کد خبر: ۳۲۵۳
|
۲۷ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۰:۳۰

«بینج بار»؛ حذف دلالان از گردونه تهیه برنج

بینج بار استارتاپی است که قصد دارد با بررسی و نظارت بر کشت تا برداشت کشاورزان و فروش برنج آن ها توسط خودشان و به طور مستقیم، این محصول ایرانی را با قیمت مناسب و کیفیت مطلوب به دست مصرف کننده برساند و به نوعی دست دلالان را کوتاه کند. بینج بار از اردیبهشت سال گذشته فعالیت تجاری خود را آغاز کرده و توانسته در این مدت علاوه بر جذب مشتری جدید، مصرف‌کنندکان قبلی را نیز حفظ کرده و به خرید محصولات باکیفیت برنج ایرانی ترغیب کند.

امیرحسین رضایی هم بنیانگذار بینج بار در گفت‌وگو با خبرنگار نبض فناوری با اشاره به اینکه استارتاپ بینج بار به منظور کمک به اقتصاد کشاورزان فعالت خود را آغاز کرده است، گفت: با توجه به اینکه دلالان محصولات کشاورزی را ارزان از کشاورزان،  خریداری کرده و با قیمت بالا و در برخی موارد اختلاط به مردم عرضه می‌کنند، ما تصمیم گرفتیم با ایجاد استارتاپ بینج بار، برنج را بدون واسطه به دست مصرف کنندگان برسانیم تا علاوه بر حمایت از کشاورزان، مردم نیز با قیمت مناسب و کیفیت تضمینی این محصول را خریداری کنند.

رضایی با اشاره به اینکه ما برای تضمین کیفیت محصولات ارائه شده نیز فعالیت می‌کنیم، افزود: متخصصان ما از مرحله کشت تا برداشت برنج با کشاورزان همراه هستند و بر روند آن نظارت می‌کنندتا محصول مناسب و با کیفیتی حاصل شده و به دست مصرف کننده برسد.

«بینج بار»؛ حذف دلالان از گردونه تهیه برنج

بنیانگذار بینج‌بار با اشاره به کشت بهینه برنج گفت: ما با نظارت مستقیم بر کشت تا برداشت برنج، میزان مصرف سموم و کودهای شیمیایی را کاهش می‌دهیم و کشتی بهینه را برای کشاورزان به ارمغان آوردیم. پس از کشت برنج نیز محصول در آزمایشگاهها بررسی و کیفی سنجی شده و بر اساس آن قیمت‌گذاری و عرضه می‌شود.

او با اشاره به اینکه در استارتاپ بینج بار انواع برنج‌های ایرانی با کیفیت متنوع عرضه می‌شود، خاطر نشان کرد: در این استارتاپ علاوه بر نوع و قیمت محصول، درجه معطربودن و حتی قد برنج پس از پخت و کیفیت آن نیز برای مخاطبان عرضه شده است. همچنین در صورت خرید یک محصول، بسته‌ای به عنوان تست پخت برنج نیز در اختیار آنها قرار می‌گیرد تا پس از پخت و اطمینان از کیفیت آن، از برنج خریداری شده استفاده کنند.

رضایی ادامه داد: در صورتی که رضایت مشتری پس از پخت نمونه ارائه شده جلب نشد، امکان مرجوع کردن آن وجود دارد. البته در این مدت تمامی مشتریان از محصولات خریداری شده رضایت کامل داشتند و همچنان با ما همراه هستند.

بنیانگذار بینج بار درباره تأثیر کرونا بر کسب و کار برنج به صورت مستقیم به دست مصرف کننده، گفت با شیوع کرونا در کشور، ابتدا فعالیت ما نیز محدود شد اما پس از آن در ماه‌های اخیر فروش برنج از طریق استارتاپ نسبت به مدت مشابه سال گذشته دو برابر شد.

رضایی درباره نحوه خرید از استارتاپ بینج بار خاطر نشان کرد: افراد پس از مراجعه به این استارتاپ و انتخاب برنج مورد نیاز، هزینه آن را پرداخت کرده و محصول از طریق پست از شمال به مقصد ارسال می‌شود. البته ناگفته نماند هزینه تمام شده برای کاربران با کیفیت ارائه شده در بینج بار حداقل ۲ هزار تومان کمتر از قیمت تمام شده برنج از تهران است.

او با اشاره به اینکه بینج بار در بین 6 استارتاپ برتر جهان در حوزه کشاورزی از طرف یونیدو آلمان معرفی شده است، گفت: ما در حدود یک سال با فعالیت و نظارت بر محصولات کشاورزان توانستیم هشت میلیارد تومان گردش اقتصادی در این حوزه را افزایش دهیم و بهره وری کشت کشاورزان عضو را با میانگین 15 درصد ارتقا بخشیم.
ارسال نظرات
به دلیل عدم پیروی از مقررات؛ ترکیه گوگل را جریمه کرد
همراه با ارائه چندین ویژگی دسترسی جدید اپل «ردیابی چشم» را به آیفون‌ها و آی‌پدها می‌آورد
وزیر ارتباطات با اشاره افتتاح پروژه های ارتباطی: کیفیت و سرعت اینترنت افزایش پیدا می کند
وبگردی