کد خبر: ۳۲۲۷۵
|
۱۵ آذر ۱۴۰۱ | ۱۷:۰۰

آزمایش موفق سیستم قطار هایپرلوپ مانند توسط چینی‌ها

چینی ها با موفقیت آزمایش یک سیستم قطار شبیه هایپرلوپ را به پایان رساندند.

به گزارش «نبض فناوری»، پایگاه خبری محلی چاینا دیلی اعلام کرد، محققان دانشگاه شمالی چین با موفقیت آزمایش یک سیستم قطار شبیه هایپرلوپ را به پایان رساندند که قطارها را در محیطی با خلاء کم در داخل یک لوله حرکت می دهد.

هایپرلوپ نامی است که به یک سیستم حمل و نقل پرسرعت داده شده است که توسط ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا در سال ۲۰۱۲ رایج شد.

یک سال بعد، ماسک همچنین کاغذ سفیدی را منتشر کرد که چنین سیستمی را در حال اجرا بین لس آنجلس و سانفرانسیسکو در ایالات متحده طراحی کرد. (مثل فیلم‌ها که افراد خاصی برای ارسال پیام‌های سری به این سیستم نامه‌رسانی از طریق لوله‌های خاص دسترسی داشتند)

در تئوری، این سیستم می تواند برای حمل و نقل افراد و همچنین کالاها استفاده شود و از لوله های بلندی تشکیل شده است که خلاء کم را حفظ می کنند تا امکان حمل و نقل با حداقل مقاومت هوا را فراهم کنند.

این کوپه‌های مسافرتی از شناور مغناطیسی (maglev) استفاده می کنند، یک فناوری آزمایش شده موفق برای قطارهای پرسرعت جهت ارائه حمل و نقل با سرعت بالا.

چشم انداز ماسک، اقدام چین

اگرچه ماسک اولین کسی نبود که از سیستم های ترانزیت داخل لوله‌های مهر و موم شده صحبت کرد، نسخه Hyperloop این سیستم تا حد زیادی زاییده فکر او بود. سرمایه‌گذاری تونل‌سازی ماسک، The Boring Company، و شرکت فضایی او، SpaceX حتی یک مسیر آزمایشی برای میزبانی مسابقات Hyperloop Pod بین سال‌های 2015 و 2019 هم ساختند.

ماسک حتی با وجود اینکه خودش می‌توانست این کار را انجام دهد، از هایپرلوپ به عنوان یک سرمایه‌گذاری تجاری دوری کرد و در عوض Loop را ساخت، جایی که ماشین‌های برقی‌اش می‌توانستند مردم را حمل کنند.

شرکت Virgin Hyperloop، که از شرکت‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر است هم چالش انجام این کار را به همراه تعدادی دیگر از شرکت‌ها انجام داد؛ ولی در اوایل سال جاری اعلام کرد که از این فناوری تنها بر روی کاربردهای ارسال محموله (cargo applications) تمرکز خواهد کرد.

بنابراین، به نظر می رسد که حتی اگر ماسک بخواهد ادعای ایده‌پردازی این مفهوم را داشته باشد، این چین بوده است که در حال پیشرفت هرچه بیشتر این ایده جهت تبدیل شدنش به واقعیت دست به کار شده است.

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 28 اسفند 1403 پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین
برای پیروی از قوانین ترکیه؛ «تردز» در ترکیه تعطیل شد
رئیس کل دادگستری استان تهران اعلام کرد رای پرونده رمزارز جعلی «کینگ‌مانی» صادر شد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 27 فروردین 1403 ریزش بیت‌کوین ادامه دارد؟
وبگردی