کد خبر: ۳۱۸۰۵
|
۲۴ آبان ۱۴۰۱ | ۱۰:۵۲
وزیر ارتباطات در صحن علنی مجلس:

شبکه ملی اطلاعات در دولت سیزدهم پیشرفت دو برابری داشت

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تأکید کرد که شبکه ملی اطلاعات ظرف یک سال و از آغاز دولت سیزدهم پیشرفت دو برابری داشته و بر اساس برنامه‌ریزی انجام‌گرفته ظرف یک سال و نیم آینده تلاش خواهیم کرد که این طرح را به سرانجام نهایی برسانیم.

به گزارش «نبض فناوری»، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد، عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در جلسه بررسی سؤال مجتبی رضاخواه نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس و احمد امیرآبادی فراهانی نماینده قم و تعدادی دیگر از نمایندگان از وزیر ارتباطات درباره اقدامات انجام‌گرفته برای توسعه شبکه ملی اطلاعات، در صحن علنی گفت: همان‌طور که در جلسه رأی اعتماد عرض کردم، تحقق شبکه ملی اطلاعات در صدر برنامه‌های وزارت ارتباطات و فناوری قرار دارد و بنده برای اینکه این طرح محقق شود، تمام منابع وزارتخانه را بسیج کرده‌ام و این پروژه را به اولویت نخست وزارت تبدیل کردم.
وی افزود: در همین راستا شورای راهبری توسعه شبکه ملی اطلاعات را تشکیل داده‌ایم که هر هفته به ریاست بنده جلسه تشکیل جلسه می‌دهد. همچنین معاون برنامه‌ریزی وزارتخانه را به‌عنوان دبیر این شورا انتخاب کرده‌ایم تا تمام منابع وزارتخانه را پای این برنامه بیاوریم.
زارع پور بابیان اینکه برای تحقق شبکه ملی اطلاعات در وزارت ارتباطات هفت کلان پروژه بر اساس مصوبه شورای عالی فضای مجازی با عنوان طرح کلان و معماری شبکه ملی اطلاعات تعریف‌شده است گفت: در این طرح کلان وظایف دستگاه‌ها مخصوصاً وزارت ارتباطات برای تحقق شبکه ملی اطلاعات مشخص‌شده است. حدود 53 بند دارد که 37 بند آن مستقیماً متوجه وزارت ارتباطات است. ما برای تحقق این 37 تکلیف 200 پروژه ریز و درشت تعریف کرده‌ایم و پیشرفت آن را در جلسات قرارگاهی هفتگی که در دو ماه اخیر به جلسات روزانه تبدیل‌شده است بررسی می‌کنیم.
وزیر ارتباطات تصریح کرد: در نخستین اقدام توانستیم به یک فهم و عدد مشترک درباره میزان پیشرفت شبکه ملی اطلاعات برسیم. بیش از 100 شاخص و نشانگر در جلسات مفصل کارشناسی استخراج کردیم تا بتوانیم پیشرفت شبکه ملی اطلاعات را با یک سنجه مورد توافق با مرکز ملی شورای عالی فضای مجازی محضر شما نمایندگان محترم و مردم گزارش دهیم.
زارع پور ادامه داد: باوجود اینکه نزدیک به 10 سال از شروع بحث شبکه ملی اطلاعات می‏ گذرد، بر اساس ارزیابی هایی که طبق شاخص های مورد توافق با مرکز ملی فضای مجازی انجام شده است، علی رغم همه تلاش های صورت گرفته در سال های قبل، تا زمان استقرار دولت سیزدهم این پروژه 30 درصد پیشرفت داشته که بر اساس همین شاخص‌های مورد تائید، امروز با افتخار عرض می‌کنم که با تلاش شبانه‌روزی بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور و همکاران ما در وزارت ارتباطات، این طرح امروز نزدیک به 59 درصد پیشرفت داشته است. یعنی در یک سال این پروژه دو برابر پیشرفت داشته است و بر اساس برنامه‌ریزی انجام‌گرفته ظرف یک سال و نیم آینده تلاش خواهیم کرد که این طرح را به سرانجام برسانیم.

وزیر ارتباطات تصریح کرد: البته شبکه ملی اطلاعات یک کار پویا است و باید دائم و به‌طور مداوم توسعه پیدا کند. اما اصل مسئله که یک شبکه پرسرعت، باکیفیت و امن در گستره جمهوری اسلامی داشته باشیم تا خدمات پرسرعت و باکیفیت به مردم ارائه دهد در سقف زمانی دو سال محقق خواهد شد. هر چند در صورت تداوم حمایت‌ها تلاش خواهیم کرد این سقف زمانی را کوتاه‌تر کنیم.

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 30 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین بعد از ۳ هفته رکوردی دیگر ثبت کرد
با کنترل از راه دور؛ سگ رباتیک نیروی نظامی چین شد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 اردیبهشت 1403 صعود رمزارزهای پیشروی جهان
به دلیل عدم پیروی از مقررات؛ ترکیه گوگل را جریمه کرد
وبگردی