کد خبر: ۳۱۷۳۳
|
۲۰ آبان ۱۴۰۱ | ۱۵:۳۰

اخراج بیش از ۱۱ هزار کارمند فیسبوک

زاکربرگ مدیرعامل شرکت متا یا همان فیسبوک از اخراج ۱۱ هزار کارمند این شرکت به دنبال بی‌سابقه‌ترین رکود آن خبر داد.

به گزارش «نبض فناوری»، شرکت متا اخیرا از کاهش ۱۳ درصدی نیروی کار جهانی خود خبر داد. در مجموع، بیش از ۱۱۰۰۰ کارمند به دنبال آنچه مارک زاکربرگ، مدیرعامل و موسس اخیرا آن را یکی از بدترین رکود‌ها در تاریخ فعالیت این شرکت نامید، اخراج می‌شوند.

به گفته نیویورک تایمز کاهش کارکنان در تیم‌های استخدام و کسب و کار متا در کنار تمدید توقف استخدام تا سه ماهه اول ۲۰۲۳ آشکار می‌شود. افرادی که تحت تاثیر قرار می‌گیرند، ۱۶ هفته از حقوق پایه خود را به اضافه دو هفته دیگر برای هر سال دریافت خواهند کرد.

سقوط شدید متا در حالی اتفاق می‌افتد که رقبایی مانند تیک تاک خود را به عنوان پلتفرم اجتماعی انتخابی نسل‌های جوان معرفی می‌کنند. کاهش تبلیغات دیجیتال در سطح صنعت نسبت به بالاترین رکورد‌های قبلی در طول مراحل اولیه همه‌گیری کووید-۱۹ نیز باعث مشکلات مداوم متا شد، چیزی که زاکربرگ ظاهرا انتظارش را نداشت.

او در نامه‌ای عمومی نوشت: «بسیاری از مردم پیش‌بینی می‌کردند که این شتاب دائمی بوده و حتی پس از پایان همه‌گیری ادامه خواهد داشت. متاسفانه، آن‌طور که انتظار داشتم انجام نشد».

طبق گزارش‌ها، متا در آینده قصد دارد روی حوزه‌های هدفمندتری از توسعه، به‌ویژه سیستم‌های هوش مصنوعی، تبلیغات و تلاش مداوم برای متاورس خود تمرکز کند. در حال حاضر مشخص نیست که آیا کاهش نیروی کار و تغییر جهت گیری استراتژیک برای کاربران روزمره فیسبوک و اینستاگرام قابل توجه خواهد بود یا خیر.

تنها در سال جاری، ارزش سهام این شرکت تقریبا ۷۰ درصد کاهش یافته است، در حالی که متا در ماه گذشته کاهش ۵۰ درصدی در سود سه ماهه را گزارش کرد.

زاکربرگ در نامه خود نوشت: «می‌دانم که این برای همه سخت است و به ویژه برای کسانی که تحت تاثیر قرار گرفته‌اند، متاسفم. من اشتباه کردم و مسئولیت آن را بر عهده می‌گیرم».

منبع:باشگاه

برچسب ها: متا فیسبوک
ارسال نظرات
به شکل یک سیگنال الکتریکی؛ کشف جی پی اس در مغز انسان
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 19 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین به سمت صعود حرکت می‌کند؟
با ثبت شکایت در دادگاه فدرال؛ تیک تاک در مقابل کاخ سفید قد علم کرد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 18 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین صعودی ماند؟
دسترسی به اطلاعات پرسنل؛ وزارت دفاع انگلیس هک شد
در جلسه بررسی آخرین وضعیت فیبرنوری قم مطرح شد؛ پوشش کامل فیبرنوری استان قم ظرف یک هفته آینده انجام می شود
پژوهش جدید «دانشگاه ایالتی واشنگتن» نشان داد استفاده از ChatGPT برای ارزیابی مشکل قلبی عاقلانه نیست!
وبگردی