کد خبر: ۳۱۸۳۳
|
۲۵ آبان ۱۴۰۱ | ۱۵:۳۰

انتشار فراخوان پژوهشی طرح «تهیه پروتکل تولید نشاء گوجه فرنگی از طریق کشت بافت گیاهی» با حمایت صندوق نوآوری

بیست‌ونهمین فراخوان پژوهشی طرح «تهیه پروتکل تولید نشاء گوجه فرنگی از طریق کشت بافت گیاهی» با حمایت صندوق نوآوری و به پیشنهاد یک تیم پژوهشی از دانشگاه تربیت مدرس منتشر شد.

به گزارش «نبض فناوری»، روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی اعلام کرد، گروه‌های پژوهشی و فناور توانمند برای ارائه راه‌حل در این حوزه باید تا 30 آبان ‌ماه امسال پروپوزال و پیشنهادهای خود را از طریق سامانه غزال به نشانی ghazal.inif.ir/grant ارسال کنند.

درباره ضرورت این طرح باید گفت که کشت سلول و بافت گیاهی، روشی دانش بنیان با کاربردهای متنوع است که ریزازیادی(تکثیر درون شیشه‎‌ای گونه‌های گیاهی) یکی از مهمترین آنها است. نرخ تکثیر بالا و دستیابی به گیاهان عاری از آفات و بیماری، از مهمترین مزایای تکثیر گیاهان از طریق روش ریزازیادی است.
هدف از این پژوهش، توسعه پروتکل ریزازیادی گوجه فرنگی خواهد بود. در صورت دستیابی به پروتکلی کارآمد، شرکت‌های بومی در مناطق مختلف کشور می‌توانند از این پروتکل بهره‌مند شوند تا با استفاده از نیروهای بومی آموزش‌دیده، نسبت به تولید نشاءهای موردنیاز منطقه اقدام کنند. این مهم علاوه بر صرفه‌جویی ارزی، توسعه کشاورزی و افزایش عملکرد، منجر به اشتغال‌زایی نیز خواهد شد.

گفتنی است مشارکت در اکتساب فناوری این طرح و ارائه پروپوزال در قالب انفرادی، گروهی، شرکتی و سازمانی مجاز است. پروپوزالی که بیشترین تناسب را با الزامات این اکتساب فناوری داشته باشد، انتخاب و به عنوان «مشارکت کننده» برای مذاکرات تکمیلی به هسته پژوهشی متقاضی معرفی خواهد شد.

علاقمندان می‌توانند تا 30 آبان‌ماه 1401 پروپوزال خود را در قالب Word از طریق سامانه غزال به آدرس ghazal.inif.ir/grant ارسال کنند و جهت ارتباط با کارگزاری بومرنگ با شماره‌های 66533864 و 66539734 تماس بگیرند.

انتشار فراخوان پژوهشی طرح «تهیه پروتکل تولید نشاء گوجه فرنگی از طریق کشت بافت گیاهی» با حمایت صندوق نوآوری

ارسال نظرات
به شکل یک سیگنال الکتریکی؛ کشف جی پی اس در مغز انسان
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 19 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین به سمت صعود حرکت می‌کند؟
با ثبت شکایت در دادگاه فدرال؛ تیک تاک در مقابل کاخ سفید قد علم کرد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 18 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین صعودی ماند؟
دسترسی به اطلاعات پرسنل؛ وزارت دفاع انگلیس هک شد
وبگردی