کد خبر: ۳۱۸۸۲
|
۲۸ آبان ۱۴۰۱ | ۱۳:۳۰

سرنوشت حساب ترامپ در توییتر چه می شود؟

ایلان ماسک برخی از حساب های توئیتر ممنوعه را بازگرداند، اما هنوز تصمیمی درباره دونالد ترامپ گرفته نشده است.

به گزارش «نبض فناوری»،آخرین تغییر سیاست ماسک در توییتر باعث بازگشت چندین چهره بحث برانگیز می شود که قبلاً تعلیق شده بودند.

ایلان ماسک روز جمعه در توییتی تصمیم خود را برای بازگرداندن حساب‌های توییتری که قبلاً ممنوع شده بودند اعلام کرد. مدیرعامل جدید توییتر، با این حال، اظهار داشت که هنوز تصمیمی در مورد بازگرداندن یا عدم بازگرداندن دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا و نامزد انتخابات ریاست جمهوری 2025 به توییتر وجود ندارد. ماسک همچنین درباره آخرین نسخه سیاست تعدیل محتوای توییتر توییت زد، که به نظر می رسد آزادی بیان را تضمین می کند اما آزادی دسترسی را تضمین نمی کند.

این میلیاردر در ادامه اظهار داشت که تمامی توییت‌های منفی و نفرت‌آور اکنون  حذف  می‌شوند. ماسک در توییت دیگری اضافه کرد که این سیاست برای توییت‌های فردی اعمال می‌شود، نه کل حساب‌ها.

یکی از انتقادات اولیه ایلان ماسک از توییتر قبل و بعد از خرید آن، مدیریت آن با سانسور بوده است. ماسک که خود را  خواهان آزادی بیان می خواند، اشاره کرده است که ممکن است به دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا اجازه دهد دوباره از این سرویس استفاده کند. ترامپ به اتهام تحریک حملات به ساختمان کنگره آمریکا در 6 ژانویه 2021  از استفاده توییتر منع شد، اما اکنون دوباره نامزد ریاست جمهوری است و اخیراً اعلام کرده است که در سال 2024 دوباره نامزد خواهد شد.

ماسک همچنین از تشکیل یک «شورای تعدیل محتوا» برای تصمیم‌گیری درباره مواردی مانند ممنوعیت حساب‌ها و بازگرداندن حساب‌ها خبر داد. به احتمال زیاد لغو ممنوعیت های بیشتری در پی خواهد داشت. گزارش‌ها همچنین حاکی از آن است که کارکنان نظارت بر محتوای توییتر ممکن است در پی اخراج‌ها و استعفای‌های دسته‌جمعی که از زمان به قدرت رسیدن ماسک رخ داده است، به میزان قابل توجهی کاهش یافته باشد.

ارسال نظرات
در جلسه بررسی آخرین وضعیت فیبرنوری قم مطرح شد؛ پوشش کامل فیبرنوری استان قم ظرف یک هفته آینده انجام می شود
پژوهش جدید «دانشگاه ایالتی واشنگتن» نشان داد استفاده از ChatGPT برای ارزیابی مشکل قلبی عاقلانه نیست!
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 16 اردیبهشت 1403 زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد
همزمان با نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی سکوی توسعه‌ نوآوری و فناوری صنعت پتروشیمی کشور رونمایی می‌شود
وبگردی