کد خبر: ۳۱۹۱۵
|
۲۹ آبان ۱۴۰۱ | ۱۴:۴۷

تکنوتکس 2023؛ بستری برای نمایش توانمندی دانش‌بنیان‌ها فراهم می‌شود

نمایشگاه تکنوتکس 2023، مجالی برای معرفی کسب‌وکارهای دانش بنیان و خلاق کشور، نمایش دستاوردها و مشارکت بازیگران صنعت و فناوری می‌شود.

به گزارش «نبض فناوری»، یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های فعالان زیست‌بوم فناوری و نوآوری کشورمان، وجود فضا و بستری مناسب برای معرفی محصولات و خدماتی است که به مرحله تجاری‌سازی و بازار رسیده و یا دارای قابلیتی برای رفع نیازی از صنعت است.

بر همین اساس، رویدادهای نمایشگاه به عنوان ابرازی کارآمد برای ایجاد پلی ارتباطی میان نقش آفرینان و فعالان این حوزه، زمینه ساز هم افزایی و ارتقای بهروری می‌شود.

گردهمایی شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق

اولین همایش توانمندی‌های دانش‌بنیان، خلاق و استارتاپ‌ها با عنوان Technotex 2023 قرار است چنین بستری را برای تعامل میان بخش‌های زیست‌بوم فناوری و نوآوری فراهم کند؛ فرصتی که تمامی بخش‌های زنجیره نوآوری تا بازار، از شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق تا نهادهای تامین سرمایه‌، زیر یک سقف گرد هم می‌آیند و زمینه برای توسعه این زیست‌بوم را فراهم می‌کنند.

این رویداد با اهدافی چون ارتباط بین شرکت های فعال زیست‌بوم و دستگاه های اجرایی برای رفع موانع رشد شرکت‌ها از طریق میزهای خدمت با حضور مسئولان مربوطه، دستیابی شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق به بازارهای بین‌المللی از طریق ایجاد پاویون تجار خارجی و اتاق‌های بازرگانی، تامین سرمایه شرکت های دانش بنیان و خلاق فعال از طریق برگزاری رویدادهای تخصصی و آموزش های مبتدی و پیشرفته از طریق برگزاری انواع ورک‌شاپ‌های تخصصی برگزار می‌شود.

این رویداد با حمایت ستاد فناوری‌های نرم و توسعه صنایع خلاق معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری و شهرداری تهران برگزار می‌شود و علاوه بر مشارکت تمامی ستادهای توسعه فناوری، از سوی سایر وزارتخانه ها و سازمان های مرتبط با حوزه های دانش بنیان، خالق و استارتاپ ها حمایت شده و از مشارکت آنها بهرمند می‌شود.

در این رویداد شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق، استارتاپ ها ضمن معرفی توانمدی‌ها، خدمات و رونمایی از محصولات جدید، در نشست‌های مشترک بین مجموعه ها در جهت راه اندازی کنسرسیوم های مشترک و شبکه سازی با یکدیگر حضور خواهند یافت.

پاویون نهادهای دولتی

نمایندگان دستگاه‌های حامی و اثرگذار در توسعه زیست‌بوم دانش‌بنیان و خلاق، ذیل «پاویون نهادهای دولتی» در این رویداد حضور خواهند داشت. نمایندگان سازمان ها به عنوان کارشناس ارشد در سطوح مختلف مدیریتی خود علاوه بر ارائه مشاوره های کاربردی، از امکان صدور دستورات و اخذ تصمیم های لازم برای رفع موانع و مشکلات مجموعه های حاضر، برخوردار خواهند بود.

ایجاد فرصتی برای جذب سرمایه‌گذار

در نمایشگاه تکنوتکس 2023 فرصتی برای حضور سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، صندوق‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر و سایر نهادهای تامین مالی و شتاب‌دهنده‌ها فراهم شده است تا بستر لازم برای جذب سرمایه ایده‌ها و محصولات نوآورانه فراهم شود.

همچنین ضمن معرفی مجموعه های فعال در زمینه سرمایه گذاری بر روی شرکت های فعال در این زیست بوم، خدمات مشاوره و راهبری در زمینه‌های مالی و خدمات سرمایه‌ای، با حضور نمایندگان بانکهای عامل از سوی دولت برای اخذ امتیازهای وام و تسهیلات صورت می‌گیرد.

کریدور بین المللی

در این رویداد توجه ویژه‌ای به حضور بین‌المللی شرکت‌ها صورت گرفته و بخش کریدور بین المللی، به شرکت های بین المللی فعال در حوزه های دانشی و نوپا اختصاص دارد

همچنین اتاق های بازرگانی سفارتخانه های سایر کشورها برای ایجاد ارتباط و معرفی مجموعه های فعال مرتبط با زیست بوم و مشتاق به همکاری، مستقر خواهند شد. علاوه بر این انجمن های بین المللی و منطقه ای فعال در حوزه دانشی و نوپا ، شرکت های سرمایه گذاری ، برگزارکنندگان نمایشگاه های بین المللی و پارک های علمی و فناوری بین المللی نیز برای حضور و برقراری ارتباط با فعالان زیست‌بوم در این رویداد حضور خواهند یافت.

رقابت فناورانه میان شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق

برگزاری مسابقه بین مشارکت کنندگان در نمایشگاه به صورتی که در هر روز به فراخور نام گذاری روز نمایشگاه به ارائه خود پرداخته و در پایان روز با توجه به رای داوران مسابقه به شرکت برتر هر حوزه، نماد Techno Star و جوایز تعلق می‌گیرد.

در ستاد برگزاری Techno Star داورانی از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار کننده نمایشگاه و سرمایه‌گذار، نماینده وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و صندوق نوآوری و شکوفایی، صندوق‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر و بانک‌ها حضور دارند.

معرفی برترین‌ها

در رویداد تکنوتکس 2023، با برگزاری جشنواره برترین های هر حوزه و انتخاب برگزیدگان هر بخش، برترین شرکت های دانش بنیان سال، برترین شرکت‌های نوپا براساس نمودار پیشرفت و امتیازات سرمایه‌گذاری، برترین شرکت های خلاق سال براساس ویژگی‌های تعریف شده و استاندارد معاونت علمی، برترین مجموعه‌های سرمایه‌گذاری در حوزه‌های دانش بنیان، برترین شتابدهنده سال بر اساس سبد سرمایه گذاری و خروجی شرکت نوپا، معرفی خواهند شد.

همچنین شرکت‌های دانش‌بنیان ویژه تازه وارد در زیست‌بوم، بر اساس امتیازدهی‌های معاونت علمی، شرکت‌های خلاق و نوپا ویژه تازه وارد، مرد و زن سال در حوزه دانش بنیان و برترین مربیان، مشاوران، متنورهای سال در حوزه های مختلف معرفی خواهند شد.

تکنوتکس 2023؛ بستری برای نمایش توانمندی دانش‌بنیان‌ها فراهم می‌شود

گفتنی است اولین همایش توانمندی‌های دانش‌بنیان، خلاق و استارتاپ‌ها با عنوان Technotex 2023 با حمایت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری در تاریخ 18 الی 21 بهمن 1401 برگزار خواهد شد.

علاقه مندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و حضور در این همایش، به آدرس های Ipmacompany.com و Irantechnotex.com مراجعه کنند.

ارسال نظرات
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 8 اردیبهشت 1403 سقوط سودآوری بیت‌کوین
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
وبگردی