کد خبر: ۳۱۴۸۶
|
۰۷ آبان ۱۴۰۱ | ۱۷:۳۰
در اقدامی مغرضانه؛

اینستاگرام «هشتگ شاهچراغ» را محدود کرد

اینستاگرام بار دیگر در اقدامی مغرضانه و با تاکید بر سیاست های دو گانه خود، هشتگ شاهچراغ و هشتگ های مربوط به دو برادر کم سن حادثه تروریستی شاهچراغ (آرتین و آرشام) را محدود کرد.

به گزارش «نبض فناوری»، همزمان با حادثه تروریستی در حرم مطهر شاهچراغ در شیراز و شهادت ۱۳ مرد، زن و کودک و در پی این خشونت بی رحمانه، کاربران فضای مجازی با ایجاد صفحات مجازی مربوط به این حادثه و همچنین زدن هشتگ های متعدد، این اقدام تروریستی را به شدت محکوم کردند.

در این میان اینستاگرام به عنوان یکی از محبوب ترین پلتفرم‌های جهانی بار دیگر با تاکید بر رفتار دوگانه خود، هشتگ شاهچراغ و هشتگ های مربوط به دو برادر کم سن و سال حادثه تروریستی شاهچراغ (آرتین و آرشام) را محدود و صفحات مجازی مربوط به حادثه تروریستی شاهچراغ را مسدود کرد.

اینستاگرام در حالی اجازه نمایش محتوا با تگ های نام برده را به کاربران نمی دهد که حساب های کاربران حامی اغتشاشات که در حال آموزش های تروریستی مثل ساخت کوکتل مولوتف و تشویق حمله به افراد هستند، همچنان فعال بوده و از محدود و یا مسدود شدن این صفحات خبری نیست.

این در حالی است که «تشویق به خشونت» یکی از ممنوعیت‌هایی است که اینستاگرام به شدت روی آن حساس است اما این پلتفرم حتی به قوانین خود نیز پایبند نیست و هر نظر و رأیی که با صاحبان قدرت و سلطه غرب همسو نباشد را به بهانه تخلف حذف می‌کند.

در همین راستا کاربران در فضای مجازی اعتراض خود را نسبت به این اقدام اینستاگرام بیان کرده اند؛ یکی از کاربران گفته است: «آزادی بیان تو توییتر و اینستاگرام به حدی بالاست که در عرض یه روز هشتگ مربوط به آرتین و آرشام (دو برادر حادثه تروریستی شاهچراغ) را محدود میکنه! اینجاست که مشخص میشه هر هشتگی که خودتون بخواید رو بالا میبرید. پس با ما درباره آزادی بیان حرف نزنید.»

یکی دیگر از کاربران نسبت به رویه اینستاگرام در حذف پست ها و هشتگ های مربوط به حادثه تروریستی شاهچراغ انتقاد کرده و نوشته است: «اینستاگرام هشتگ‌ شاهچراغ را محدود کرد، ولی هشتگ های اغتشاشات این مدت را اینستاگرام محدود نمی کند و راه حق و باطل این قدر واضح شده، البته نه برای کسانی که سرشون رو کردن تو برف.»

فعالان فضای مجازی با نوشتن عبارات دیگری چون «دیکتاتوری اینستاگرام در خدمت داعش، محدود شدن هشتگ‌ شاهچراغ در اینستاگرام!» و «آزادی‌خواهان و مدافعین حقوق بشر جواب بدن: معنای محدود شدن چاهچراغ توی اینستاگرام؟!» و «اینستاگرام درحالی هشتگ شاهچراغ را محدود کرده و اجازه نمایش محتوا با این تگ نمیده که همون فضا همچنان برای بازنشر گسترده فیلم از تیراندازی و کشته سازی های اخیر گرفته‌ تا آموزش ساخت کوکتل مولوتوف و پست های فحاشی آشوبگران علیه نظام و اسلام آزاد است، بستر کسب و کارتون بوی خون میده!» این اقدام اینستاگرام را محکوم کردند.

