کد خبر: ۳۱۵۳۸
|
۱۰ آبان ۱۴۰۱ | ۰۸:۰۰

معرفی باتری کشسان

باتری قابل کشش با مانع رطوبت و گاز می تواند آینده دستگاه های پوشیدنی را تامین کند.

به گزارش «نبض فناوری»، دستگاه‌های پوشیدنی به دلیل پتانسیل خود به عنوان حسگرهایی که می‌توانند نشانگرهای زیستی مختلف، وسیله‌ای برای تحویل دارو، دستگاه‌های پزشکی و موارد دیگر را نظارت کنند، توجه را به خود جلب کرده‌اند. برای اینکه این دستگاه‌های پوشیدنی کاربردی باشند، باید باتری‌هایی داشته باشند که قابلیت کشش و تغییر شکل بالایی داشته باشند.

در حالی که تحقیقاتی در مورد چگونگی بهبود انعطاف پذیری باتری با حفظ عمر باتری و سایر خواص مطلوب انجام شده است، توجه کمتری به اهمیت نحوه محافظت از باتری ها در برابر رطوبت و گازها شده است. از آنجایی که دستگاه‌های پوشیدنی در معرض جو هستند، افزایش عمر باتری و محافظت از باتری‌ها در برابر رطوبت و گازهای جوی مهم است.

تیمی از محققان دانشگاه ملی یوکوهاما در ژاپن یک فیلم بسته بندی قابل کشش برای این باتری ها با عملکرد مانع گاز و رطوبت بالا ساخته اند که ما را به امکان استفاده از دستگاه های پوشیدنی با باتری های بسیار تغییر شکل پذیر به عنوان یک فناوری رایج نزدیک می کند.

هیروکی اوتا، نویسنده مقاله، از گروه مهندسی مکانیک دانشگاه ملی یوکوهاما، گفت: «در حال حاضر، استفاده از باتری‌های جامد و بزرگ برای دستگاه‌های کشش‌پذیر یک مشکل در الکترونیک قابل کشش است. در حالی که حسگرها و رابط‌ها نرم هستند، باتری‌ها همچنان از باتری‌های سخت استفاده می‌کنند.»

باتری های نرم و قابل کشش در دنیا مورد مطالعه قرار گرفته اند اما به دلیل نفوذپذیری بالای گاز و رطوبت مواد بسته بندی باتری های کششی نمی توانند در هوا استفاده شوند.

این تحقیق نوید استفاده از باتری‌هایی را می‌دهد که چگالی انرژی بالا، ولتاژ کاری بالا و پایداری طولانی‌مدت دارند و همچنین در دستگاه‌های پوشیدنی بسیار تغییر شکل‌پذیر هستند.

برچسب ها: باتری کشسان رطوبت
ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 16 اردیبهشت 1403 زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد
همزمان با نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی سکوی توسعه‌ نوآوری و فناوری صنعت پتروشیمی کشور رونمایی می‌شود
دادگاه ضدانحصار گوگل و وزارت دادگستری برگزار شد؛ احتمال جریمه غول فناوری به‌‌دلیل حذف مستندات مهم
رییس سازمان رگولاتوری اعلام کرد؛ تعهد اپراتورها برای پوشش فیبر نوری تا ۱۴۰۴
وبگردی