کد خبر: ۳۱۶۴۴
|
۱۶ آبان ۱۴۰۱ | ۱۳:۳۰

مرز هوایی اسپانیا بسته شد

اسپانیا به دلیل شلیک موشک چینی که از کنترل خارج شده بود، حریم هوایی خود را موقتا بست. این چهارمین ورود مجدد کنترل نشده برای Long March 5B چین بود.

به گزارش «نبض فناوری»، برای دومین بار در سال جاری، بقایای کنترل نشده یک لانگ مارس 5B چینی به زمین سقوط کرد. به گزارش نیویورک تایمز، صبح روز جمعه، فرماندهی فضایی ایالات متحده تایید کرد که قطعات موشکی که سومین و آخرین قطعه ایستگاه فضایی تیانگونگ چین را به مدار می‌برد، دوباره وارد جو سیاره بر فراز اقیانوس آرام در جنوب مرکزی شده است. این زباله‌ها در نهایت به داخل آب فرو رفت و به کسی آسیبی نرسید.

این اپیزود چهارمین ورود مجدد کنترل نشده قدرتمندترین راکت سنگین چین پس از معرفی آن در سال 2020 بود. Long March 5B برخلاف بسیاری از همتایان مدرن آن، از جمله SpaceX Falcon 9، نمی تواند موتور خود را دوباره روشن کند تا یک راکت قابل پیش بینی کامل شود. هر بار که چین یک Long March 5B را به فضا می‌فرستد، اخترشناسان و تماشاگران با نگرانی مسیر بازگشت آن به سطح را دنبال می‌کنند و نگران فرود آن در جایی هستند که مردم زندگی می‌کنند. روز جمعه، اسپانیا برای مدت کوتاهی بخش‌هایی از حریم هوایی خود را به دلیل خطرات ناشی از زباله‌های ماموریت روز دوشنبه بست.

بیل نلسون، مدیر ناسا، همانطور که اوایل سال جاری پس از مأموریت ونتیان چین انجام داد، از این کشور به دلیل عدم اتخاذ اقدامات احتیاطی مناسب برای جلوگیری از ورود مجدد خارج از کنترل انتقاد کرد.

فرود زباله های فضایی روی زمین مشکلی منحصر به فرد در چین نیست. به عنوان مثال، در ماه آگوست، یک کشاورز در مناطق روستایی استرالیا قطعه ای از فضاپیمای SpaceX Crew Dragon را پیدا کرد که در مزرعه او فرود آمد.

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 10 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده سقوط است؟
در آخرین گزارش درآمد «تجارت الکترونیک پارسیان» در کدال، درآمد و فروش 438 میلیارد تومانی «رتاپ» در فروردین ماه
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۹۵ درصدی در دوره یکماهه فروردین ۱۴۰۳ نسبت به دوره مشابه سال قبل
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 8 اردیبهشت 1403 سقوط سودآوری بیت‌کوین
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
وبگردی