کد خبر: ۳۲۵۰۴
|
۲۷ آذر ۱۴۰۱ | ۱۸:۳۶

کدام شرکت‌های دانش‌بنیان در پاویون ششمین نمایشگاه حمل‌و‌نقل، لجستیک و صنایع وابسته حضور دارند؟

12 شرکت دانش‌بنیان ایرانی با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی توانمندی‌های خود را در قالب پاویون شرکت‌های دانش‌بنیان در ششمین نمایشگاه حمل‌ونقل، لجستیک و صنایع وابسته، به بازدیدکنندگان این نمایشگاه عرضه می‌کنند.

به گزارش «نبض فناوری»، صندوق نوآوری و شکوفایی اعلام کرد، شرکت‌های دانش‌بنیان حاضر در پاویون این نمایشگاه که از 27 تا 29 آذرماه 1401 در مصلای امام خمینی برپا خواهد بود، محصولات و توانمندی‌های خود را با حمایت صندوق نوآوری به نمایش می‌گذارند.
در پاویون شرکت‌های دانش‌بنیان ششمین نمایشگاه حمل‌ونقل، لجستیک و صنایع وابسته ایران 12 شرکت دانش‌بنیان توانمندی‌های خود را به بازدیدکنندگان معرفی می‌کنند که محصولات فناورانه آنها به شرح زیر است:

شرکت فروزش پخش

این شرکت دانش‌بنیان با محصول بخاری درجایی خودرویی به نمایشگاه آمده است. بخاری درجایی خودرو محصولی است که با گرمایش فراوان و مصرف سوخت بسیار کم جهت مصرف در کابین‌های بزرگ مانند اتوبوس‌ها، واگن‌های قطار، کانکس‌ها و کانترها طراحی و تولید شده است.

شرکت سامانه‌های هوشمند دریایی عرش

محصول این شرکت نیز شناور نجات غریق ناجی است. شناور نجات غریق ناجی یک شناور بدون سرنشین است که با هدف بهبود عملیات نجات طراحی شده است. مزیت اصلی این سیستم‌ها مداومت بیشتر و خطای انسانی کمتر و حذف چالش‌های حضور انسان در عملیات است. چالش‌هایی مانند خستگی انسان، تامین امنیت انسان، غذا و سایر ملزومات حضور انسان در دریا برای شناورهای بدون سرنشین وجود ندارد.

شرکت اکوپیک

اکوپیک نیز سامانه هوشمند حمل‌ونقل را با استفاده از الگوریتم‌های هوش مصنوعی تولید کرده تا با استفاده از این روش ارزان‌ترین و باکیفیت‌ترین سرویس حمل‌ونقل درون‌شهری کالا را فراهم کند. ویژگی‌های این سامانه شامل قیمت ثابت، جمع‌آوری و ارسال از هرجای تهران به هر جای تهران، جمع‌آوری و ارسال در همان روز، خدمات پرداخت در محل، خدمات مرجوعی، شفافیت خدمات، ارائه زمان تخمینی تحویل، کمک به کاهش آلودگی هوا و ترافیک با استفاده از مدل‌های بهینه حمل‌ونقل است.

شرکت هوپاد صنعت کارمانیا

شرکت هوپاد نیز با دستگاه خودکار جداسازی پیوندک لوله‌ای در این نمایشگاه حاضر شده است. این دستگاه جزء مکاترونیک، مکانیک و ماشین‌آلات کشاورزی است. هدف اصلی طراحی و تولید این دستگاه، تولید پیوندک کاملا یکسان و بدون خطا در کوتاه‌ترین زمان و جایگزین کردن آن به جای روش سنتی است. از خصوصیات این دستگاه این است که بدون اینکه کشاورز تخصص پیوند زدن لوله‌ای را داشته باشد با قراردادن شاخه درون دستگاه می‌تواند پیوندک‌ها را تهیه کند.

شرکت صنایع بال

سیستم سورتینگ از محصولات شرکت صنایع بال است. سیستم سورتینگ کراس بلث جدیدترین سیستم انتقال و تفکیک بار است که شامل کریرهای مستقل است که بار را به صورت جداگانه در مسیر اصلی جابه‌جا کرده و در نهایت در مکان مخصوص به خود تخلیه می‌کند. از جمله ویژگی‌های منحصر به فرد این سیستم سرعت قابل توجه آن است که با توجه به ظرفیت مورد نایز سیستم تا دو و نیم متر بر ثانیه قابل افزایش است.

شرکت سنجش از دور بصیر

این شرکت با محصول پرداز به نمایشگاه آمده است. سامانه پردازش تصاویر پهپاد یا سامانه پرداز، سامانه‌ای است که امکان انجام پردازش‌های فتوگرامتری را داشته و همچنین می‌تواند به تولید اطلاعات و داده‌های خاص سه‌بعدی از عکس‌های دیجیتالی گرفته‌شده توسط پهپاد بپردازد. این سامانه به بررسی دقیق سطوح تصاویر با فراهم آوردن قابلیت نمایش تصاویر با وضوح بالا می‌پردازد.

