کد خبر: ۳۱۸۹۴
|
۲۸ آبان ۱۴۰۱ | ۱۶:۳۰

ردمی نوت 12 اکسپلورر ادیشن رکورددار بالاترین سرعت شارژ باتری موبایل است

برند ردمی با انتشار ویدیویی اعلام کرد که باتری اسمارت‌فون ردمی نوت 12 اکسپلورر ادیشن ظرف مدت تنها 9 دقیقه از 0 تا 100 درصد شارژ خواهد شد. این اسمارت‌فون رکورددار بالاترین سرعت شارژ باتری در میان گوشی‌های هوشمند تا به امروز است. در واقع ردمی برای نخستین بار مدت زمان شارژ باتری را یک‌رقمی نموده است.

به گزارش «نبض فناوری»، بر اساس اعلام کمپانی چینی، ردمی نوت 12 اکسپلورر ادیشن از طراحی خاصی برای شارژ 3 کاناله استفاده می‌کند. در ابتدا عملیات شارژ هر کانال با ولتاژ 20 ولت و شدت جریان 3.5 آمپر انجام شده و در ادامه این ارقام به 10 ولت و 7 آمپر تغییر خواهند کرد. ردمی نوت 12 اکسپلورر ادیشن مجهز به یک باتری 2 سلولی 10C با کارآیی بالا و ظرفیت 2150 میلی‌آمپرساعت برای هر سلول (ظرفیت کلی 4300 میلی‌آمپرساعت) است. جریان ورودی به هر یک از این 2 باتری به 21 هزار میلی‌آمپر می‌رسد.

ردمی نوت 12 اکسپلورر ادیشن رکورددار بالاترین سرعت شارژ باتری موبایل است

همچنین ردمی اخیرا از تکنولوژی پیشرفته Cell Balance رونمایی کرده است. بدین‌ترتیب هنگامی‌که میان ولتاژ و ظرفیت 2 باتری اختلافی ایجاد شود؛ تعادل داخلی میان آنها فعال می‌شود. شارژر جدید شیائومی برای مدت زمانی طولانی می‌تواند با قدرت بالا عمل کند. کابل شارژ ارائه شده به‌همراه این آداپتور مجهز به یک تراشه داخلی مخصوص با نام Xiaomi E-mark است. این تراشه نه‌تنها از پروتکل شارژ سریع 210 واتی شیائومی پشتیبانی می‌کند؛ بلکه با پروتکل‌های پاور دلیوری (PD) و شارژ سریع (QC) نیز سازگاری دارد.

فروش ردمی نوت 12 دیسکاوری ادیشن با قابلیت شارژ سریع 210 واتی و برچسب قیمتی 330 دلاری هم‌اکنون آغاز شده است.

منبع/ آی‌تی‌رسان

ارسال نظرات
همراه با ارائه چندین ویژگی دسترسی جدید اپل «ردیابی چشم» را به آیفون‌ها و آی‌پدها می‌آورد
وزیر ارتباطات با اشاره افتتاح پروژه های ارتباطی: کیفیت و سرعت اینترنت افزایش پیدا می کند
در آستانه برگزاری رویداد سالانه I/O انجام شد رونمایی گوگل از پیشرفت‌ جدید هوش‌ مصنوعی خود
وبگردی