اینستاگرام «هشتگ شاهچراغ» را محدود کرد

 

اینستاگرام «هشتگ شاهچراغ» را محدود کرد

اینستاگرام در مقابل هشتگ های کاربران درباره حادثه تروریستی شاهچراغ این پیغام را به نمایش می گذارد؛ «پست های اخیر پنهان هستند؛ زیرا ممکن است برخی پست ها از دستورالعمل اینستاگرام پیروی نکنند!»

اینستاگرام «هشتگ شاهچراغ» را محدود کرد

اقدام اینستاگرام در حذف پست‌های کاربران ایرانی در یکی دو سال اخیر افزایش یافته و هر بار که کاربران ایرانی در محکومیت اقدامات تروریستی و یا اقدام غیر انسانی کشورهای متخاصم، دست به انتشار پستی می‌زنند، اینستاگرام آن را حذف و یا صفحه کاربر را مسدود می‌کند.

به طور مثال در سال ۹۸ همزمان با شهادت حاج قاسم سلیمانی، شبکه اجتماعی اینستاگرام پس از افزایش تعداد پست های کاربران ایرانی در این شبکه که در میان آنها بسیاری از افراد مشهور، مقامات و هنرمندان نیز دیده می شد، در اقدامی مغرضانه پست های منتسب به خبر شهادت حاج قاسم سلیمانی را حذف کرد. این تصمیم مغرضانه مدیران اینستاگرام که خلاف آزادی بیان صورت گرفته با واکنش بسیاری از کاربران همراه شد.

اینستاگرام «هشتگ شاهچراغ» را محدود کرد

در سال ۹۹ نیز زمانی که خبر ترور شهید محسن فخری زاده رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع و از دانشمندان هسته‌ای کشورمان توسط عوامل تروریستی، به صدر اخبار رسانه‌های داخلی و خارج کشور تبدیل شد، بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی نسبت به این اقدام تروریستی واکنش نشان دادند.

با بالارفتن پست‌های مرتبط با این اقدام تروریستی و با یادآوری همزمانی این ترور با سالگرد شهادت شهید سلیمانی و شهید شهریاری دیگر دانشمند هسته‌ای کشورمان، اینستاگرام بار دیگر با غرض ورزی این پست‌های مرتبط را حذف کرد که این اقدام خلاف آزادی بیان، با واکنش بسیاری از کاربران در سایر شبکه‌های اجتماعی همراه شد.

منبع/ مهر

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
سیاوش
۱۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
بعد از چند سال هنوز نفهمیدند که حذف پست ها و هشتگ های قاسم سلیمانی و فخری زاده و ... ،غرض ورزی و مخالفت با آزادی بیان نبوده و دلیل بسیار ساده اش اینه که امریکا سپاه رو در لیست سازمان های تروریستی قرار داده و سپاه رو تحریم کرده و اینستاگرام و بقیه شبکه های اجتماعی امریکایی از قوانین کشورشون تبعیت می کنند و پست های مربوط به همه سازمان های تروریستی دیگه رو هم حذف می کنند (طبق لیست امریکایی) . آوردن این دو مورد به عنوان مثال، اصلا درست نیست.
0
1
ناشناس
۱۶:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
بستن اینستاگرام به روی مردم مغرضانه نیست؟
و اینکه مگه فیلتر نیست دیگه هشتگ میخوایید چیکار؟
0
1
ناشناس
۱۶:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
به روی مردم فیلترش میکنید و لشکر سایبری تون رو میفرستید که کامنت بذارند
0
1
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 10 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده سقوط است؟
در آخرین گزارش درآمد «تجارت الکترونیک پارسیان» در کدال، درآمد و فروش 438 میلیارد تومانی «رتاپ» در فروردین ماه
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۹۵ درصدی در دوره یکماهه فروردین ۱۴۰۳ نسبت به دوره مشابه سال قبل
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
وبگردی