کد خبر: ۳۲۲۷۰
|
۱۵ آذر ۱۴۰۱ | ۱۹:۳۰

مدیر مالی پیشین هواوی از اتهام کلاهبرداری و نقض تحریم‌های این شرکت تبرئه شد

دولت آمریکا در جریان حمله قانونی خود به هواوی، برخی چهره‌های مهم مرتبط با غول مخابراتی چینی را هدف قرار داد. اکنون اطلاعات تائید شده نشان می‌دهند که یکی از این افراد از اتهامات وارده به خود تبرئه شده است.

به گزارش «نبض فناوری»، اقدام اخیر دادستان به مناقشه چند ساله میان هواوی و دولت آمریکا پایان داده است. پیش‌تر مدیر مالی هواوی تحت تاثیر تهدیدات دولت آمریکا در خاک کانادا بازداشت و به ایالات‌متحده تحویل داده شد. وی با اتهام کلاهبرداری به‌دلیل نقض تحریم‌های مالی مواجه بود.

بر اساس گزارش خبرگزاری CBC، دولت به‌دنبال رد کلیه جرائم و اتهامات مدنی مطرح شده علیه منگ وانژو است. خانم منگ در سال 2018 به اتهام گمراه کردن طلبکاران برای گسترش تجارت با ایران و بر اساس حکم قضایی ایالات‌متحده در خاک کانادا بازداشت شد. در آن زمان دولت آمریکا ادعا کرد که اقدامات خانم منگ ناقض تحریم‌های تجاری ایالات‌متحده بوده است.

در ادامه چین به‌سرعت 2 شهروند کانادایی را به اتهامات مختلف از جمله جاسوسی و قاچاق مواد مخدر بازداشت کرد. در آن زمان بسیاری از تحلیل‌گران استدلال کردند که تصمیم دولت چین در واقع یک اقدام تلافی‌جویانه علیه ایالات‌متحده قلمداد شده و چشم‌انداز روابط چین با کانادا را تیره و تار خواهد کرد.

در سپتامبر سال 2021 دادستان‌ها با خانم منگ به توافق رسیده و مجوز بازگشت وی به خانه را صادر کردند. همچنین دادستان‌ها به مدیر مالی پیشین هواوی وعده دادند که در ازای اعتراف به تخلف، قرار منع تعقیب قضایی وی را صادر نمایند. در واقع درخواست برای تبرئه خانم منگ از اتهامات وارد شده، 4 سال پس از دستگیری وی در منطقه بریتیش کلمبیا مطرح شده است.

مدیر مالی پیشین هواوی از اتهام کلاهبرداری و نقض تحریم‌های این شرکت تبرئه شد

هواوی که با ممنوعیت‌های وارداتی مختلف مواجه شده است؛ با روزهای پرفروغ خود در ارائه برترین تجهیزات اندرویدی به بازار فاصله زیادی دارد. بدتر از همه اینکه کمپانی چینی کماکان با انبوهی از اتهامات به دلیل دزدی و توطئه برای سرقت اسرار تجاری مواجه است. اگرچه به‌نظر می‌رسد که تا موعد برگزاری دادگاه هنوز چندین ماه زمان باقی مانده است.

طی این مدت، ایالات‌متحده در زمینه حملات متقابل خود علیه هواوی به موفقیت‌های بیش‌تری دست یافته است. دولت آمریکا، پیشرفت هواوی در عرصه جهانی را به منزله تهدیدی برای امنیت ملی خود تلقی نموده و طی یک همکاری اطلاعاتی مشترک موسوم به Five Eyes، دولت‌های متحد خود شامل کانادا، بریتانیا، استرالیا و نیوزیلند را نسبت به ممنوعیت به‌کارگیری تجهیزات هواوی در شبکه‌های سلولی نسل جدید متقاعد کرده است. کشورهای عضو اتحادیه اروپا نیز از این رویکرد تبعیت کرده و روی یکی از مهم‌ترین منابع درآمد خارجی هواوی، فشار زیادی را وارد نموده‌اند.

منبع/ آی‌تی‌رسان

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
وبگردی