کد خبر: ۳۱۷۳۱
|
۲۰ آبان ۱۴۰۱ | ۱۲:۳۰
سخنگوی دولت در دیدار با اساتید دانشگاه‌های مشهد:

فیلترینگ نرم افزار‌هایی مانند اینستاگرام و واتساپ تصمیمی موقتی است

سخنگوی دولت گفت:مراجع امنیتی در خصوص فیلترینگ نرم افزار‌هایی مانند اینستاگرام و واتساپ تصمیمی موقتی گرفته اند.

به گزارش «نبض فناوری»،بهادری جهرمی در دیدار با اساتید دانشگاه‌های مشهد گفت: مراجع امنیتی درفیلترینگ نرم افزار‌هایی مانند اینستاگرام و واتساپ تصمیمی موقتی است خصوص فیلترینگ نرم افزار‌هایی مانند اینستاگرام و واتساپ تصمیمی موقتی گرفته اند به این دلیل که این مجموعه‌ها رسما آموزش‌های تروریستی می‌دهد و شفاف با ما می‌جنگد.

وی تصریح کرد: با توجه به شرایط که به وجود آمده است فیلترینگ این نرم افزارها وجود دارد و پس از آن تعیین تکلیف می‌شود.

بهادری جهرمی در ادامه این دیدار با اشاره به اینکه سال‌های سال است که دشمن تلاش می‌کند تا استقلال کشور را زیر سوال ببرد گفت: با برداشتی که شیوه حکمرانی در ده سال گذشته داشتیم متاسفانه نگاه این بود که مشکلات از گفتگو با پشت میز نشسته‌های آن ور آبی حل کرد، آمار و ارقام این را نشان می‌دهد که این نگاه مکمل تحریم شد.

وی گفت: با توجه به این که در این ده سال تمام توجه‌ها و تمرکز‌ها به اقتصاد بود، نتیجه اش باید رشد اقتصادی می‌بود که اینگونه نشد، یعنی کشور در موضوع اقتصادی درجا زد.

سخنگوی دولت افزود: اعتمادی که به بیرون از کشور بود و سوءمدیریت دولت قبل، دو لبه قیچی شدند و سفره مردم را کوچکتر کردند.

بهادری جهرمی گفت: کشور به سمت افزایش نقدینگی و تورم رفت تا جایی که اقتصادی مریض به دولت سیزدهم تحویل داده شد. این دولت تمام تلاش خود را کرده و می‌کند تا بتواند تورم و موتور خلق پول را کنترل کند که تا حدودی هم موفق بود.

وی تاکید کرد: نتیجه جراحی اقتصادی دولت شد کاهش تورم و نقدینگی، اما کشور باز هم در شرایط سخت قرار دارد، اما اقتصاد در حال درمان است.

سخنگوی دولت گفت: در دوران کرونا ارتباطات حضوری و رودرو به حداقل رسیده بود و فضای مجازی به حداکثر رسیده بود، فضایی که حکمرانی آن به دست غربی هاست و آن‌ها تا توانستند در آن دوران همه را تحت سلطه رسانه‌ای خود بگیرند.

بهادری جهرمی افزود: در همین دوران یک ساله دولت، تجارت‌های خارجی با کشور‌های همسایه تقریبا ۵ برابر شده است، در خصوص فروش نفت نیز نسبت به سال‌های گذشته رکوردار بودیم.

وی گفت: در بحث مالیات نیز، در طول یکسال اخیر تعداد مودیان مالیاتی نسبت به ابتدای گرفتن مالیات تقریبا دو برابر شده است.

سخنگوی دولت افزود: از ابتدای گرفتن مالیات فقط دو و نیم میلیون مودی مالیاتی داشتیم، ولی در این یک سال دولت سیزدهم به چهار میلیون نفر مودی مالیاتی رسیده است.

بهادری جهرمی گفت: پس از این پیشرفت‌ها در عرصه‌های مختلف دشمن لحظه به لحظه احساس خطر کرد، به گفته مقام معظم رهبری دلیل این تهاجم اخیر سیر پیشرفت ایران بود.

وی افزود: به همین دلیل در ایام اغتشاشات به گونه‌ای جنگ رسانه‌ای راه انداخت و تمام قوای خود را به خصوص قوای رسانه‌ای را پای کار آورد تا ایران را از پای درآورد.

سخنگوی دولت گفت: دشمن در این ایام از اعتراض به حق جوانان کشور سواستفاده کرد؛ در این برهه از زمان فضای مجازی محل جنگ جدی در کشور است.

بهادری جهرمی ادامه داد: به این دلیل که زمین جنگ در فضای مجازی زمین بازی دشمن است ما سعی داریم شبکه ملی اطلاعات را تقویت کنیم.

وی گفت: در بحران اعتراضات سال ۹۸ نرم افزار‌های داخلی نتوانستند خواسته‌های مردم را برآورده کنند و در این مدت اغتشاشات امسال سعی کردیم سرعت رسانه‌های داخلی را افزایش دهیم تا بتوانیم خواسته‌های مردم را پاسخگو باشیم.

سخنگوی هیئت دولت بیان کرد: در این مدت بیش از ۶ هزار میلیارد تومان به شبکه ملی اطلاعات بودجه تخصیص داده شده است.

منبع:باشگاه

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 10 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده سقوط است؟
در آخرین گزارش درآمد «تجارت الکترونیک پارسیان» در کدال، درآمد و فروش 438 میلیارد تومانی «رتاپ» در فروردین ماه
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۹۵ درصدی در دوره یکماهه فروردین ۱۴۰۳ نسبت به دوره مشابه سال قبل
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
وبگردی