کد خبر: ۳۱۸۹۵
|
۲۸ آبان ۱۴۰۱ | ۱۹:۳۰

اف‌بی‌آی در مورد تسلط دولت چین بر مردم آمریکا از طریق تیک‌تاک ابراز نگرانی شدید کرد

کریستوفر رای، رئیس دفتر تحقیقات فدرال، روز سه‌شنبه به قانون‌گذاران گفت عملیات TikTok در ایالات متحده “بسیار نگران” است.

به گزارش «نبض فناوری»، رای در جلسه استماع درباره تهدیدات جهانی به اعضای کمیته امنیت داخلی مجلس نمایندگان گفت: ما حداقل از سمت اف‌بی‌آی در مورد TikTok نگرانی‌های امنیت ملی داریم. آن‌ها این امکان را دارند که دولت چین بتواند از برنامه‌شان برای کنترل جمع آوری داده‌ها روی میلیون‌ها کاربر استفاده کند یا الگوریتم توصیه را کنترل کنند، که در صورت صلاحدید می‌تواند برای عملیات نفوذ استفاده شود. همچنین امکان کنترل نرم‌افزار روی میلیون‌ها دستگاه، که به آن فرصتی می‌دهد تا به طور بالقوه دستگاه‌های شخصی را به خطر بیندازد را به وجود آورده است.

رای مبتنی بر اظهارات سایر مقامات دولتی و اعضای کنگره نشان می‌دهد که نسبت به توانایی پلتفرم ویدیویی متعلق به چین برای محافظت از اطلاعات کاربران ایالات متحده در برابر یک دولت متخاصم ابراز تردید کرده‌اند. TikTok مدعی است که داده‌های کاربران ایالات متحده را در چین ذخیره نمی‌کند، جایی که قانون به دولت اجازه می‌دهد شرکت‌ها را مجبور به تحویل اطلاعات داخلی کند. مجلس گفت که این قانون به تنهایی «دلیل زیادی برای نگرانی شدید» دارد.

سخنگوی TikTok در بیانیه‌ای گفت: «همانطور که مدیر Wray در اظهارات خود تصریح کرد، نظرات FBI به عنوان بخشی از مذاکرات جاری ما با دولت ایالات متحده در نظر گرفته می‌شود. اگرچه نمی‌توانیم درباره جزئیات آن بحث‌های محرمانه اظهار نظر کنیم، اما مطمئنیم که در مسیری هستیم که به طور کامل همه نگرانی‌های منطقی امنیت ملی ایالات متحده را برآورده کنیم.»

اما گزارش فوربس در مورد امنیت اطلاعات کاربران ایالات متحده در TikTok تردید ایجاد کرده است. به عنوان مثال، این رسانه گزارش داد که شرکت مادر تیک‌تاک، ByteDance، با استناد به مطالبی که بررسی کرده، قصد دارد از این برنامه برای نظارت بر جزئیات مکان خاص شهروندان آمریکایی استفاده کند. TikTok این گزارش را رد کرد و ردیابی برخی از شهروندان ایالات متحده را با مکان های خاص آن‌ها را غلط خواند و فوربس را به دلیل انتشار این اتهامات مورد انتقاد قرار داد.

Wray گفت که هر گونه جزئیات در مورد اقدامات TikTok باید در یک جلسه توجیهی طبقه بندی شده مورد بحث قرار گیرد. اما او به قانونگذاران اطمینان داد که “مطمئناً این چیزی است که در رادار ما است و ما نگرانی‌های شما را به اشتراک می‌گذاریم.”

طبق گزارش نیویورک تایمز، دولت بایدن در حال نزدیک شدن به توافقی با این شرکت است تا به آن اجازه دهد تحت تدابیر امنیتی شدیدتر به فعالیت خود در ایالات متحده ادامه دهد. وی گفت که واحد سرمایه گذاری خارجی FBI از طریق وزارت دادگستری برای کمک به ارائه راه حل مناسب به عنوان بخشی از فرآیند بررسی سرمایه گذاری خارجی کار می‌کند. او گفت که نظرات FBI “در هر توافقی که برای رسیدگی به این موضوع انجام شود در نظر گرفته خواهد شد.”

منبع/ آی‌تی‌رسان

ارسال نظرات
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
وبگردی