کد خبر: ۳۲۲۴۷
|
۱۴ آذر ۱۴۰۱ | ۱۲:۳۰

چرا مشترکان اینترنت باید هزینه نگهداری خطوط تلفن ثابت را بپردازند؟

یکی از سوالات پرتکرار مشترکان درباره اخذ هزینه بابت خدمات مکالمه صوتی این است که اگرچه از مکالمه تلفن ثابت استفاده نمی‌کنند اما روی این خط سرویس اینترنت دارند، پس به نوعی از خط استفاده می کنند و نباید هزینه نگهداری را بپردازند.

به گزارش «نبض فناوری»، درج هزینه خدمات مکالمه صوتی در قبوض تلفن ثابت که بابت هزینه نگهداری خطوط چند وقتی است از مشترکان اخذ می شود، هنوز محل سوال است.

یکی از سوالات پرتکرار مشترکان این است که برخی از مشترکان از مکالمه تلفن ثابت استفاده نمی کنند اما روی این خط سرویس اینترنت مخابرات یا شرکت های خصوصی را فعال دارند، پس به نوعی از خط استفاده می کنند و نباید خط آنها غیرفعال فرض شود و ناگزیز به پرداخت هزینه نگهداری باشند.

خبرنگار فارس این سوال را از مخابرات پیگیری کرد و این پاسخ را دریافت کرد که «سرویس مکالمه از سرویس اینترنت جدا است و هر یک هزینه های خود را دارد. هزینه نگهداری تجهیزات سرویس اینترنت از هزینه های نگهداری سرویس تلفن ثابت مجزا محاسبه می شود. ضمن آنکه کاربرانی که از اینترنت بر بستری فیبر نوری استفاده می‌کنند، اصولا به دریافت خط تلفن ثابت و پرداخت هزینه آن نیاز ندارند.

هدف طرح جاری در واقع فعال کردن دوباره خطوط تلفن ثابت و بازگرداندن این سرویس به سبد ارتباطات کشور است.»

منبع/ فارس

ارسال نظرات
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
وبگردی