کد خبر: ۳۲۲۹۴
|
۱۶ آذر ۱۴۰۱ | ۱۶:۳۰

احتمالا آیفون 15 با تغییرات ظاهری بسیاری رونمایی شود

مارک گورمن اخیرا ادعا کرده بود که قرار است شرکت اپل در سال جدید گوشی‌های آیفون 15 خود را با ظاهری جذاب‌تر رونمایی کند.

به گزارش «نبض فناوری»، مارک گورمن که مشاور مشهوری در زمینه فناوری است، اشاره کرده است که طراحی آیفون 15 در سال آینده بدون شک منحصر به‌فرد خواهد بود. ولی طبق خبر جدیدتری که پیشتر منتشر شده است، باید گفت که امکان دارد ادعاهای گورمن درست از آب در نیاید. وقتی شرکت تولیدکننده دستگاه‌های فناوری از تغییرات ظاهری حرف می‌زند، بیشتر توجه کاربران روی چیزهای برجسته‌ای مانند چیدمان دوربین، بریدگی ناچ و انحنای نمایشگر معکوس می‌شود.

اما چیزهای خیلی ساده‌ای نیز وجود دارند که ممکن است برای یک تولیدکننده گوشی همراه مهم تلقی شود. یکی از این موارد به ظاهر ساده، طراحی پشت گوشی است.

اپل در این سال‌ها سعی کرده است هم از طراحی لبه تخت و هم از طراحی لبه گرد استفاده کند. بی‌شک، هردوی این طراحی‌ها زیبا بوده و طرفداران خود را دارد.

طراحی لبه‌ تخت در آیفون 14 ظاهر جذابی به آن بخشیده است این در حالی است که برخی عقیده دارند که وقتی لبه‌های یک گوشی به سمت عقب خمیده باشد، نگه داشتن آن در دست راحت‌تر خواهد بود. از طرفی دیگر، برخی از کاربران نیز اعلام کردند که آیفون‌های لبه گرد لغزنده بوده و خیلی راحت سر می‌خورند، در حالی که نگهداری همین گوشی‌ها با قاب راحت‌تر خواهد بود.

احتمالا آیفون 15 با تغییرات ظاهری بسیاری رونمایی شود

این افشاگر اعلام کرده است که هنوز شرکت اپل درباره طراحی آیفون 15 حرفی به میان نیاورده است. با توجه به اینکه این شرکت نوع طراحی آیفون 14 را نیز در اواخر ماه مارس رونمایی کرده بود، باید گفت که هنوز وقت برای اپل وجود دارد تا کمی بیشتر به نوع طراحی تلفن‌های خود فکر کند. با این وجود، اپل برای چنین تصمیماتی دیر عمل نمی‌کند.

یکی دیگر از شایعاتی که امسال در فضای مجازی دست به دست شده است، این بود که اپل در نظر دارد در ساخت آیفون 15 از تیتانیوم استفاده کند. البته گفته شده است که از این مواد عالی تنها در بالاترین مدل یعنی آیفون 15 الترا استفاده می‌شود.

بالاترین مدل این گوشی‌ها آیفون 15 پرو مکس نخواهد بود. البته قسمت پشتی مانند مدل‌های قبلی همچنان از شیشه خواهد بود، این در حالی است که در لبه‌های گوشی از تیتانیوم استفاده می‌شود.

دکمه‌های فیزیکی امکان دارد در سری آیفون 15 حذف شوند و مدل دکمه‌های سه بعدی جایگزین آن شوند. همچنین به جای پورت لایتنینگ اختصاصی، یک پورت یواس‌بی اضافه خواهد شد. اپل قرار است در آیفون 15 و 15 پلاس از نشانگر هشدار و اعلان‌های آیفون 14 و دوربین جلو 48 مگاپیکسلی آن استفاده کند.

مدل‌های آیفون 15 پرو و آیفون 15 الترا به سنسور جدید سونی با قابلیت جمع‌آوری نور بیشتر مجهز می‌شوند و احتمالا تراشه جدیدتری نیز خواهند داشت. امکان دارد اپل عملکرد بزرگنمایی را در دوربین بهبود بخشیده باشد و از دوربین پریسکوپ در آیفون 15 الترا استفاده کند. با تمام این تفاسیر، این گوشی می‌تواند رقیب خوبی برای گلکسی S23 الترا بوده و جایگاه خود را به عنوان یکی از بهترین گوشی‌های دوربین‌دار حفظ کند.

منبع/ آی‌تی‌رسان

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
وبگردی