کد خبر: ۳۲۵۸۱
|
۰۱ دی ۱۴۰۱ | ۲۰:۳۰

همکاری گوگل و سامسونگ برای توسعه برنامه سلامت محور Health Connect

گوگل Health Connect که با همکاری سامسونگ ساخته شده است، به زودی به یکی از برنامه‌های اصلی اندروید 14 تبدیل خواهد شد. با ما همراه باشید.

به گزارش «نبض فناوری»، در مراسم Google I/O 2022، گوگل سیستم Health Connect را معرفی کرد که با همکاری سامسونگ توسعه داده شده است. این یک API و پلتفرم Android است که می‌تواند داده‌های مربوط به سلامتی و تناسب اندام را از برنامه‌ها یا دستگاه‌ها جمع‌آوری کند، آن‌ها را به صورت ایمن ذخیره کند و به شما اجازه دهد آن داده‌ها را با برنامه‌ها یا دستگاه‌های دیگر به اشتراک بگذارید.

در حال حاضر، Health Connect به عنوان یک برنامه در تلفن‌های هوشمند اندرویدی و ساعت‌های هوشمند Wear OS در دسترس است. با این حال، گوگل ممکن است Health Connect را به بخشی جدایی ناپذیر از اندروید 14 تبدیل کند.

به تازگی گوگل، اندروید 13 نسخه QPR2 بتای 1 را برای گوشی‌های هوشمند پیکسل منتشر کرده است. جالب اینجاست که سیستم عامل بتا با اپلیکیشن Health Connect از پیش بارگذاری شده یعنی به عنوان یک برنامه پیش فرض روی این سیستم عامل نصب شده است. با این حال، Health Connect ممکن است در آینده فقط به گوشی‌های پیکسل محدود نشود. به گفته میشال رحمان، ویرایشگر فنی ارشد در Esper، تغییرات کد ارائه شده به AOSP Gerrit نشان می‌دهد که Health Connect به یک سرویس از سیستم اندروید 14 تبدیل خواهد شد. به عبارت دیگر، گوگل ممکن است برنامه Health Connect را به یک برنامه پیش فرض در تمام گوشی‌های اندروید 14 تبدیل کند.

ادغام Health Connect در اندروید 14 چه سودی برای مردم خواهد داشت؟

اگر این برنامه به بخشی جدایی ناپذیر از سیستم عامل تبدیل شود، توسعه‌دهندگان و برنامه‌نویسان بیشتری این سرویس را در برنامه‌های خود ادغام خواهند کرد. هرچه تعداد برنامه‌هایی که با Health Connect ادغام شده‌اند بیشتر باشد، اشتراک‌گذاری داده‌های سلامتی و تناسب اندام خود در بین برنامه‌ها برای افراد آسان‌تر می‌شود. همچنین به این معنی است که می‌توانید به راحتی بین ساعت‌های هوشمند برندهای مختلف جابجا شوید بدون اینکه نگران از دست دادن داده‌های سلامتی و تناسب اندام خود باشید.

در حال حاضر، بیش از ده برنامه دارای Health Connect هستند، از جمله Google Fit، Samsung Health، Fitbit، MyFitnessPal، HealthilyMe، Oura، Flo، Lifesum، Outdooractive و Proov. اگر از هر یک از این برنامه‌ها استفاده می‌کنید، می‌توانید با استفاده از Health Connect داده‌های سلامتی و تناسب اندام خود را به راحتی بین آن برنامه‌ها به اشتراک بگذارید. امیدواریم زمانی که گوگل، Health Connect را به بخشی جدایی ناپذیر از اندروید تبدیل کند، برندهای محبوبی مانند Xiaomi و Realme نیز پشتیبانی از Health Connect را در برنامه‌های تناسب اندام خود اضافه کنند.

منبع/ آی‌تی‌رسان

ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی