کد خبر: ۳۱۷۳۸
|
۲۱ آبان ۱۴۰۱ | ۰۸:۰۰

نقشه تسلا برای خودروهای ساخت چین چیست؟

تسلا اعلام کرد که در حال بررسی صادرات خودروهای الکتریکی ساخت چین به ایالات متحده است.

به گزارش «نبض فناوری»،  تسلا هر وسیله نقلیه‌ای را که می‌توانست در شانگهای تولید کند، به فروش می‌رساند یا برای صادرات ارسال می‌کرد، اما سطح موجودی انبار در ماه اکتبر افزایش یافت.

دو نفر از افراد مطلع به رویترز به رویترز گفتند که تسلا در حال بررسی صادرات خودروهای برقی ساخت چین به ایالات متحده است، تغییری که نشان دهنده مزیت بیشتر هزینه این خودروساز در کارخانه شانگهای و تقاضای کندتر مصرف کنندگان چینی است.

به گفته مردم، تسلا در حال بررسی این موضوع است که آیا قطعات ساخته شده توسط تامین کنندگان مستقر در چین با مقررات محلی در آمریکای شمالی مطابقت دارد یا خیر و اگر مطابقت داشته باشد، می تواند خودروهای مدل Y و مدل 3 ساخت چین را تا سال آینده برای فروش به آنجا ارسال کند.

کارخانه گیگا فاکتوری شانگهای تسلا پس از ارتقا در اوایل سال جاری، ظرفیت تولید 1.1 میلیون وسیله نقلیه الکتریکی در سال را دارد که آن را به سازنده ترین مرکز تولید تسلا تبدیل می کند.

کارخانه شانگهای سدان های مدل 3 و کراس اوورهای مدل Y را برای فروش در چین و صادرات به بازارهایی از جمله اروپا، استرالیا و آسیای جنوب شرقی تولید می کند.

تا همین اواخر، تسلا هر وسیله نقلیه‌ای را که می‌توانست در شانگهای تولید کند، به فروش می‌رساند یا برای صادرات ارسال می‌کرد، اما طبق داده‌های کارگزاری CMBI، سطح موجودی‌ها در ماه اکتبر با بیشترین حاشیه افزایش یافت.

علاوه بر این، عواملی از جمله ارزان‌تر شدن یوان در برابر دلار آمریکا، کاهش قیمت مواد خام در چین و افزایش قیمت‌های تسلا و خودروهای جدید در ایالات متحده باعث شده صادرات از چین به ایالات متحده به طور بالقوه رقابتی باشد.

تسلا همچنین در حال افزایش تولید در کارخانه ای است که در اوایل سال جاری در برلین افتتاح شد. یکی از منابع گفت که تولید کارخانه برلین نیاز به برخی صادرات از چین را کاهش می دهد.

در عین حال، شکاف قیمتی بین خودروهای تسلا فروخته شده در چین و ایالات متحده افزایش یافته است که منعکس کننده قیمت های بالاتر ایالات متحده و تخفیف های جدید در چین است.

تسلا اولین خودروساز آمریکایی نخواهد بود که خودروهای ساخت چین را به ایالات متحده ارسال می کند. جنرال موتورز شاسی بلند بیوک انویژن را وارد کرده و درخواست معافیت از تعرفه های ۲۵ درصدی آمریکا که توسط دولت ترامپ اعمال شده ناموفق بوده است.

برچسب ها: تسلا چین خودرو
ارسال نظرات
به شکل یک سیگنال الکتریکی؛ کشف جی پی اس در مغز انسان
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 19 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین به سمت صعود حرکت می‌کند؟
با ثبت شکایت در دادگاه فدرال؛ تیک تاک در مقابل کاخ سفید قد علم کرد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 18 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین صعودی ماند؟
دسترسی به اطلاعات پرسنل؛ وزارت دفاع انگلیس هک شد
در جلسه بررسی آخرین وضعیت فیبرنوری قم مطرح شد؛ پوشش کامل فیبرنوری استان قم ظرف یک هفته آینده انجام می شود
وبگردی