کد خبر: ۳۲۶۶۵
|
۰۵ دی ۱۴۰۱ | ۱۷:۲۸

مهارت رانندگان ناوگان بین‌شهری با توسعه سامانه هوشمند شبیه‌ساز رانندگی ارتقا می‌یابد

تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه برای توسعه سامانه هوشمند شبیه‌ساز رانندگی ناوگان بین‌شهری و ماشین‌آلات راه‌سازی با هدف ارزیابی و افزایش مهارت رانندگان امضا شد.

به گزارش «نبض فناوری»، ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و شرکت شبیه ساز فناور نصیر با یکدیگر هم‌گام شدند تا با توسعه این سامانه کاربردی؛ مهارت رانندگان و ایمنی جاده‌ها را ارتقا دهند.

ایمنی همیشه یکی از موضوعات کلیدی حمل‌ونقل به خصوص در بخش بین‌شهری است و مدیران توجه ویژه‌ای به این امر دارند. آمار بالای تلفات و سوانح جاده‌ای، بازیگران این حوزه را بر لزوم استفاده از ابزارهای مختلف مانند سیستم‌های نظارتی و آموزشی سوق داده است.

یکی از عوامل موثر در این سوانح، خطای انسانی و عدم مهارت راننده در هدایت وسایل‌نقلیه در شرایط مختلف جاده است. برهمین اساس استفاده از فناوری سیستم‌های شبیه‌ساز، به‌عنوان یک ابزار سنجشی برای ارزیابی میزان توانمندی رانندگان به‌خصوص رانندگان وسایل‌نقلیه عمومی و سنگین بین‌شهری است که در شرایط مختلف نظیر بارندگی و مه‌آلودگی و پایش رفتار و عملکرد راننده و همچنین ابزار کمک‌‌آموزشی برای افزایش مهارت رانندگی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در همین راستا، براساس نیازمندی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور برای بهره‌برداری از این ابزار با هدف ارزیابی سالانه رانندگان وسایل‌نقلیه عمومی و سنگین و افزایش مهارت آنان؛ محصول شبیه‌ساز رانندگی اتوبوس‌ بین‌شهری توسط شرکت دانش‌بنیان فناور شبیه‌ساز نصیر توسعه داده شده است.

این محصول با حمایت ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری و سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور توسعه داده‌ خواهد شد.

مهارت رانندگان ناوگان بین‌شهری با توسعه سامانه هوشمند شبیه‌ساز رانندگی ارتقا می‌یابد

به‌همین منظور در حاشیه ششمین نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ونقل، لجستیک و صنایع وابسته، تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه میان ستاد حمل‌ونقل پیشرفته، سازمان راهداری و شرکت فناوری شبیه‌ساز نصیر منعقد گردید. لازم به ذکر است این سامانه در مرکز آموزش شهید تفویضی سازمان راهداری مستقر و مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 28 اسفند 1403 پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین
برای پیروی از قوانین ترکیه؛ «تردز» در ترکیه تعطیل شد
رئیس کل دادگستری استان تهران اعلام کرد رای پرونده رمزارز جعلی «کینگ‌مانی» صادر شد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 27 فروردین 1403 ریزش بیت‌کوین ادامه دارد؟
وبگردی