کد خبر: ۳۱۴۷
|
۲۱ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۱:۰۰

راهی برای برپایی وبینار در ایام کرونا/ «ایسمینار» را بیشتر بشناسیم

به گزارش نبض فناوری، این روزها با شیوع کرونا و توصیه‌های ستاد مبارزه با کرونا مبنی بر لغو جلسات و برنامه‌های حضوری، برپایی برنامه‌ها و رویدادها به صورت مجازی مورد توجه قرار گرفته است. به طوری که اکنون کمتر کسی است که با واژه «وبینار» آشنایی نداشته و یک بار در این برنامه‌ها شرکت نکرده باشد.
اما نکته جالب اینجاست در سال‌های ابتدایی دهه 90 زمانی که شاید چندان نامی از وبینار به میان نیامده بود، ایده برپایی آنلاین رویدادهای مختلف در استارتاپ مطرح و اجرایی شد و بیشتر قشر فرهنگی و علمی کشور آن هم به دلیل برگزاری دوره‌های آموزشی متنوع به ویژه در دانشگاه‌ها که به صورت غیرحضوری اقدام به آموزش می‌کردند، با آن آشنا شدند.

از مهمترین مزایای وبینارها امکان دسترسی تمامی افراد در نقطه از آموزش‌های آنلاین بود. به همین دلیل به مرور زمان چنین برنامه‌هایی کم کم در بین مردم جای خود را پیدا و اکنون با شیوع کرونا می‌توان ادعا کرد بسیاری از اقدامات و فعالیت‌ها در قالب وبینار در بستر فضای مجازی درحال برپایی است.

یکی از بسترهایی که می‌توان علاوه بر استفاده از وبینارها، در آن اقدام به برپایی وبینار نیز کرد «ایسمینار» است. در این استارتاپ پلتفرم مدیریت هر آنچه که برای برگزاری یا حتی استفاده از وبینار مورد نیاز است، از نرم افزار و زیر ساخت گرفته تا درگاه بانکی و سیستم ثبت نام آنلاین وجود دارد. به نوعی صفر تا 100 امکانات برای برگزاری وبینار یا حتی استفاده و شرکت در وبینارها را در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهد.

بر همین اساس، با ثبت‌نام آنلاین در «ایسمینار» نیازی نیست شخصی كه قصد برپایی وبینار دارد، مستقل سایتی را طراحی كند تا ثبت نام را انجام دهد. علاوه بر این، در «ایسمینار» بعد از برگزاری وبینار، با توجه به اینكه ویدئو وبینار ضبط می‌شود، استفاده مجدد از این وبینار امکان‌پذیر است و افراد می‌توانند در کنار درآمدزایی از فروش بلیط، از فروش ویدئو وبینار هم درآمد زایی كنند.
یکی دیگر از مزایای ایسمینار، ارائه خدمات تکمیلی به کاربران است. به طوری که پشتیبانی اختصاصی وآنلاین در اختیار برگزار كننده قرار می‌گیرد تا در صورت بروز مشکل با حتی نیاز به راهنمایی، از پشتیبانی استفاده كنند.

به گفته مارینا اوهانجانیاس ، مدیر بازاریابی ایسمینار استارت آپ ایسمینار مربوط به مهرماه سال92است که با توجه به علاقه و تخصصی برادرش، این استارتاپ طراحی وبا هدف دسترسی همگان به مطالب آموزشی و به اشتراک گذاشتن دانش و تجربه خود به دیگران به بهره‌برداری رسیده است. بر همین اساس، افرادی كه علاقه‌مند به مهارت آموزی و یادگیری هستند، می‌توانند از آموزش‌های کاربردی و تجربیاتی ایسمینار استفاده کنند.

البته در زمانی که ایسمینار طراحی و اجرایی شد، یعنی مهر ماه سال 92 موانعی نیز بر سر راه طراحان آن وجود داشت. به طوری که كسی نمی‌دانست وبینار و كلاس آنلاین چیست و به نوعی اشخاصی كه باتكنولوژی سر و كار داشته باشند و مطالعه می كردند یا افرادی كه به ناچارخودشان كلاس های مجازی داشتند، می دانستند كلاس آنلاین وجود دارد و اكثر افراد جامعه اصلا از چنین قابلیتی اطلاع نداشتند. به همین دلیل اوایل اجرایی شدن آن، بیشتر وبینارها به صورت رایگان برگزار می‌شد تا جایی که به گفته مدیر بازاریابی ایسمینار 6 ماه به منظور فرهنگسازی و آشنایی مخاطبان با وبینار، بیش از 95درصد رویدادهای مجازی رایگان برپا شد.

یكی دیگر از موانع در ابتدای فعالیت ایسمینار عدم تمایل شرکت کنندگان و کاربران به ارائه نام ونام خانوادگی وآدرس ایمیل خود بود، چراکه فكر می كردند سایت‌ها می خواهند از اطلاعاتشان سوءاستفاده کنند. اوهانجانیانس در این رابطه می‌گوید: مردم به دلیل شناخت كم گارد داشتند كه چرا سایتی می‌خواهد شماره تماس فرد را بگیرد. آن زمان ما به آنها توضیح می دادیم كه در وبینارها برای حضور در كلاس‌ها نیاز به اكانت و...است كه باید داشته باشید و از این اطلاعات برای ورود به این وبینار استفاده می‌شود. اما این موارد در سال 92 هنوز برای بسیاری افراد شناخته نشده بود.
اما در ماه‌های اخیر به ویژه اسفندماه با شیوع کرونا و تعطیلی كلاس های حضوری نه تنها در دانشگاه‌ها و مدارس، بلکه در مؤسسات وحتی سخنرانها كه خودشان كارگاه های آموزشی یا دوره های آموزشی برگزار می كردند، فعالیتها متفاوت از گذشته برنامه ریزی و پیگیری شد.

بر همین اساس، «ایسمینار» در اسفندماه در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی در بحث جلوگیری از شیوع ویروس كرونا برگزاری وبینار را رایگان كرده و كمپینی با عنوان آموزش بدون توقف راه انداخت تا همه افرادی كه كلاس هایشان كنسل شده بود، بتوانند به صورت رایگان از این سمینار استفاده و كلاس هایشان را به صورت وبیناری برگزار كنند. و با این اقدام كمك زیادی به افرادی كه كلاس هایشان لغو شده بود صورت گرفت.

مدیر بازاریابی ایسمینار با اشاره به راه اندازی کمپین آموزش بدون توقف و استفاده رایگان افراد از ایسمینار، معتقد است که بسیاری از کاربران با هدف استفاده از آموزش ها وارد ایسمینار شدند نه برای برپایی وبینار. بر همین اساس، برای متقاضیان یك ساعت آموزش رایگان قرار داده شد تا بتوانند به بحث آموزش خود در منزل به صورت رایگان بپردازند.

وی همچنین درباره نحوه توسعه وبه روز رسانی ایسمینار گفت: ایسمینار اوایل پلت فرم نبود. در واقع تولید كننده محتوا و برگزار كننده همه وبینارها بود. یعنی هر وبیناری كه روی سایت سمینار بود برگزار كننده فقط خودش بود وفیلتر می كرد و خودش وبینارها را قرار می داد. اما سال 97 اجازه دادیم كه وبینارهای دیگر هم بتواند ثبت شود و به نوعی برگزار كننده های دیگری هم بتوانند وبینارشان را ثبت كنند.



اوهانجانیانس افزود: دیگر ایسمینار تنها برگزار كننده و تولید كننده محتوا سایت نبود. اما تا قبل از این كاربران عادت داشتند ایسمینار فقط خودش برگزار كننده باشد چرا که فكر می كردند هر وبینار دیگری كه درآن سایت وجود دارد، توسط ایسمینار برگزار می شود.
مدیر بازاریابی ایسمینار گفت:سال 98جذب سرمایه داشتیم و توانستیم سایت جدید ایسمینار را با زیر ساخت جدید و زبان برنامه نویسی متفاوت و ساختار جدید رونمایی كنیم و امروزكه به این مرحله رسیدیم.

مدیر بازاریابی ایسمینار در ادامه با اشاره به تاثیر نوسانات و مشکلات ارزی بر ایسمینار، گفت: ما از یكسری سرویس های خارجی استفاده می كنیم كه هر چقدر دلار بالاتر برود، هزینه آنها به ریال برای ما افزایش پیدا می‌كند. برای همین ما سعی می كنیم سایت ها وابزارهای ایرانی كه جایگزین خوبی برایشان باشند، پیدا و از آنها استفاده كنیم تا با مشكل مواجه نشویم.

وی افزود: در واقع بحث ارز برای ما می‌تواند یك فرصت باشد و درآمدزایی ارزی داشته باشیم. به طوری که افرادی كه خارج از ایران هستند، برای ثبت‌نام می‌توانند پرداخت ارزی (یورویی . دلاری) داشته باشند و این اقدام می تواند برای ما فرصت درآمد زایی خوبی به شمار رود.

علاقه‌مندان برای آشنایی بیشتر و استفاده از ایسمینار می‎توانند به آدرس https://eseminar.tv/ مراجعه کنند.
مدیر بازاریابی ایسمینار در ادامه با اشاره به تاثیر نوسانات و مشکلات ارزی بر ایسمینار، گفت: ما از یكسری سرویس های خارجی استفاده می كنیم كه هر چقدر دلار بالاتر برود، هزینه آنها به ریال برای ما افزایش پیدا می‌كند. برای همین ما سعی می كنیم سایت ها وابزارهای ایرانی كه جایگزین خوبی برایشان باشند، پیدا و از آنها استفاده كنیم تا با مشكل مواجه نشویم.

او ادامه داد: در واقع بحث ارز برای ما می‌تواند یك فرصت باشد و درآمدزایی ارزی داشته باشیم. به طوری که افرادی كه خارج از ایران هستند، برای ثبت‌نام می‌توانند پرداخت ارزی (یورویی . دلاری) داشته باشند و این اقدام می تواند برای ما فرصت درآمد زایی خوبی به شمار رود.
علاقه‌مندان برای آشنایی بیشتر و استفاده از ایسمینار می‎توانند به آدرس https://eseminar.tv/ مراجعه کنند.
ارسال نظرات
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 8 اردیبهشت 1403 سقوط سودآوری بیت‌کوین
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
وبگردی