کد خبر: ۳۲۱۵۰
|
۰۹ آذر ۱۴۰۱ | ۲۰:۳۰

گوشی‌هایتان را خودتان تعمیر کنید؛ برنامه خود تعمیری سامسونگ گسترش می‌یابد!

سامسونگ قصد دارد برنامه خود تعمیری خود را که پیش‌تر برای 3 گوشی عرضه شده بود، به محصولات بیشتری مانند دیگر گوشی‌ها، هدست‌ها و غیره بیاورد. با ما همراه باشید.

به گزارش «نبض فناوری»، سامسونگ از معدود سازندگان گوشی‌های هوشمند است که برنامه تعمیر شخصی را برای برخی از دستگاه‌های خود ارائه می‌دهد. این غول کره‌ای که در اواخر مارس 2022 اعلام کرد، فروش قطعات جایگزین، ابزار و راهنماهای تعمیر شخصی را برای Galaxy S20، S21 و Galaxy Tab S7+ در ایالات متحده در ماه اوت با مشارکت iFixit آغاز کرد.

ثبت اختراع جدید از سامسونگ نشان می‌دهد که برنامه خود تعمیری می‌تواند گسترش یابد تا انواع دستگاه‌های بیشتری را شامل شود و راهنماهای تعمیر آسان‌تر به دست آید.
برنامه ثبت اختراع “Self Repair Assistant” از سامسونگ با دفتر ثبت اختراع و علائم تجاری ایالات متحده (USPTO) یک “نرم افزار کاربردی کامپیوتری برای تلفن‌های همراه برای نصب و نگهداری خود از تلفن‌های هوشمند، ساعت‌های هوشمند، تبلت‌ها و هدفون‌ها (از طریق گوشی‌های هوشمند) را توصیف می‌کند. «خدمات مشاوره و اطلاع رسانی مربوط به خودنصب، خودنگهداری و خود تعمیری» دستگاه‌های مذکور را ارائه خواهد کرد. لوگوی همراه به عنوان یک “آچار آبی در داخل یک چرخ دنده سفید” با گوشه‌های گرد و کلمات “دستیار خود تعمیر” که در زیر نوشته شده است توصیف شده است.

گوشی‌هایتان را خودتان تعمیر کنید؛ برنامه خود تعمیری سامسونگ گسترش می‌یابد!

از توضیحات پتنت، به نظر می‌رسد که سامسونگ یک برنامه «Self Repair Assistant» را راه اندازی خواهد کرد تا دسترسی سریع و آسان به راهنمای تعمیر و قطعات جایگزین را فراهم کند. این در حال حاضر توسط iFixit انجام می‌شود، بنابراین ممکن است همکاری بین این دو شرکت به پایان برسد.

برنامه خود تعمیری ممکن است به زودی شامل قطعات جایگزین برای ساعت‌های هوشمند و هدفون‌ها نیز شود. مسلماً، تعمیر چنین دستگاه‌هایی در داخل، با توجه به اندازه جمع و جور آن‌ها می‌تواند دشوار باشد، بنابراین ممکن است برای کسانی که بی‌تجربه هستند گزینه خوبی نباشد.
برنامه خود تعمیر سامسونگ از زمان راه اندازی بدون تغییر باقی مانده است، از جمله لیست دستگاه‌های سازگار. می‌توانید نمایشگرهای جایگزین، شیشه‌های پشتی و درگاه‌های شارژ را برای دستگاه‌هایی که بخشی از برنامه هستند سفارش دهید، اما پیشرفتی در ارائه این خدمات شاهد نبودیم.

با توجه به سبد محصولات گسترده سامسونگ در انواع مختلف محصولات، مایه شرمساری است که برنامه خود تعمیری این شرکت تنها به سه دستگاه آن محدود شده است. درخواست ثبت اختراع نشان می‌دهد که بزرگترین سازنده گوشی‌های هوشمند در جهان در حال کار بر روی تغییر این رویه است تا پیشرفت‌های زیادی را به دست آورد.

منبع/ آی‌تی‌رسان

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
وبگردی