کد خبر: ۳۲۴۷۶
|
۲۶ آذر ۱۴۰۱ | ۱۷:۳۵

بزرگ‌ترین آکواریوم استوانه‌ای دنیا با یک میلیون لیتر آب و 1500 ماهی، منفجر شد

آکواریوم AquaDom برلین صبح جمعه منفجر شد تا بیش از یک میلیون لیتر آب به محوله هتل و خیابان‌های اطراف روانه شود.

به گزارش«نبض فناوری»بزرگ‌ترین آکواریوم استوانه‌ای دنیا موسوم به AquaDom صبح جمعه در برلین منفجر شد. بر اثر این اتفاق، بیش از یک میلیون لیتر آب در محوطه هتل، موزه و کافه‌ای که پیرامون آن قرار داشت، رها شد و ظاهراً بخش عمده‌ای از 1500 ماهی این آکواریوم شامل 100 گونه مختلف از بین رفتند.

براساس گزارش پلیس برلین و ویدیوهایی که مهمان‌های هتل در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته‌اند، آکواریوم AquaDom با ارتفاع 15.8 متری روز جمعه منفجر شد و حجم عظیمی از آب به بخش‌هایی از هتل آسیب زد. به‌دنبال این اتفاق، مهمانان هتل از این ساختمان تخلیه شدند.

سخنگوی آتش‌نشانی برلین اعلام کرده hsj که بخش عمده ماهی‌ها از بین رفته‌اند و سرمای هوا باعث شده عملیات نجات با چالش‌های بیشتری روبه‌رو باشد. با این حال، برخی از ماهی‌ها در نقاطی که دچار تجمع آب شده بود، زنده مانده‌اند. سخنگوی آتش‌نشانی می‌گوید این ماهی‌ها در حال انتقال به چند آکواریوم دیگر هستند.

انفجار آکواریوم AquaDom ساعت 05:50 دقیقه صبح به وقت محلی اتفاق افتاده و یکی از مسافران هتل می‌گوید زمانی متوجه این حادثه شد که با یک صدای مهیب و لرزش ساختمان از خواب بیدار شد. زمانی که او از پنجره لابی هتل را نگاه کرد، متوجه شد که آب همه جا جاری شده و آکواریوم فروریخته است.

انفجار آکواریوم برلین مانند یک سونامی بود

«فرانزسکا گیفی»، شهردار برلین هم پس از حضور در محل حادثه اعلام کرد که انفجار این آکواریوم شبیه وقوع یک سونامی بوده است. او می‌گوید خوشبختانه انفجار در ساعات اولیه صبح رخ داده و لابی هتل و خیابان شلوغ نبوده است. با این حال، گفته شده که دو نفر بر اثر این حادثه مجروح شده‌اند.

این آکواریوم دو سال پیش مدرن‌سازی شده بود. اداره آتش‌نشانی برلین می‌گوید 100 نفر را برای کمک به محل حادثه فرستاده، اما علت انفجار هنوز مشخص نشده است. پلیس هم به رسانه‌های محلی اعلام کرده که هنوز اثری از خرابکاری عمدی در این حادثه دیده نمی‌شود.

منبع: دیجیاتو

برچسب ها: آکواریوم ماهی آب
ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در اول اردیبهشت 1403 هاوینگ بیت‌کوین فرا رسید
به دلیل نگرانی از ایمنی داده‌ها؛ هلند استفاده از فیس‌بوک را ممنوع می‌کند
وبگردی