کد خبر: ۳۲۱۳۵
|
۰۸ آذر ۱۴۰۱ | ۱۸:۴۲
سخنگوی دولت در نشست خبری:

شرکت‌های دانش‌بنیان از دستاوردهای فکری و پژوهشی دستگاه‌ها بهره‌مند می‌شوند

سخنگوی دولت از موافقت هیأت دولت با واگذاری بلاعوض دارایی های فکری، دستاوردهای پژوهشی و حق بهره برداری از آن‌ها به شرکت ها و مؤسسات دانش بنیان خبر داد.

به گزارش «نبض فناوری»، علی بهادری جهرمی در نشست خبری هفتگی خود با اشاره به آخرین مصوبات دولت، از ایجاد بستری بری بهره‌مندی شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور از دارایی‌های فکری و پژوهشی دستگا‌ه‌ها خبر داد و افزود: هیأت دولت با آیین نامه اجرایی مربوط به واگذاری بلاعوض دارایی های فکری، دستاوردهای پژوهشی و حق بهره برداری از آنها به شرکت ها و مؤسسات دانش بنیان موافقت کرده است.

وی با اشاره به پیش‌بینی این مهم در قانون جهش تولید دانش‌بنیان و اجرا شدن آن با موافقتی اعضای هیأت دولت گفت: در اجرای ماده (۵) قانون جهش تولید دانش بنیان مبنی بر مجوز به کلیه دستگاه های اجرایی برای واگذاری بلاعوض تمام یا بخشی از دارایی های فکری، دستاوردهای پژوهشی و حق بهره برداری از آنها به شرکت ها و مؤسسات دانش بنیان و واحدهای فناور مستقر در مراکز رشد و پارک های علم و فناوری و یا افراد فعال در انجام طرح اعم از اعضای هیأت علمی، دانشجویان و پژوهشگران، هیئت وزیران آیین نامه اجرایی مربوط را به تصویب رساند.

سخنگوی دولت ادامه داد: حقوق دولت از دستاوردهای پژوهشی بصورت بلاعوض به پژوهشگران و شرکت های دانش بنیان و فناور که در جهت حل مسایل کشور فعالیت می‌کنند، واگذار می‌شود. مانع زدایی و تسهیل تجاری سازی دستاوردهای پژوهشی، گام مهمی در مشارکت هرچه بیشتر نظام علمی و پژوهشی کشور در حل چالش های ملی و تحقق اقتصاد دانش بنیان محسوب می‌شود.

بهادری جهرمی عنوان کرد: در اختیار گذاشتن تمام یا بخشی از دارایی فکری، دستاوردهای پژوهشی و حق بهره برداری از آنها که متعلق به دستگاه اجرایی است، بصورت بلاعوض با تأیید بالاترین مقام دستگاه به اشخاص فعال و به شرکت های دانش بنیان و فناور در طرح در جهت تجاری سازی آن‌ها مجاز است.

ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی