کد خبر: ۳۱۴۷۳
|
۰۷ آبان ۱۴۰۱ | ۱۱:۳۰

اروپا برای بازنویسی قوانین اینترنت آماده می شود

سفیر جدید اتحادیه اروپا در سیلیکون ولی می‌گوید قانون بازارهای دیجیتال پلتفرم‌های فناوری بزرگ را مجبور می‌کند تا پلتفرم های خود را در سال 2023 باز کنند.

به گزارش «نبض فناوری»، هفته آینده، قانونی اعمال می شود که اینترنت را برای همیشه تغییر می دهد و غول فناوری بودن را بسیار دشوارتر می کند. قانون بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا در 1 نوامبر، به اجرا گذاشته می‌شود و فرآیندی را آغاز می‌کند که انتظار می‌رود آمازون، گوگل و متا را وادار کند تا پلتفرم‌های خود را در سال 2023 بازتر و قابل اجراتر کنند.

جرارد دی گراف، یکی از مقامات کهنه کار اتحادیه اروپا گفت: «ما انتظار داریم که عواقب قوانین جدید قابل توجه باشد. اگر آیفون دارید، باید بتوانید نه تنها از اپ استور، بلکه از فروشگاه های اپلیکیشن دیگر یا از اینترنت، برنامه ها را دانلود کنید.

اگرچه قانون بازارهای دیجیتال هفته آینده اجرایی می شود، اما پلتفرم های فناوری نیازی به رعایت فوری ندارند. اتحادیه اروپا ابتدا باید تصمیم بگیرد که کدام شرکت‌ها به اندازه کافی بزرگ و ریشه‌دار هستند تا تحت سخت‌ترین قوانین به عنوان «دروازه‌بان» طبقه‌بندی شوند. دی گراف اعلام کرد که حدود 12 شرکت در آن گروه حضور داشته باشند که در بهار معرفی خواهند شد. پس از آن، آن دروازه بانان شش ماه فرصت خواهند داشت تا با قانون مطابقت کنند.

دی گراف موجی از شکایت ها را پیش بینی کرده است که قوانین جدید اروپا را برای Big Tech به چالش می کشد، اما می گوید که او در کالیفرنیا است تا به غول های سیلیکون ولی روشن کند که قوانین تغییر کرده اند. او می‌گوید اتحادیه اروپا قبلاً از طریق تحقیقات جریمه‌های بزرگی را علیه گوگل، اپل و دیگران وضع کرده است، مکانیزمی که بار اثبات را بر دوش بوروکرات‌ها قرار می‌دهد. تحت قانون بازارهای دیجیتال، مسئولیت قرار گرفتن در صف بر عهده کسب و کار است. دی گراف می گوید: «پیام کلیدی این است که مذاکرات به پایان رسیده است، ما در شرایط انطباق هستیم.

مانند قانون حفظ حریم خصوصی دیجیتال اتحادیه اروپا، انتظار می رود قانون بازارهای دیجیتال هم منجر به تغییراتی در نحوه خدمات رسانی پلتفرم های فناوری به مردم فراتر از 400 میلیون کاربر اینترنت اتحادیه اروپا شود، زیرا برخی از جزئیات انطباق به راحتی در سطح جهانی پیاده سازی خواهد شد.

شرکت‌های فناوری همچنین به زودی باید با دومین قانون گسترده اتحادیه اروپا، قانون خدمات دیجیتال، دست‌وپنجه نرم کنند، که نیاز به ارزیابی ریسک برخی از الگوریتم‌ها و افشای تصمیم‌گیری خودکار دارد و می‌تواند اپلیکیشن‌های اجتماعی مانند TikTok را مجبور کند که داده‌های خود را در معرض نظارت خارجی قرار دهند. این قانون همچنین به صورت مرحله‌ای اجرا می‌شود و انتظار می‌رود بزرگ‌ترین پلتفرم‌های آنلاین در اواسط سال ۲۰۲۴ از این قانون پیروی کنند. اتحادیه اروپا همچنین در حال بررسی قوانین خاصی برای هوش مصنوعی است که می تواند برخی موارد استفاده از این فناوری را ممنوع کند.

دی گراف استدلال می کند که قوانین سخت گیرانه تر برای غول های فناوری نه تنها برای کمک به محافظت از مردم و سایر مشاغل در برابر اعمال ناعادلانه، بلکه برای اینکه جامعه از مزایای کامل فناوری بهره مند شود، مورد نیاز است. او از منشور غیر الزام آور حقوق هوش مصنوعی که اخیراً توسط کاخ سفید منتشر شده انتقاد کرده است و می گوید که فقدان مقررات محکم می تواند اعتماد عمومی به فناوری را تضعیف کند. او می‌گوید: «اگر شهروندان ما اعتمادشان را به هوش مصنوعی از دست بدهند(زیرا معتقدند این کار باعث تبعیض علیه آنها می‌شود) منجر به نتایجی می‌شود که برای زندگی‌شان مضر است، آنها از هوش مصنوعی دوری می‌کنند و هرگز موفق نخواهد شد.»

دفتر جدید اتحادیه اروپا پس از اقدامات اخیر این اتحادیه و ایالات متحده برای همکاری بیشتر در زمینه سیاست فناوری افتتاح شد. دی گراف می گوید هر دو طرف علاقه مند به یافتن راه هایی برای رفع کمبود تراشه و راه هایی هستند که دولت های مستبد می توانند از فناوری و اینترنت استفاده کنند.

ارسال نظرات
استخدام در آزمایشگاه مخفی؛ اپل کارمندان هوش مصنوعی گوگل را دزدید
توسط جیمز وب صورت گرفت؛ عکاسی از اسب فضایی با جزییات دقیق
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 11 اردیبهشت 1403 سقوط بیت‌کوین و اتریوم پیش از رویداد هنگ‌کنگ
وبگردی