کد خبر: ۳۲۱۰۷
|
۰۷ آذر ۱۴۰۱ | ۱۶:۳۲

سرمایه گذاری در بازارهای جهانی با انواع گوشی های همراه

قابلیت استفاده از گوشی همراه برای سرمایه گذاری در بازارهای بین المللی مثل فارکس (Forex)، فعالیت در این بازارها را بسیار ساده تر کرده است.

معامله در فارکس با گوشی

به گزارش «نبض فناوری»، قبل از استفاده گسترده از گوشی های همراه، افراد برای سرمایه گذاری در بازارهای پرپتانسیل خارجی بایستی حتما از سیستم کامپیوتر خود استفاده می کردند اما در چند سال گذشته با بهبود اپلیکیشن های مرتبط با تجارت جهانی، فعالیت در این بازارها برای تمام مردم جهان و ایرانیان بسیار ساده تر شده است. بهتر است قبل از نحوه استفاده از گوشی های همراه در بازارهای مالی جهانی، ابتدا با پرسودترین و بزرگترین بازار در این زمینه آشنا شویم.

خرید و فروش ارزهای خارجی

احتمالا با فرآیند خرید و فروش ارزهای رایج کشورها در ایران آشنا باشید. همان طور که می دانید، می‌توان از طریق مغازه های صرافی، ارزهایی مثل دلار و یورو را با واحد پولی تومان بخرید و به امید افزایش قیمت ها در آینده، آنها را نگه داری کنید. اما احتمالا این نکته را هم می دانید که پیشبینی دقیق قیمت ارزها در ایران، مشکل است چون ممکن است دولت برای متعادل نگه داشتن بازار، میزان عرضه و تقاضای این ارزها را کنترل کند. یک راه بهتر برای سرمایه گذاری در ارزهای خارجی بازار فارکس است اما فارکس چیست؟ فارکس محل تبادل ارزهای خارجی با یکدیگر است که به صورت غیرمتمرکز در سراسر جهان، امکان سرمایه گذاری بر روی ارزهای خارجی را فراهم می کند. از آن جایی که این بازار غیرمتمرکز است، نهاد خاصی نمی تواند انجام معاملات در آن را دستکاری کند.

بزرگترین بازار مالی بین المللی

فارکس، بازار تبادل جفت ارزهای خارجی است. در این بازار، ارزش دو ارز خارجی به صورت جفتی در برابر یکدیگر سنجیده می شود. تعداد جفت ارزها در این بازار بسیار زیاد است اما از مهمترین آنها می توان به جفت ارز یورو به دلار که ارزش یک یورو را در واحد دلار آمریکا نشان می دهد، اشاره کرد. این بازار، پرحجم ترین بازار مالی در جهان است و افراد زیادی در سراسر دنیا در آن در حال معامله کردن هستند.

فارکس، محلی برای کسب سود دلاری برای ایرانیان به شمار می رود که در صورت داشتن دانش معامله گری می توانند پیش از موعد، زمان افزایش یا کاهش قیمت ها در آن را حدس بزنند و با معامله کردن در همان جهت، سود زیادی از این بازار به دست بیاورند.

راهنمای کسب ثروت از طریق فارکس

کسب ثروت از طریق فارکس بدون برخورداری از یک آموزش اصولی، غیرممکن است. بنابراین بهتر است اول از همه به سراغ آموزش فارکس بروید و از مراجع معتبری که در این زمینه وجود دارند، استفاده کنید. در دوره فارکسِ سایت آموزش بورس که یکی از سایت های معتبر آموزشی در حوزه بورس و فارکس است، اصول معامله کردن در این بازار به شکل جامع آموزش داده می شوند و شما می توانید بدون هیچ پیش نیازی در این دوره شرکت کنید.

