کد خبر: ۳۲۱۶۰
|
۱۰ آذر ۱۴۰۱ | ۱۰:۰۰

گسترش اپیدمی متاورس در دنیا

اپیدمی متاورس که توسط مارک زاکربرگ آغاز شد همچنان بر دنیای فناوری تأثیر می گذارد.

 

به گزارش «نبض فناوری»، بسیاری از شرکت ها خواهان حضور در دنیای مجازی هستند که هنوز در مراحل اولیه توسعه است. البته هدف، تصاحب سهم بزرگی از بازار آینده است. طبق آخرین گزارش ها، غول های فناوری مانند هواوی و ال جی در حال ثبت اختراعات سخت افزاری متاورس هستند.

اگرچه متاورس پروژه موفقی نیست، اما در حال حاضر، هنوز با سرعت باورنکردنی در حال رشد است. انتظار می رود بازار جهانی متاورس در سال 2030 به 996 میلیارد دلار برسد و نرخ رشد سالانه 39.8 درصد است. بر اساس گزارش‌های Nikkei Asia، از سال 2016، ال‌جی الکترونیکس بیشترین درخواست‌های پتنت متاورس را ثبت کرده است و از رتبه یازدهم از سال 2010 تا 2015 صعود کرده است.

سامسونگ الکترونیکس جایگاه خود را در رتبه دوم حفظ کرد. طرح های نمایشگر رنگی و نیمه هادی ها از نقاط قوت شرکت های کره جنوبی هستند. آنها بیشتر بر روی فناوری هایی متمرکز هستند که هدست های واقعیت مجازی را می سازند. متا در رتبه سوم قرار گرفت و هوآوی با پتنت های متعدد مربوط به پردازش تصویر و نمایشگر در رتبه چهارم قرار گرفت.

اپل همچنان در جایگاه ششم قرار دارد. این شرکت مدتی است که روی هدستی به نام Reality Pro کار می کند. با این حال، این عینک هنوز در مراحل اولیه توسعه است و برای کاربر نهایی آماده نیست. با این حال، شایان ذکر است که همه این پتنت ها سرمایه گذاری هایی برای آینده هستند.

شرکت‌های فناوری سالانه بیش از آن چیزی که بتوانیم شمارش کنیم برای ثبت اختراعات درخواست می‌کنند، اما فقط برخی از آنها استفاده می‌شوند.

برچسب ها: متاورس زاکربرگ
ارسال نظرات
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 8 اردیبهشت 1403 سقوط سودآوری بیت‌کوین
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
وبگردی