازمان برنامه بگیریم که سال آینده باعث کاهش بدهی دولت در شبکه بانکی کشور می شود.

خاندوزی گفت: استمهال وام های کشاورزی دغدغه ای جدی و به حدی از ناکارآمدی رسیده است که حداقل انتظار این است کشاورزانی که بیمه شدند، بدهی بیمه در کوتاهترین زمان از سوی صندوق جبران شود.

وی با اشاره به اینکه حقوق بانک های دولتی مشروط به رعایت سقف است بیان کرد: شبکه بانکی باید رقابت پذیری و جذب نخبگان را با نظارت کارشناسی دنبال کند، نباید کیفیت فعالیت ها تحت تاثیر مشکلاتی از جمله نیروی انسانی قرار گیرد تا خدمات دهی در شبکه بانکی کشور ارتقا یابد.

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در اول خرداد 1403 بیت‌کوین صعود کرد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 31 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین افزایش قیمت غیرمنتظره را تجربه کرد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 30 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین بعد از ۳ هفته رکوردی دیگر ثبت کرد
با کنترل از راه دور؛ سگ رباتیک نیروی نظامی چین شد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 اردیبهشت 1403 صعود رمزارزهای پیشروی جهان
وبگردی