از مهمترین ویژگی های این دوره می توان به آموزش ابزارها و مفاهیم تحلیل تکنیکال به صورت جامع، پرایس اکشن، مدیریت ریسک و سرمایه، مدیریت پوزیشن، روان شناسی و ... اشاره کرد. نکته بسیار مهمتر در این دوره که آن را نسبت به دوره های مشابه متمایز می کند، استفاده از استراتژی معاملاتی جامع (Comprehensive Trading Strategy) است. بدون داشتن یک استراتژی حتی اگر به تمام مباحث تحلیل تکنیکال و فاندامنتال (بنیادی) مسلط باشید، قادر به انجام معاملات موفق در این بازار نخواهید بود.

 استراتژی CTS یا همان استراتژی جامع معاملاتی با در نظر گرفتن تمام مباحث معامله‌گری، تحلیل جامعی از بازار در اختیارتان قرار می دهد و نقاط دقیق ورود به معامله و خروج از آن را به شما نشان می دهد. سوددهی این استراتژی طی سالها تست شده و به همین دلیل از آن به عنوان یک استراتژی معاملاتی موفق یاد می شود. در دوره فارکس با یادگیری این استراتژی و تمرین در حساب های مجازی می توانید به آن مسلط شده و مسیر کسب ثروت را برای خود هموار کنید. برای آگاهی از جزئیات این دوره و مشاهده نتایج دانشجویان آن می توانید به آدرس https://amoozesh-boors.com مراجعه کرده و از قسمت دوره ها، گزینه «دوره جامع آموزش فارکس و بازارهای جهانی» را انتخاب کنید.

نقش گوشی همراه در بازار فارکس

برای شروع فعالیت در بازار فارکس، پس از گذراندن دوره فارکس می توانید در یک بروکر معتبر ثبت‌نام کنید. بروکر یا کارگزاری رابط میان معامله گران و بازار فارکس است. پس از ثبت نام در بروکر، با دانلود نرم افزار متاتریدر 4 برای کامپیوتر یا موبایل می توانید، کار خرید و فروش جفت ارزها را شروع کنید.

متاتریدر 4، محبوب ترین اپلیکیشن بازار فارکس است که معامله گران بسیاری در سراسر دنیا از آن استفاده می کنند. نکته مهمی که در مورد این نرم افزار وجود دارد این است که هم می توانید از طریق اپلیکیشن موبایلی آن، جفت ارزها را معامله کنید و هم از طریق نرم افزار کامپیوتری آن.

اپلیکیشن متاتریدر 4، هم برای نسخه اندروید موجود است و هم برای نسخه ios. بنابراین امکان استفاده از آن برای همگان امکان پذیر است. در این حالت شما می توانید با دیدن فرصت های معاملاتی مناسب در هر مکان که باشید، معاملات خود را به راحتی انجام دهید.

نکته دیگری که در اینجا باید به آن اشاره کنیم، قابلیت فعالسازی نوتیفیکیشن در اپلیکیشن موبایلی متاتریدر است. معامله گران بسیاری کار تحلیل خود را با نرم افزار متاتریدر در کامپیوتر انجام می دهند و نقاط دقیق ورود به معامله را برای خود مشخص کرده و با تنظیم آلارم، منتظر رسیدن قیمت به آن ناحیه می شوند. آنها با استفاده از تنظیم آلارم و انتقال نوتیفیکیشن های آن به اپلیکیشن موبایلی متاتریدر، به راحتی می توانند از تغییرات قیمت باخبر شده و حتی اگر به سیستم دسترسی نداشته باشند، با رسیدن قیمت با ناحیه مطلوب، کار خرید و فروش را به راحتی از طریق موبایل خود انجام دهند.

البته راحتی سرمایه گذاری در بازار فارکس، نشات گرفته از یک آموزش صحیح و اصولی برای معامله کردن است. اگر بتوانید از یک استراتژی معاملاتی سودده استفاده کنید، سرمایه گذاری موفق در بازار جهانی فارکس به راحتی از طریق گوشی همراه برای شما فراهم می شود.

ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی