کد خبر: ۳۱۵۱۲
|
۰۸ آبان ۱۴۰۱ | ۱۶:۱۲

چگونه یک وکیل مهاجرتی قابل اطمینان پیدا کنیم؟

مهاجرت داری پروسه‌ای سخت است که بهتر است شخصی را در کنار خود برای راهنمایی‌‎های لازم داشته باشید تا درصد اشتباهات شما در این راه به صفر برسد و پروسه کاری شما با صرف زمان کمتری پیش رود.

چگونه یک وکیل مهاجرتی قابل اطمینان پیدا کنیم؟

بنابراین باید در انتخاب وکیل مهاجرتی دقت لازم را داشته باشید. باید بتوانید یک وکیل قابل اعتماد برای خود پیدا کنید، کسی که با  دارا بودن آگاهی‌های لازم در این زمینه بتواند بهترین راهنمایی را بکند و بهترین روش‌های را برای شما برگزیند که دست‌آخر شما را به نتیجه مطلوب برساند.

از این رو نظرات بقیه مشتریان درباره شرکت مهاجرتی می‌تواند بسیار برای شما در امر انتخاب یک وکیل مهاجرتی خوب کارساز باشد.

چگونه یک وکیل مهاجرتی قابل اطمینان پیدا کنیم؟

وکلای مهاجرتی در دپارتمان موسسات مهاجرتی باعث درخشش و معروفیت آنان می‌شوند. یکی از موسسه‌های خوب مهاجرتی البته اگر قصد مهاجرت به اسپانیا را دارید، سایت وکیل اسپانیا است که می‌توانید از وکلای خبره این دپارتمان استفاده کنید. شما با مراجعه به سایت آنان می‌توانید از خدمات مشاوره آنلاینی که در این سایت تعبیه شده، استفاده لازم را به عمل آورید و هرگونه سوالی را که در خصوص مهاجرت و یا درباره این موسسه دارید و حتی خدمات مورد انجام در این موسسه، از کارشناسان و مشاوران آنان بپرسید. در ادامه مقاله از سایت وکیل اسپانیا ما قصد داریم شما را در انتخاب یک وکیل خوب راهنمایی کنیم:

چگونه یک وکیل مهاجرتی قابل اطمینان پیدا کنیم؟

نحوه فعالیت وکلای مهاجرتی در ایران چگونه است؟

بهتر است بدانید که عنوانی با نام وکیل مهاجرت در ایران نداریم. بر اساس قانون وکالت، همه وکلای دادگستری توانایی مشاوره دادن در زمینه‌های حقوقی را دارند. در واقع تمامی موارد حقوقی  در خصوص حقوق بین الملل در دانشگاه به این افراد آموزش داده می‌شود. آنان بعد از گذراندن تمامی دوره‌های دانشگاهی باید در آزمونی که از آن با نام آزمون وکلا یاد می‌شود شرکت کنند. سپس یک دوره 18 ماه را طی کرده تا بتوانند دست آخر پروانه وکالت دریافت کنند. این پروانه وکالت در اصل اجازه کار به آنان را در این حیطه می‌دهد.

از نظر قانونی فقط دو مرجع می‎‌توانند پروانه وکالت داشته باشند، یکی کانون وکلای دادگستری و دیگری هیئت اجرایی مشاورین و وکلای دادگستری. پس باید توجه داشته باشید که اگر وکیلی تحت عنوان وکیل مهاجرتی مشغول به فعالیت بود، اگر هیچ کدام از این‌ دو عنوان را نداشت کار او کاری غیرقانونی است و نباید او را برای انجام امور مهاجرت خود انتخاب کنید.

 

جنبه‌های خاص مهاجرت

باید بگوییم که روش‌های متفاوتی برای مهاجرت وجود دارد. وکلای مهاجرتی روش‌های مختلفی را بسته به شرایط شما برایتان انتخاب می‌کنند، اما به طور کلی مهاجرت به هر کشوری چه از طریق ویزای کار یا چه از طریق سرمایه گذاری یا حتی از طریق اخذ ویزای تحصیلی دارای جنبه‌های حقوقی متفاوتی است. علت این تفاوت هم به خاطر قانون‌های مختلف هر کشور است.

باید بدانید که با توجه به متفاوت بودن قوانین و شرایط  هر کشور شما باید یک وکیل معتبر برگزینید که در نهایت، پروسه مهاجرت شما بدون نقصی طی شود. یک وکیل مهاجرتی خوب باید به حقوق بین الملل تسلط کافی داشته باشد و حتی به چندین زبان هم مسلط باشد تا بتواند درست ترین روش‌ها را پیش روی موکلین خود قرار دهد.

