کد خبر: ۳۲۰۹۷
|
۰۷ آذر ۱۴۰۱ | ۱۴:۳۹

چگونه QR Code را در گوشی‌های اندرویدی بدون برنامه جانبی اسکن کنیم؟

این مطلب آموزشی به نحوه خواندن QR Code بدون نیاز به نصب برنامه اضافی در دستگاه‌های سامسونگ و شیائومی می‌پردازد.

به گزارش «نبض فناوری»، امروزه شاهد گسترش استفاده از QR Code در تمامی جنبه‌های زندگی هستیم؛ به طوری که جایگزین اغلب روش‌های نمایش اطلاعات مثل شماره‌های تماس، لینک وب سایت‌ها و... شده است. روش‌های گوناگونی برای خواندن چنین کدهایی وجود دارد و یکی از اصلی‌ترین آن‌ها، کمک گرفتن از دوربین گوشی‌های هوشمند است. در مطلب پیش‌رو به نحوه اسکن بارکد با گوشی اندرویدی خواهیم پرداخت.

نحوه اسکن بارکد با گوشی اندرویدی

قابلیت اسکن بارکد با گوشی های اندرویدی در اغلب محصولات جدید به چشم می‌خورد؛ اگرچه ممکن است نحوه دسترسی به آن‌ در برندهای مختلف، فرق داشته باشد. در پایین به شیوه اسکن QR Code در گوشی‌ها و تبلت‌های دو برند رایج در ایران (سامسونگ و شیائومی) پرداخته شده است. البته اگر دستگاه شما از اندروید ۷ یا قدیمی‌تر استفاده می‌کند، بهتر است به‌جای قابلیت داخلی، به دنبال اپلیکیشن‌های جانبی مختص به این کار بروید.

۱. اسکن QR Code در گوشی های سامسونگ

دارندگان گوشی‌ها و تبلت‌های سامسونگ می‌توانند چندین مسیر گوناگون را برای اسکن بارکد با گوشی اندرویدی خود در پیش بگیرند. البته شیوه‌های گفته شده در ادامه در تمامی محصولات سامسونگ وجود ندارد و احتمال دارد تنها به برخی از آن‌ها (با توجه به نسخه سیستم عامل و نوع دستگاه) دسترسی داشته باشید.

۱.۱ خواندن کد QR با بیکسبی ویژن (Bixby Vision)

دستیار هوشمند سامسونگ امکانات متعددی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد که یکی از آن‌ها، اسکن بارکد با گوشی های اندرویدی است. به این منظور می‌توانید مراحل زیر را دنبال کنید.

چگونه QR Code را در گوشی‌های اندرویدی بدون برنامه جانبی اسکن کنیم؟

  • برای شروع، وارد اپلیکیشن دوربین دستگاه خود شوید و گزینه Bixby Vision را انتخاب نمایید.
  • در صورتی که قبلا از قابلیت گفته شده استفاده نکرده باشید، باید مجوزهای لازم را به برنامه بدهید. در پنجره‌های پاپ آپ باز شده، روی گزینه Allow بزنید.
  • ممکن است صفحه‌ای جداگانه برای نمایش شرایط استفاده از بیکسبی ویژن باز شود. تیک گزینه‌های الزامی را بزنید و در نهایت کلید Next در پایین صفحه را لمس کنید.
  • اکنون می‌توانید از دوربین گوشی یا تبلت سامسونگی خود برای خواندن محتوای کدهای QR بهره بگیرید.

۱.۲ خواندن کد QR با مرورگر سامسونگ

در صورتی که به قابلیت بیکسبی ویژن در دستگاه خود دسترسی ندارید یا به هر دلیلی نمی‌خواهید از آن استفاده کنید، می‌توانید از مرورگر پیش‌فرض گوشی‌ها و تبلت‌های سامسونگ (Samsung Internet) به منظور اسکن QR Code کمک بگیرید. مراحل انجام این کار در پایین توضیح داده شده است.

چگونه QR Code را در گوشی‌های اندرویدی بدون برنامه جانبی اسکن کنیم؟

  • ابتدا مرورگر سامسونگ با عنوان Samsung Internet را باز کنید.
  • روی آیکن همبرگری (سه خط موازی) در گوشه پایینی صفحه بزنید و از منوی باز شده به قسمت Settings بروید.
  • اکنون در میان موارد نمایش داده شده در صفحه تنظیمات مرورگر، گزینه Useful features را انتخاب کنید.

