کد خبر: ۳۱۵۷۹
|
۱۲ آبان ۱۴۰۱ | ۱۰:۳۰

تصویر سوال برانگیز تلسکوپ هابل در مورد «ماده تاریک»

تلسکوپ فضایی هابل تصویر سوال برانگیزی را از «ماده تاریک» منتشر کرده است.

به گزارش «نبض فناوری»،  تلسکوپ فضایی هابل اخیرا تصویر جدیدی را منتشر کرده است که تار عنکبوت خوشه کهکشانی آبل ۶۱۱ را نشان می‌دهد.

این منظره که در فاصله حیرت‌انگیز ۳.۲ میلیارد سال نوری از ما قرار دارد، صد‌ها کهکشان را نشان می‌دهد که توسط گرانش در یک ساختار عظیم به هم متصل شده‌اند.

این تصویر با استفاده از دوربین پیشرفته هابل Hubble's Advanced Camera for Surveys و Wide Field Camera 3 گرفته شده است و نور مرئی و نظارت مادون قرمز را با هم ترکیب می‌کند.

Digitartlends گزارش می‌دهد که این گروه خاص هدف مورد علاقه ستاره شناسان در جستجوی آن‌ها برای درک یک ماده ترسناک به نام ماده تاریک است.

این موضوع این سوال را در کیهان شناسی ایجاد می‌کند که چرا ساختار‌های بزرگی مانند آبل ۶۱۱ تبخیر نمی‌شوند، به گونه ای که به نظر نمی‌رسد جرم کافی برای نگه داشتن گرانش در کنار هم داشته باشند.

توضیح اصلی این است که جرم آن بسیار بیشتر از آن چیزی است که ما می‌توانیم ببینیم، و از این جرم نامرئی فرضی به عنوان ماده تاریک یاد می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران 

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 10 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده سقوط است؟
در آخرین گزارش درآمد «تجارت الکترونیک پارسیان» در کدال، درآمد و فروش 438 میلیارد تومانی «رتاپ» در فروردین ماه
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۹۵ درصدی در دوره یکماهه فروردین ۱۴۰۳ نسبت به دوره مشابه سال قبل
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 8 اردیبهشت 1403 سقوط سودآوری بیت‌کوین
وبگردی