اگر بتوانید با یک وکیل مهاجرتی معتبر و خبره قرارداد ببندید، در این صورت با خیالی آسوده و بدون دلهره کار شما انجام خواهد شد و دیگر نیازی به انجام اقداماتی از جانب شما نخواهد بود. پیشنهاد ما به شما در این باره آن هم اگر مهاجرت به اسپانیا را مقصود خود قرار داه‌ا‌ید، وکلای سایت وکیل اسپانیا است که می‌توانند مطمئن‌ترین راه‌های موجود را پیش پای شما بگذارند، زیرا مهاجرت اسپانیا هم مانند مهاجرت به هر کشور دیگری دارای پیچیدگی‌هایی است که باید وکلا درباره این کشور و قوانین موجود در آن بدانند تا بتوانند شما را به خوبی راهنمایی کنند. وکلای این سایت به طور تخصصی شما را برای مهاجرت به اسپانیا راهنمایی می‌کنند.

 

 

چه نکاتی را باید درباره انتخاب یک وکیل مهاجرتی دانست؟

اگر شما هم قصد مهاجرت دارید و می‌خواهید برای اینکه تمام کارهای مهاجرت شما با کمترین میزان اشتباهی صورت گیرد باید با یک وکیل خوب قرارداد ببندید، اما مهم است بدانید که نکاتی  در این خصوص وجود دارد که بهتر است از آن‌ها آگاهی داشته باشید و بعد به امضای قرارداد با وکیل مورد نظر تن دهید.

  • یک وکیل مهاجرتی خوب و معتبر در کشور برای آنکه انجام پرونده شما را قبول کند باید قراردادی را جهت این کار تنظیم کند. این یکی از اموری است که شاید ساده به نظر برسد ولی باید بدانید که عقد قرارداد در اصل متعهد بودن وکیل مورد نظر را نشان می‌دهد. در این قرارداد باید تمام اموری که شما درخواست انجام آن‌ها را از وکیل دارید به طور کامل و واضح قید شود، نه کمتر و نه بیشتر.
  • شما باید تمام مفاد قرارداد را قبل از امضای آن با دقت بخوانید و به صورت کامل تمامی موارد را چک کنید. به این معنی که تمامی آنچه شما از وکیل مورد نظر انتظار دارید جزء مفاد قرارداد ذکر شده باشد. برای مثال اگر شما قصد مهاجرت از طریق تحصیل را دارید و می‌خواهید ویزای تحصیلی دریافت کنید باید این امر جزء مفاد قرارداد ذکر شده باشد. در نهایت وکیل شما موظف است تمامی اقدامات لازم را به درست‌ترین شکل ممکن برای شما انجام دهد.
  • یکی دیگر از مفادهای قرارداد هزینه‌ای است که باید در قبال انجام کارهای مهاجرت خود در نهایت به وکیل بپردازید. مقدار هزینه‌ی پرداختی باید به صورت دقیق در قرارداد ذکر شده باشد.
  • یکی از مفاد قراردادهای این چنینی، مفادهایی مبنی بر اطلاع رسانی وکیل به موکل خویش است. براساس این بند وکیل شما باید برای انجام تمامی امور شما را مطلع سازد و در تمامی موارد از جمله در راستای اخذ ویزا یا گرفتن اقامت و تمامی امور دیگر به مصلحت موکل خویش اقدام کند. اگر تخلفی یا کوتاهی در این زمینه صورت گرفت، موکل این حق را دارد که از وکیل خود شکایت کند.
  • یکی دیگر از نکات مهم آن است که انقضا و قانونی بودن مجوز وکیل مهاجرتی را کامل بررسی نمایید.

 

ارسال نظرات
در جلسه بررسی آخرین وضعیت فیبرنوری قم مطرح شد؛ پوشش کامل فیبرنوری استان قم ظرف یک هفته آینده انجام می شود
پژوهش جدید «دانشگاه ایالتی واشنگتن» نشان داد استفاده از ChatGPT برای ارزیابی مشکل قلبی عاقلانه نیست!
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 16 اردیبهشت 1403 زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد
همزمان با نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی سکوی توسعه‌ نوآوری و فناوری صنعت پتروشیمی کشور رونمایی می‌شود
وبگردی