چگونه QR Code را در گوشی‌های اندرویدی بدون برنامه جانبی اسکن کنیم؟

  • در صفحه بعدی، به لیستی از قابلیت‌های مرورگر سامسونگ دسترسی خواهید داشت که می‌توانید آن‌ها را روشن یا خاموش کنید. در میان آن‌ها به دنبال گزینه QR code reader بگردید و سپس کلید قرار گرفته در روبه‌روی آن را روی حالت فعال قرار دهید.
  • حالا از قسمت تنظیمات خارج شوید و به صفحه اصلی مرورگر سامسونگ بروید. می‌توانید یک گزینه جدید با آیکن QR Code در کنار نوار آدرس بالایی مرورگر مشاهده کنید.
  • روی آیکن گفته شده بزنید و در صورت نیاز، دسترسی‌های لازم را با زدن گزینه Allow به آن بدهید.
  • در نهایت دوربین دستگاه را به سمت کد QR بگیرید تا اسکن شود و در ادامه محتوای آن داخل مرورگر به نمایش در بیاید.

۱.۳ خواندن مستقیم کد QR در گوشی‌های سامسونگ

در گوشی‌ها و تبلت‌های سامسونگ با اندروید نسخه ۹.۰ به بالا، نیازی به استفاده از مرورگر داخلی یا بیکسبی ویژن برای خواندن کدهای QR نیست؛ اگرچه این روش‌ها همچنان قابل استفاده خواهند بود. برای اسکن مستقیم کدها در دستگاه‌های دارای سیستم عامل گفته شده، به روش زیر عمل کنید.

چگونه QR Code را در گوشی‌های اندرویدی بدون برنامه جانبی اسکن کنیم؟

  • پنل دسترسی سریع (Quick Settings) گوشی خود را با دوبار سوایپ به پایین باز کرده و سپس روی آیکن سه نقطه در گوشه بالایی صفحه بزنید.
  • از میان موارد نمایش داده شده، گزینه Button order را انتخاب کنید.
  • اکنون گزینه QR Scanner را در پایین عنوان Drag to add buttons پیدا کرده و سپس آن را به قسمت پایینی بکشید تا به لیست آیکن‌های دسترسی سریع اضافه شود و برای ذخیره تغییرات صورت گرفته روی کلید Done در پایین صفحه بزنید.

چگونه QR Code را در گوشی‌های اندرویدی بدون برنامه جانبی اسکن کنیم؟

  • از این پس با باز کردن منوی دسترسی سریع، می‌توانید گزینه QR scanner را به شکل مستقیم انتخاب کرده تا برنامه دوربین باز شود.
  • بعد از اجرای برنامه دوربین، لنز دستگاه را به سمت کد QR مورد نظر گرفته و صبر کنید تا محتوای آن به نمایش در بیاید.
  • در صورتی که کد QR اسکن شده یک آدرس اینترنتی باشد، با زدن مستقیم فلش قرار گرفته در پنجره پاپ آپ، می‌توانید آن را در مرورگر دستگاه خود باز کنید.

۲. اسکن QR Code در گوشی های شیائومی

اغلب محصولات ساخته شده در سال‌های اخیر توسط شیائومی هم نیازی به استفاده از برنامه‌های جانبی برای اسکن کدهای QR ندارند و به شکل مستقیم از طریق قابلیت داخلی تعبیه شده در آن‌ها، می‌توان اقدام به انجام این کار کرد. مسیر مورد نیاز برای اسکن بارکد با گوشی اندرویدی شیائومی در پایین ذکر شده است.

چگونه QR Code را در گوشی‌های اندرویدی بدون برنامه جانبی اسکن کنیم؟

  • ابتدا وارد اپلیکیشن دوربین اصلی موبایل خود شوید.
  • در داخل تب Photo درون برنامه دوربین، آیکن QR Code را در گوشه پایینی فریم تصویر لمس کنید.
  • کد QR مورد نظر را به طور کامل در فریم دوربین قرار دهید تا اسکن شود.
  • در صورتی که کد مورد نظر یک آدرس اینترنتی باشد، صفحه‌ای حاوی آن آدرس باز خواهد شد. برای ورود به آدرس گفته شده می‌توانید گزینه Go to website را در پایین صفحه لمس کنید.

منبع/ دیجیاتو

برچسب ها: اسکنر سامسونگ QR Code
ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
وبگردی