کد خبر: ۳۱۹۸۱
|
۰۲ آذر ۱۴۰۱ | ۱۹:۳۰

تیک تاک زیر ذره بین آمریکا و اروپا

اعضای جمهوری‌خواه کنگره آمریکا بیم آن دارند که شرکت درباره شیوه اشتراک گذاری داده های کاربران با چین آنها را گمراه کرده است. همچنین اروپا نیز مشغول انجام چند تحقیق درباره این شرکت است.

به گزارش «نبض فناوری»، رویترز اعلام کرد، اعضای جمهوری‌خواه کنگره آمریکا فشارهای زیادی به تیک تاک وارد کرده اند زیرا بیم آن دارند که شرکت درباره شیوه اشتراک گذاری داده های کاربران با چین آنها را گمراه کرده است.

کتی مک موریس راجرز و جیمز کاور در نامه ای به تیک تاک اعلام کرده اند اطلاعاتی که کارمندان شرکت جمع آوری و تهیه کرده اند، نادرست به نظر می رسد.

نمایندگان جمهوریخواه در نامه ای به «شو زی چو» مدیر ارشد اجرایی تیک تاک نوشته اند: برخی اطلاعاتی که تیک تاک طی جلسه توجیهی کارمندان فراهم کرد به نظر می رسد نادرست یا گمراه کننده باشند از جمله آنکه این شرکت موقعیت مکانی کاربران آمریکایی را ردیابی نمی کند.

این درحالی است که حزب جمهوری‌خواه آمریکا پس از برنده شدن در انتخابات پارلمانی در اوایل ماه جاری میلادی، از ژانویه کنترل مجلس نمایندگان این کشور را برعهده می گیرد. بنابراین ارسال چنین نامه ای نشانه از اعمال سختگیری بیشتر علیه تیک تاک است. البته دولت دموکرات جوبایدن، رییس جمهور آمریکا نیز درباره تیک تاک اظهار نگرانی کرده بود.

کریستور وری مدیر اف بی آی در اوایل ماه جاری اعلام کرد دولت چین می تواند با استفاد از این اپ روی کاربران تاثیر بگذارد یا دستگاه هایشان را کنترل کند.

از سوی دیگر نشریه انگجت در خبری اعلام کرد رییس کمیسیون اتحادیه اروپا نیز انجام چند تحقیق درباره تیک تاک به طور همزمان را تایید کرده است. این تحقیقات نیز برای بررسی نگرانی های مقامات از انتقال داده های کاربران اروپایی به چین و تبلیغات هدفمند برای کودکان انجام می شود.

هدف مقامات از انجام تحقیقات مشخص کردن آن است که آیا تیک تاک از قانون«GDPR» پیروی می کند یا خیر.

منبع/ مهر

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
وبگردی