کد خبر: ۳۱۴۲۱
|
۰۴ آبان ۱۴۰۱ | ۱۰:۳۰

مشخصات شیائومی 11T pro+ قیمت

قیمت گوشی موبایل یکی از مؤلفه‌های اصلی خرید آن است. بررسی مشخصات، مقایسه، شناسایی مزایا و معایب گوشی شیائومی Xiaomi 11T pro می‌تواند علاقمندان به دنیای موبایل را در انتخابی مناسب یاری کند.

به گزارش «نبض فناوری»، گوشی موبایل Xiaomi 11T pro متعلق به شرکت شیائومی است که با چند ویژگی جدید روانه بازار شد. شیائومی در روز ۱۵ سپتامبر سال ۲۰۲۱ میلادی (بیست‌وچهارم شهریورماه ۱۴۰۰)، درست یک روز پس از رونمایی اپل از خانواده آیفون ۱۳ به‌طور رسمی از گوشی‌های جدید خود در سری 11T پرده برداشت.

محصولات جدید این شرکت 11T و 11T pro نام دارد و می‌توان آن‌ها را ادامه‌ای بر Mi 11 و Mi 11 Pro دانست که به ترتیب در آخرین روزهای سال ۲۰۲۰ و مارس ۲۰۲۱ معرفی شدند. البته شیائومی که حالا پیشوند Mi را از ابتدای نام محصولات خود برداشته، اسمارت‌فون دیگری را هم تحت عنوان 11 Lite 5G NE در این رویداد معرفی کرده که در طبقه گوشی‌های با قیمت مناسب قرار می‌گیرد و آپدیتی بر Mi 11 Lite محسوب می‌شود.

مشخصات شیائومی Xiaomi 11T pro

صفحه نمایش و بدنه Xiaomi 11T pro

شیائومی Xiaomi 11T pro مجهز به نمایشگر ۶.۶۷ اینچی با فناوری AMOLED است و نسبت تصویر ۲۰:۹ بوده و وضوح آن فول اچ‌دی پلاس است؛ نرخ به‌روزرسانی صفحه‌نمایش این گوشی همانند Mi 11 Pro همچنان ۱۲۰ هرتزی بوده و از نرخ نمونه‌برداری لمسی تا ۴۸۰ هرتز و پخش محتوای +HDR10 پشتیبانی می‌کند. البته حداکثر روشنایی محصول جدید، که با پوشش گوریلا گلس Victus محافظت می‌شود، از ۱.۷۰۰ نیت به ۱.۰۰۰ نیت کاهش یافته است.

دوربین شیائومی Xiaomi 11T pro

شیائومی Xiaomi 11T pro مجهز به دوربین اصلی سه گانه است. این گوشی دارای دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسل (لنز واید و f/1.8)، هشت مگاپیکسل (اولتراواید و f/2.2) و پنج مگاپیکسل (telephoto macro و f/2.4) که تکمیل کننده عناصر لازم عکس‌برداری برای کاربران این گوشی است. Xiaomi 11T pro ضبط ویدئوهای حداکثر با کیفیت ۱۰۸۰ با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

دوربین گوشی Xiaomi 11T pro با وجود افزایش وضوح، فاقد لرزه‌گیر اپتیکال (OIS) است، اما از برداشت ویدئوی 8k پشتیبانی می‌کند، همچنین حفره پانچ‌شده در مرکز بالای صفحه‌نمایش هر دو نمونه استاندارد و Pro، دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی دستگاه با گشودگی دیافراگم f/2.4 را در خود جای داده است.

از سوی دیگر نه‌تنها دوربین پریسکوپی هشت مگاپیکسلی Mi 11Pro با امکان زوم اپتیکال پنج برابری در 11T pro حذف شده، بلکه دوربین اولترا واید ۱۳ مگاپیکسلی با میدان دید گسترده ۱۲۳ درجه‌ای آن هم حالا جای خود را به یک نمونه هشت مگاپیکسلی با میدان دید ۱۲۰ درجه‌ای داده است. البته شیائومی برای جبران حذف دوربین پریسکوپی و کاهش رزولوشن دوربین اولترا واید، یک دوربین تله ماکروی پنج مگاپیکسلی برای محصول جدید خود در نظر گرفته است. همچنین هر دو نمونه Pro و استاندارد به قابلیتی با عنوان Cinemagic برای فیلم‌برداری حرفه‌ای مجهز شده‌اند.

همچنین دوربین سلفی شیائومی Xiaomi 11T pro از نوع واید و گشودگی دیافراگم f/2.5 است.

سخت‌افزار شیائومی Xiaomi 11T pro

از نظر سخت‌افزاری این گوشی از تراشه اسنپدراگون ۸۸۸ 5G با معماری پنج نانومتری ساخته شده است. پردازنده اسنپدراگون ۸۸۸ 5G یک پردازنده هشت هسته‌ای است که هر هشت هسته آن Kryo هستند و حداکثر توان پردازشی آن‌ها ۱.۸ گیگاهرتز است. پردازنده گرافیکی این گوشی Adreno 660 است که بسیار مناسب کارهای روزانه است و با لگ و کندی مواجه نمی‌شوید.

حافظه داخلی شیائومی Xiaomi 11T proاز ۱۲۸/۲۵۶ گیگابایت، ۸/۲۵۶ گیگابایت، ۸/۱۲۸ گیگابایت رم تشکیل شده است. شیائومی Xiaomi 11T pro از سیستم‌عامل اندروید ۱۱ استفاده می‌کند.

شبکه‌های ارتباطی شیائومی Xiaomi 11T pro

قابلیت اتصال به شبکه‌هایHSPA / LTE و بلوتوث نسخه ۵.۲, A2DP از دیگر ویژگی‌های شبکه‌های ارتباطی شیائومی Xiaomi 11T pro است.

باتری شیائومی Xiaomi 11T pro

باتری پنج هزار میلی‌آمپر ساعتی 11T pro از نظر فناوری شارژ یک سر و گردن بالاتر از Mi 11 Pro ظاهر شده است. در واقع شیائومی این گوشی را نخستین محصول جهانی خود معرفی می‌کند که به فناوری شارژ ۱۲۰ واتی HyperCharge مجهز شده است. براساس اعلام شرکت سازنده، با استفاده از این شارژر سیمی می‌توان ظرف مدت ۱۷ دقیقه دستگاه را به طور کامل شارژ کرد.

جالب آنکه برای شارژ ۷۲ درصد از ظرفیت باتری تنها به ۱۰ دقیقه زمان نیاز است و این میزان شارژ به‌گفته شرکت سازنده برای ۱۱ ساعت مکالمه، پخش هفت ساعت ویدئو، پنج ساعت استفاده از سامانه‌های ناوبری و دو ساعت ضبط ویدئوی 1080p کفایت می‌کند.

شیائومی در تبلیغات خود تأکید کرده که باتری مورد استفاده در این گوشی پس از ۸۰۰ بار شارژ همچنان ۸۰ درصد سالم خواهد بود؛ رقمی که در صورت شارژ روزانه اندکی بیش از دو سال را پوشش می‌دهد.

سیستم عامل شیائومی Xiaomi 11T pro

شیائومی Xiaomi 11T pro به‌صورت پیش‌فرض از اندروید ۱۱ با رابط کاربری انحصاری شیائومی یعنی MIUI 12.5 استفاده می‌کند. این گوشی دارای حسگر اثر انگشت است که از زیر لایه نمایشگر به کناره دستگاه (یکپارچه با دکمه پاور) منتقل شده است.

مزایای شیائومی Xiaomi 11T pro

  • ساخت عالی با طراحی جذاب
  • نمایشگر پرنور با پشتیبانی از دالبی ویژن و رفرش تطبیق‌پذیر ۱۲۰ هرتزی
  • شارژ سریع
  • اسپیکرهای استریوی متوازن
  • چیپست
  • کیفیت عکس قابل اتکا در روز و شب

معایب شیائومی Xiaomi 11T pro

  • غیبت استاندارد مقاومت IP68
  • دوام باتری متوسط
  • نبود OIS، دوربین تله‌فتو یا زوم بدون از دست رفتن کیفیت
  • نیاز به اصلاح داشتن بخش پردازشی عکس‌ها در روز
  • به‌تعویق افتادن طولانی مدت ارتقای دوربین سلفی شیائومی

قیمت شیائومی Xiaomi 11T pro

با توجه به نتایج بررسی‌ها، در زمان انتشار این مطلب قیمت شیائومی Xiaomi 11T pro با حافظه ۲۵۶ گیگابایت و رم هشت و به دلیل تنوع شرکت‌های گارانتی دهنده و تنوع رنگ تفاوت در حدود ۱۲ میلیون و ۷۳۹ هزار تومان تا ۱۴ میلیون و ۳۲۹ هزار تومان را در بازار به خود اختصاص داده است.

آیا شیائومی Xiaomi 11T pro بخریم؟

شیائومی Xiaomi 11T pro در اکثر زمینه‌ها عملکرد بسیار خوبی دارد، اما موارد زیادی را باید پیش از اقدام به خرید این محصول در نظر گرفت. با قیمت شروع کنید، سپس بررسی کنید آیا اندازه صفحه نمایش و قدرت باتری آنچه می‌خواهید هست یا خیر؟

شیائومی Xiaomi 11T pro با نمایشگر عالی پر نور، شارژ سریع، چیپست و پرفورمنسی در حد پرچم‌داران قابلیت 5G، کیفیت عکس قابل اتکا در روز و شب، ویدئوهای عالی از همه دوربین‌ها و عالی بودن MIUI، عملکرد سخت‌افزاری پذیرفتنی و باتری قوی همراه با شارژدهی مناسب ازجمله ویژگی‌های شیائومی Xiaomi 11T pro همراه با قیمت مناسب، آن را به محصولی ارزشمند برای خرید تبدیل می‌کنند.

منبع/ ایمنا

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
Hadi
۲۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۴
اصلا کیفیت دوربین نداره
5
0
برزو
۲۳:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۴
سلام من خریدم ازش اصلأ راضی نیستم باطری سریع خالی میکنه
7
1
رضا
۲۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۵
عالیه از خریدش پشیمون نمیشید ولی نمیدونم چرا انروید ۱۲می یو آی ۱۳هنوز برام نیومده تنها چیزی ک تو ذوقم زده همینه
4
0
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی