کد خبر: ۳۱۵۷۸
|
۱۲ آبان ۱۴۰۱ | ۰۹:۳۲

تصمیم چین برای ارائه ۲۵ میلیون دستگاه واقعیت مجازی به جهان تا سال ۲۰۲۶

چین قصد دارد تا سال ۲۰۲۶، ۲۵ میلیون دستگاه واقعیت مجازی را به جهان ارائه کند.

به گزارش «نبض فناوری»، چین اولین برنامه اقدام خود در ارتباط با برنامه واقعیت مجازی رابا هدف ارسال بیش از ۲۵ میلیون دستگاه به ارزش بیش از ۳۵۰ میلیارد یوان (۴۸.۲۰ میلیارد دلار) تا سال ۲۰۲۶ منتشر کرده است.

این برنامه توسط پنج وزارتخانه در پکن به رهبری وزارت صنعت و فناوری اطلاعات طراحی شده و واقعیت مجازی به عنوان صنعت کلیدی برای اقتصاد دیجیتال تحت چهاردهمین برنامه پنج ساله این کشور رتبه بندی شده است.

برنامه اولیه این اقدام منعکس کننده جاه طلبی پکن برای رهبری جهان در فناوری مجازی است و اهداف دقیقی را تعیین می‌کند؛ البته این برنامه مشخص نکرده است که آیا هدف بارگیری ۲۵ میلیون دستگاه به صورت سالانه است یا اینکه محموله‌های تجمیعی تا ۲۰۲۶ خواهد بود.

شرکت تحقیقاتی IDC گفت که در نیمه اول سال جاری، چین بیش از نیم میلیون دستگاه «واقعیت مجازی» و «واقعیت افزوده» ارسال کرده است و این طرح همچنین شامل هدف افزایش ارزش کل صنعت به بیش از ۳۵۰ میلیارد یوان است که وزارتخانه‌ها می‌گویند شامل فروش سخت افزار و نرم افزار است.

این شرکت اضافه کرده است که چین باید تا سال ۲۰۲۶ از ۱۰۰ شرکت اصلی حمایت مالی کند و ۱۰ پلتفرم خدمات عمومی را برای این صنعت تشکیل دهد.

شرکت تحقیقاتی IDC همچنین به غول‌های فناوری جهانی از جمله متا، مایکروسافت، اپل، گوگل و تنسنت اشاره می‌کند و از آن‌ها به عنوان شرکت‌هایی یاد می‌کند که به سرعت به دنبال فرصت‌های واقعیت مجازی هستند.

منبع:باشگاه خبرنگاران 

ارسال نظرات
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 8 اردیبهشت 1403 سقوط سودآوری بیت‌کوین
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
وبگردی