کد خبر: ۳۲۵۶۰
|
۳۰ آذر ۱۴۰۱ | ۱۸:۳۰

سرعت سرویس اینترنت استارلینک با داشتن بیش از 1 میلیون کاربر فعال کاهش می‌یابد

اسپیس ایکس اعلام کرد که تعداد مشترکان فعال سیستم اینترنت ماهواره ای استارلینک اکنون از یک میلیون نفر فراتر رفته است.

به گزارش «نبض فناوری»، اکانت رسمی توییتر اسپیس ایکس اعلام کرد: “استارلینک اکنون بیش از 1،000،000 مشترک فعال دارد – با تشکر از همه مشتریان و اعضای تیم استارلینک که در دست یافتن به این نقطه عطف مشارکت داشتند.”

برای کاربران فعلی، این خبر اصلا خوب نیست، زیرا طبق تحقیقات Ookla، میانگین سرعت دانلود استارلینک از سه ماهه دوم سال 2021 در تمامی کشورهای تحت پوشش رو به کاهش بوده است. مقدار این کاهش سرعت نیز از 9 تا 54 درصد متغیر بود. Ookla خاطرنشان کرد که این موضوع به این دلیل است که زیرساخت‌های استارلینک نمی‌توانند از این روند افزایشی تعداد مشترکین پشتیبانی کنند.

در ماه نوامبر، فاش شد که بخش اینترنت ماهواره‌ای اسپیس ایکس شروع به محدود کردن سرعت اینترنت خانگی برای مشتریانی خواهد کرد که در ساعات اوج مصرف ماه دسامبر، بیش از 1 ترابایت داده در ماه مصرف می‌کنند.

اسپیس ایکس در ماه آگوست اعلام کرد که با T-Mobile همکاری می‌کند تا به تلفن‌های همراه مشتریان اجازه دهد مستقیماً به ماهواره‌های استارلینک متصل شوند. همچنین آزمایش بتا برای مشترکین این اپراتور از اواخر سال میلادی 2023 آغاز خواهد شد. این روند به طور بالقوه افراد بیشتری را به پایگاه کاربران استارلینک اضافه می‌کند.

پیش از این، Sestroretsk Arms Plant که یک شرکت خصوصی است، Borshchevik mobile complex را ارائه کرده که برای تعیین مکان پایانه‌های استارلینک طراحی شده است.

منبع/ آی‌تی‌رسان

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
وبگردی