کد خبر: ۳۲۳۱۰
|
۱۷ آذر ۱۴۰۱ | ۱۲:۳۰

آپدیت جدید تلگرام امکان عضویت کاربران بدون نیاز به سیم‌کارت را فراهم می‌کند

تلگرام اخیرا آپدیت جدیدی را منتشر کرده که نه تنها در برنامه بلکه در فرآیند ثبت‌نام نیز تغییرات قابل‌توجهی را اعمال می‌کند. پیش از این کاربران برای ساخت اکانت تلگرام نیاز به استفاده از سیم‌کارت داشتند؛ اما این مورد الزامی از امروز حذف شده و بدین‌ترتیب کاربران بدون نیاز به سیم‌کارت می‌توانند صاحب یک اکانت تلگرامی شوند.

به گزارش«نبض فناوری»تلگرام اخیرا آپدیت جدیدی را منتشر کرده که نه تنها در برنامه بلکه در فرآیند ثبت‌نام نیز تغییرات قابل‌توجهی را اعمال می‌کند. پیش از این کاربران برای ساخت اکانت تلگرام نیاز به استفاده از سیم‌کارت داشتند؛ اما این مورد الزامی از امروز حذف شده و بدین‌ترتیب کاربران بدون نیاز به سیم‌کارت می‌توانند صاحب یک اکانت تلگرامی شوند.

با این‌حال کاربران بایستی با استفاده از شماره‌های ناشناس مبتنی بر بلاک‌چین که در پلتفرم Fragment موجود هستند؛ به حساب‌کاربری خود وارد شوند. تمامی مراحل کار از داخل برنامه انجام می‌شوند؛ بنابراین کاربران در صورت تمایل به لاگین کردن بدون سیم‌کارت نیازی به خروج از اپلیکیشن نخواهند داشت.

همچنین به‌روزرسانی جدید از برخی ترفندهای جانبی برای ویژگی‌های موجود در برنامه رونمایی می‌کند که از جمله آنها می‌توان به گزینه تایمر جهانی با قابلیت حذف خودکار اشاره کرد. این ویژگی به کاربران امکان می‌دهد تا به منظور حذف خودکار پیام‌ها در کلیه چت‌های جدید، زمان مشخصی را تعیین نمایند. البته این گزینه جدید بر چت‌های موجود تاثیرگذار نخواهد بود. کاربران تلگرام با مراجعه به یک منو جدید در مسیر Settings / Privacy & Security / Auto-Delete Messages تنظیمات مربوط به قابلیت حذف خودکار پیام‌ها را تغییر یا توسعه دهند.

تلگرام از زمان عرضه بر روی پیاده‌سازی قابلیت‌های ضد هرزنامه (Spam) تمرکز بسیار زیادی داشته است. بنابراین تعجب‌آور نیست که آخرین به‌روزرسانی این پیام‌رسان دربردارنده ابزار جدیدی برای مدیران گروه‌های دارای بیش از 200 عضو است. این مشخصه به مدیران امکان می‌دهد تا به منظور فیلتر کردن خودکار هرزنامه‌ها، حالت جدیدی موسوم به Aggressive را فعال کنند. کدهای QR موقت یکی دیگر از ویژگی‌های مهم و جدید تلگرام در زمینه حریم خصوصی به‌شمار می‌روند.

افرادی که فاقد نام کاربری بوده و شماره تلفن خود را از همگان پنهان می‌کنند؛ اکنون می‌توانند یک کد QR موقت را ایجاد نموده و مخاطبان از این طریق و بدون اطلاع از شماره تلفن کاربر قادر به افزودن وی به فهرست مخاطبان خواهند بود. تلگرام پس از افزودن قابلیت جستجوی ایموجی به نسخه اندرویدی برنامه در به‌روزرسانی قبلی، اکنون این ویژگی را در اختیار کاربران iOS نیز قرار داده است. در عین‌حال 10 بسته ایموجی سفارشی نیز به برنامه افزوده شده است که البته صرفا برای کاربران پریمیوم قابل دسترس هستند. خوشبختانه در آپدیت جدید، مجموعه‌ای از ایموجی‌های تعاملی به برنامه اضافه شده و کلیه کاربران برای ابراز واکنش خود می‌توانند از آنها استفاده کنند.

منبع: آی تی رسان

 

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
وبگردی