شرکت نما موتور پیشران

قوای محرکه وسایل نقلیه برقی از تولیدات شرکت دانش‌بنیان نما متور پیشران است. اجزای قوای محرکه شامل اکتروموتور براشلس، گیربکس درایور، و اجزای جانبی وسیله نقلیه برقی هستند. طراحی و تولید اجزا توسط شرکت انجام شده و کلیه سخت‌افزار و نرم‌افزارها مطابق استانداردهای روز اروپا است. این محصول بر روی وسایل نقلیه برقی مورد استفاده قرار می‌گیرد و تاییدیه تمام استانداردهای ملی مربوطه را نیز اخذ کرده است.

شرکت فناوری اقیانوس رابین

شرکت فناوری اقیانوس رابین در راستای اجرای قوانین دریایی در زمینه مصرف انرژی و گرمایش زمین اقدام به ارائه خدمت EEXL کرده است. این خدمت با توجه به ویژگی‌های شناور و محاسبات براساس شاخص‌‌های استاندارد، رتبه مصرف هر انرژی را برای هر شناور مشخص می‌کند. فعالیت‌های این شرکت در این زمینه بررسی بازار و الزامات قانونی، تولید محاسبه‌گری تخصصی برای پیدا کردن شاخص مصرف انرژی، تهیه و تدوین دفترچه فنی با توجه به الزامات قانونی بر طبق نتایج محاسبه‌گر اختصاصی، انتخاب بهترین مکانیزم عملکردی و ... براساس راهکارهای اعمال شده است.

شرکت مدیریت و توسعه یادمان نصر(متین)

یکی از تولیدات این شرکت که در نمایشگاه ارائه خواهد شد، بازارگاه حمل‌ونقل شهری و بین شهری باربانت است که انواع حمل بار از قبیل باربری داخل شهری و بین شهری را مدنظر قرار داده و سرویس‌دهی مطمئن انجام می‌دهد که در بارهای داخل شهری توجه ویژه‌ای به موضوع اسباب‌کشی دارد. خدمات باربانت به دو دسته صاحبان بار و باربری‌ها ارائه می‌شود.

شرکت گیگاپرداز پارس

شرکت گیگاپرداز پارس که در حوزه طراحی و ساخت انواع سخت‌افزارها و راه‌کارهای مورد استفاده در بخش اینترنت اشیا صنعتی و صنعت هوشمند و خودروهای متصل فعالیت دارد با طیفی از محصولات متنوع خود از جمله پلتفرم سخت‌افزاری خودروهای هوشمند و متصل، برچسب هوشمند، ردیاب کانتیر و ... به نمایشگاه آمده است.

شرکت حدیدپردازان اصفهان

محصولات این شرکت در گذشته بر قطعات بدنه کامیون‌های بنز نسل قدیم معطوف بوده اما با اعمال تغییراتی در عملکرد، شرکت هم‌اکنون در زمینه تولید قطعات خودروهای سنگین نسل جدید فعالیت می‌کند.

شرکت بهین آماد هوشمند (باهو)

این شرکت دانش‌بنیان نیز با طراحی، برنامه‌ریزی و نظارت بر تامین و توزیع کالا به نمایشگاه آمده است. این شرکت با توسعه دو ماژول برنامه‌ریزی توزیع و نظارت بر ناوگان حمل و ترکیب آن‌ها با یکدیگر مزایای رقابتی قابل توجه و چشمگیری در زنجیره عرضه کالا و مدیریت ناوگان حمل‌ونقل ایجاد می‌کند. این بهبود از طریق استفاده بهینه از ناوگان موجود و کاهش تعداد ناوگان مورد نیاز، افزایش ارائه خدمت به مشتریان، نظارت کامل بر عملکرد سیستم توزیع و شناسایی نقایص موجود، تحویل تقاضای مشتریان با حداقل هزینه‌های توزیع در زمان موردنظر، جلوگیری از فروش از دست‌رفته مشتریان و .... انجام می‌گیرد.

ارسال نظرات
«آبادیران»، بستر نقش آفرینی دانش بنیان‌ها در تحقق گفتمان مردمی‌‌کردن اقتصاد دهقانی خبر داد: برنامه‌های حمایتی ویژه معاونت علمی برای توسعه نوآوری‌های فراگیر اجتماعی
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 24 اردیبهشت 1403 وام مسکن با پشتوانه بیت‌کوین
در اعتراض به دستمزدها؛ کارمندان اپل اعتصاب می‌کنند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 23 اردیبهشت 1403 پیش‌بینی روند قیمت بیت‌کوین
درمان دقیق تر بیماری‌ها؛ هوش مصنوعی گوگل داروساز می‌شود
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 22 اردیبهشت 1403 سقوط بیت‌کوین و اتریوم
به دلیل نقض حق امتیاز اختراع؛ مایکروسافت ۲۴۲ میلیون دلار جریمه شد
وبگردی