کد خبر: ۳۱۶۶۸
|
۱۷ آبان ۱۴۰۱ | ۱۲:۳۰

بودجه 2.4 میلیارد دلاری ژاپن برای توسعه تراشه‌های 2 نانومتری با همکاری آمریکا

خبرگزاری TASS با استناد به اطلاعات منتشر شده در روزنامه Nikkei اعلام کرده که دولت ژاپن در صدد تخصیص بودجه حدودا 2.38 میلیارد دلاری جهت ایجاد یک مرکز تحقیقاتی مشترک با ایالات‌متحده برای توسعه تراشه‌های 2 نانومتری نسل آینده است.

به گزارش «نبض فناوری»، این نشریه خاطرنشان می‌کند که توافق برای ایجاد یک مرکز مشترک در اواخر ماه جولای امسال محقق شد. همچنین بر اساس برنامه‌ریزی‌ها این مرکز تحقیقاتی تا پایان سال 2022 تاسیس خواهد شد.

دانشگاه توکیو، موسسه ملی علوم و فناوری‌های صنعتی پیشرفته ژاپن، موسسه علوم طبیعی Riken و همچنین چندین شرکت که فهرست اسامی آنها در آینده منتشر خواهد شد؛ از جمله شرکای این پروژه به‌شمار می‌روند. شرکت آمریکایی IBM نیز یکی از شرکای احتمالی این پروژه محسوب می‌شود.

بودجه 2.4 میلیارد دلاری ژاپن برای توسعه تراشه‌های 2 نانومتری با همکاری آمریکا

پیش از این اعلام شد که اینتل تصمیم گرفته که تا سال 2030 به دومین تولیدکننده بزرگ پردازنده‌ها و سایر تراشه‌های قراردادی در جهان تبدیل شود. بخش عمده‌ای از خوش‌بینی اینتل از آنجا ناشی می‌شود که اخیرا تنش‌های میان مناطق آسیا و غرب به سرعت در حال افزایش بوده و پیچیدگی وضعیت ژئوپولتیکی به سود کمپانی آمریکایی خواهد بود؛ چرا که بسیاری از مشتریان از عقد قرارداد با شرکت‌های چینی و تایوانی احساس نگرانی خواهند کرد.

منبع/ آی‌تی‌رسان

برچسب ها: تراشه اینتل ژاپن
ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 10 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده سقوط است؟
در آخرین گزارش درآمد «تجارت الکترونیک پارسیان» در کدال، درآمد و فروش 438 میلیارد تومانی «رتاپ» در فروردین ماه
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۹۵ درصدی در دوره یکماهه فروردین ۱۴۰۳ نسبت به دوره مشابه سال قبل
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 8 اردیبهشت 1403 سقوط سودآوری بیت‌کوین
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
وبگردی