کد خبر: ۳۱۶۹۷
|
۱۸ آبان ۱۴۰۱ | ۱۲:۰۶

بیمه‌نامه‌های نوین ویژه شرکت‌های دانش‌بنیان صادر می‌شود

در آیین‌نامه قانون جهش تولید دانش‌بنیان به ایجاد ظرفیت محاسبه ریسک و صدور بیمه‌نامه‌های نوین به‌ویژه برای شرکت‌های دانش‌بنیان اشاره شده است.

به گزارش «نبض فناوری»، قانونی که رفع موانع توسعه کسب‌وکارهای دانش‌بنیان و خلاق و تزریق توانمندی دانشی و تخصصی نخبگان، سرآمدان علمی، فناوران و کارآفرینان به صنایع مختلف و شتاب دادن به روند توسعه علمی و اقتصادی کشور را هدف قرار داده است.

در آیین‌نامه‌های ابلاغ و تصویب شده این قانون به موضوع بیمه نیز پرداخته و سعی شده قوانین تسهیل یابد، همچنین بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران را مکلف به استفاده از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق کرده است.

وزارت امور اقتصادی و دارایی (بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران) موظف است نسبت به بازنگری در آیین‌نامه تخصصی بیمه برای ایجاد ظرفیت محاسبه ریسک و صدور بیمه‌نامه‌های نوین به‌ویژه برای شرکت‌های دانش‌بنیان و نوآور ظرف سه ماه اقدامات لازم را انجام دهد.

قانون جهش تولید دانش‌بنیان که به گفته روح‌الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری قانونی فاخر و ملی است؛ که با ایجاد اشتغال، ارتقای تولید دانش‌بنیان، تأمین امنیت و رفاه عمومی و افزایش تولید ناخالص ملی به شرکت‌های دانش‌بنیان کمک می‌کند.

ارسال نظرات
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 8 اردیبهشت 1403 سقوط سودآوری بیت‌کوین
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
وبگردی