کد خبر: ۳۲۲۷۲
|
۱۵ آذر ۱۴۰۱ | ۱۴:۰۴

دانش‌بنیان‌های حوزه مکان‌محور کسب‌وکارهای خود را توسعه دادند

توسعه زیست‌بوم فناوری و نوآوری ژئوماتیک در کشور هدفی است که با اجرای برنامه ها در 3 محور «ترویج و فرهنگ‌سازی»، «شبکه‌سازی» و «توسعه زیست‌بوم و کسب‌وکارهای بازار محصولات دانش‌بنیان» دنبال می‌شود.

به گزارش «نبض فناوری»، گروه ژئوماتیک ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری با اجرای این برنامه در تلاش است تا نقش و اثرگذاری فناوری ژئوماتیک را در جامعه و کسب‌وکارها افزایش دهد.

این فناوری که در حوزه‌های مختلف علم و فناوری به ویژه اولویت‌های پژوهشی و فناوری کشور به اثبات رسیده است و عدم استفاده از آن می تواند به ناکارآمدی تصمیم‌گیری‌های مدیریتی و تحمیل هزینه‌های هنگفت به بخش‌های مختلف اقتصادی، محیط‌زیست، اجتماعی و غیره منجر شود.

بر همین اساس توسعه کسب‌وکارها و بازار محصولات دانش بنیان حوزه ژئوماتیک در اولویت کاری ستاد قرار گرفت و برای تحقق این هدف، 15 راهکار را اجرایی کرد. «راه‌اندازی مرکز نوآوری ژئوماتیک سپهر»، «راه‌اندازی مرکز نوآوری ژئوماتیک گیتا»، «راه‌اندازی مرکز نوآوری فناوری‌ها و خدمات اطلاعات مکانی، حمل‌ونقل و شهر هوشمند»، «راه‌اندازی مرکز نوآوری سازمان نقشه‌برداری کشور»، «انتشار فراخوان فرصت‌های شغلی حوزه ژئوماتیک»، «همکاری با صندوق نوآوری و شکوفایی در داوری طرح‌های فناورانه حوزه ژئوماتیک» و غیره از جمله این پروژه‌ها است.

از دیگر برنامه‌ها می توان به «راه‌اندازی بخش ژئوماتیک شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی»، «مشارکت در برگزاری نخستین نمایشگاه تخصصی ارائه توانمندی های شرکت های دانش بنیان ایران ژنو 1400» و «برگزاری نمایشگاه تخصصی ارائه توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه کاداستر و مقابله با زمین‌خواری» اشاره کرد.

تلاش هایی که با «برگزاری نمایشگاه تخصصی ارائه توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه حراست»، «برگزاری نمایشگاه تخصصی ارائه توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه ژئواینفورماتیک قضایی»، «استانداردسازی محصولات دانش‌بنیان حوزه ژئوماتیک»، «برگزاری جلسات با دستگاه‌های بهره‌بردار و شرکت‌های دانش‌بنیان با هدف بازاریابی محصولات دانش‌بنیان» و «شناسایی محصولات دانش‌بنیان حوزه ژئوماتیک دارای ظرفیت صادراتی و معرفی به مراجع ذی‌ربط»، «حمایت از نزدیک 20 طرح فناورانه دانش‌بنیان حوزه ژئوماتیک» به ثمر نشست و نتیجه داد.

ارسال نظرات
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
جایگزین باتری‌های لیتیوم یونی؛ باتری که در چند ثانیه شارژ می‌شود
وبگردی