کد خبر: ۳۱۷۳۹
|
۲۱ آبان ۱۴۰۱ | ۱۱:۳۰

عکاسی حرفه ای با موبایل امکان پذیرتر شد

همزمان با معرفی گوشی Leitz 2 لایکا که در ژاپن منتشر شد عکاسی حرفه‌ای دوباره با موبایل همراه می‌شود.

 به گزارش «نبض فناوری»،  شرکت لایکا مستقر در آلمان یک رقیب قدرتمند در بازار عکاسی است. آنها طیف گسترده ای از دستگاه ها را تولید می کنند و اکنون، آنها با یک گوشی دوربین محور بازگشته اند.

سری گوشی‌های Leitz به افتخار بنیانگذار این شرکت، ارنست لیتز، که اولین دوربین 35 میلی‌متری را در سال 1924 معرفی کرد، نام‌گذاری شده است.

Leica Leitz 2 چه ویژگی خاصی دارد؟

 این گوشی به سنسور تصویر 1 اینچی 47.2 مگاپیکسلی مجهز شده است که آن را به یکی از معدود گوشی‌های هوشمند با این سنسور بزرگ تبدیل می‌کند. سنسورهای 1 اینچی اکنون بسیار مهم هستند و مطمئناً با شروع افزایش نرخ پذیرش، محبوبیت بیشتری خواهند داشت.

یک سنسور تصویر بزرگتر اجازه می دهد تا نور بیشتری جذب شود، که باعث می شود عکس ها وضوح و محدوده دینامیکی بالاتری داشته باشند. انتظار می‌رود که با یک سنسور این عملکرد بزرگ و در نور کم ثابت باشد و تصاویر باید جلوه بوکه حتی دلپذیرتری داشته باشند (اثر عمقی که از جداسازی خوب پیش‌زمینه از پس‌زمینه حاصل می‌شود).

دیافراگم گوشی روی f/1.9 ثابت شده است و امکان عکسبرداری سریع را فراهم می‌کند، در حالی که با توجه به سنسور تصویر بزرگ‌تر که مطمئناً مدیریت می‌کند، خطر زیادی در مورد کنتراست بالا یا تنظیمات تیره‌تر ایجاد نمی‌کند.

فاصله کانونی دوربین 19 میلی متر است. یک راه آسان برای توضیح فاصله کانونی این است که آن را به عنوان میدان دید دوربین توصیف کنیم  و در گوشی Leitz Phone 2 در مقایسه با گوشی هایی مانند iPhone 14 Pro (24mm) یا Galaxy S22 Ultra (23mm) بسیار گسترده تر است.

با توجه به تلفنی که بر عملکرد عکاسی فوق‌العاده تمرکز دارد، توانایی صادرات در هر دو فرمت JPEG و RAW ضروری است و این همان چیزی است که Leitz 2 قادر به انجام آن است. کاربران همچنین این اختیار را دارند که از کنترل دستی کامل استفاده کنند و به آن‌ها اجازه می‌دهد تنظیمات را هنگامی که به دنبال آن عکس عالی هستند، تنظیم کنند.

برچسب ها: موبایل عکاشی
ارسال نظرات
به شکل یک سیگنال الکتریکی؛ کشف جی پی اس در مغز انسان
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 19 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین به سمت صعود حرکت می‌کند؟
با ثبت شکایت در دادگاه فدرال؛ تیک تاک در مقابل کاخ سفید قد علم کرد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 18 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین صعودی ماند؟
دسترسی به اطلاعات پرسنل؛ وزارت دفاع انگلیس هک شد
در جلسه بررسی آخرین وضعیت فیبرنوری قم مطرح شد؛ پوشش کامل فیبرنوری استان قم ظرف یک هفته آینده انجام می شود
وبگردی