کد خبر: ۳۱۴۳۷
|
۰۵ آبان ۱۴۰۱ | ۰۹:۳۰

کاربران آیفون باید iOS 16.1 را در اسرع وقت نصب کنند

کاربران آیفون به دلایل امنیتی باید iOS 16.1 را در اسرع وقت نصب کنند.

اپل روز دوشنبه iOS 16.1 و iPadOS 16.1 را منتشر کرد و در یک توصیه امنیتی که به صورت آنلاین منتشر کرد،  مسائل امنیتی متعددی را که ساخت نرم افزار جدید از آنها مراقبت می کند، فاش کرد. در این پست 23 مشکل امنیتی مختلف که توسط پچ های منتشر شده با به روز رسانی ها پوشش داده شده، توضیح داده شده است. 

سه مشکل امنیتی در هسته iOS و iPadOS وجود داشت که نحوه استفاده CPU (واحد پردازش مرکزی) دستگاه شما را از قابلیت‌های خود کنترل می‌کند و همچنین حافظه سیستم، شبکه و سیستم‌های فایل را مدیریت می‌کند.
بنابراین بدیهی است که از دیدن اینکه یک هکر بتواند هر کدی را بر روی دستگاه شما اجرا کند متنفر هستید، به همین دلیلاین یکی از آسیب پذیری هایی بود که باید اصلاح می شد. این مشکل که در مورد هسته در مشاوره امنیتی اپل ذکر شده است، می گوید که یک برنامه ممکن است بتواند کد دلخواه را با امتیازات هسته اجرا کند. این بدان معناست که یک برنامه می تواند مجبور شود هر کد یا دستوری را که مورد نظر مهاجم است اجرا کند. اپل گفت که این مشکل با بهبود مدیریت حافظه برطرف شده است.

یکی از مسائل امنیتی ممکن است قبلاً توسط مهاجمان مورد سوء استفاده قرار گرفته باشد. یک آسیب‌پذیری که باز هم مربوط به هسته است، می‌تواند کد دلخواه را با امتیازات هسته اجرا کند. باز هم، این می تواند به مهاجم اجازه دهد تا دستوری را روی دستگاه اجرا کند. مشاوره امنیتی می گوید که "اپل از گزارشی مطلع است که این موضوع ممکن است به طور فعال مورد سوء استفاده قرار گرفته باشد." اپل همچنین این آسیب پذیری را به همراه آسیب پذیری دیگری اصلاح کرد که به کاربر راه دور اجازه می داد تا باعث اجرای کد هسته شود.

مشکل جدی دیگری در موتور مرورگر WebKit که برای راه اندازی مرورگر سافاری استفاده می شود، مشاهده شد. یک آسیب‌پذیری به کسانی که از وب‌سایت‌های مخرب بازدید می‌کنند این امکان را می‌دهد که احتمالاً با جعل رابط فریب بخورند که می‌تواند کاربر را فریب دهد تا از اتصال شبکه جعلی استفاده کند که برای کاربر واقعی به نظر می‌رسد. بدیهی است که این یکی دیگر از موقعیت های مملو از خطر است.

برای نصب آپدیت روی آیفون 8 یا جدیدتر، یا آیپد پرو (همه مدل ها)، آیپد ایر نسل 3 به بعد، آیپد 5 نسل به بعد، و آیپد مینی نسل پنجم به بعد، به Settings > General > Software update بروید. . حتی اگر تمایل دارید از به‌روزرسانی‌های جزئی iOS دوری کنید، ممکن است بخواهید این یکی را نصب کنید. در مورد iPad، این اولین به‌روزرسانی iPadOS 16 است که در دسترس عموم قرار گرفته است.

برچسب ها: اپل آیفون iOS 16
ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
جایگزین باتری‌های لیتیوم یونی؛ باتری که در چند ثانیه شارژ می‌شود
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در اول اردیبهشت 1403 هاوینگ بیت‌کوین فرا رسید
به دلیل نگرانی از ایمنی داده‌ها؛ هلند استفاده از فیس‌بوک را ممنوع می‌کند
وبگردی