کد خبر: ۳۲۰۴۹
|
۰۵ آذر ۱۴۰۱ | ۱۵:۳۰

برنامه بزرگ شیائومی برای بازار خودرو: تولید بیش از 10 میلیون خودرو در سال

لی جون؛ مدیرعامل شیائومی به موفقیت این شرکت در حوزه کسب‌وکار خودرو بسیار امیدوار است. وی پیش‌تر اعلام کرد که تولید خودرو آخرین پروژه بزرگ او به‌شمار رفته و اخیرا نیز مدعی شد که شیائومی به‌دنبال تولید بیش از 10 میلیون دستگاه خودرو در هر سال است.

به گزارش «نبض فناوری»، به گفته لی جون با دستیابی صنعت خودروهای برقی به بلوغ کافی، 5 برند برتر تولیدکننده در جهان سهم بیش از 80 درصدی از بازار را در اختیار خواهند داشت. همچنین مدیرعامل شیائومی اعلام کرد: “تنها راه موفقیت ما این است که در طیف 5 تولیدکننده برتر قرار گرفته و سالانه بیش از 10 میلیون دستگاه خودرو را به مشتریان خود تحویل دهیم.”

در حال حاضر تیم تحقیق و توسعه شیائومی بیش از 1800 کارمند دارد. چند روز قبل کمپانی شیائومی گزارش مالی خود برای 3 ماهه سوم سال را منتشر کرد. بر این اساس کمپانی چینی طی دوره زمانی مذکور به درآمد حدودا 10 میلیارد دلاری دست یافت؛ رقمی که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل افت 9.7 درصدی را نشان می‌دهد. همچنین زیان‌دهی خالص کمپانی طی این دوره معادل با 200 میلیون دلار بوده است. این در حالیست که یک سال قبل، شیائومی به سودآوری 110 میلیون دلاری دست یافته بود.

برنامه بزرگ شیائومی برای بازار خودرو: تولید بیش از 10 میلیون خودرو در سال

بر اساس اعلام شیائومی، میزان سرمایه‌گذاری این شرکت در کسب‌وکارهای نوآورانه مانند وسایل نقلیه الکتریکی هوشمند در مجموع برابر با 115 میلیون دلار بوده است. این رقم در مقایسه با 3 ماهه دوم سال 35.68 درصد افزایش یافته است. میزان سرمایه‌گذاری شیائومی در زمینه تولید خودرو طی 3 ماهه نخست سال 2022 برابر با 260 میلیون دلار بوده است. وانگ شیانگ؛ رئیس Xiaomi Group در رابطه با نگرانی سرمایه‌گذاران تاکید کرد که این شرکت سرگرم برنامه‌ریزی برای آغاز تولید انبوه خودرو در سال 2024 است. همچنین وی اعلام کرد که مقیاس سرمایه‌گذاری شیائومی در صنعت اتومبیل بر عملکرد کلی کمپانی تاثیرگذار نخواهد بود.

منبع/ آی‌تی‌رسان

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
وبگردی