کد خبر: ۳۲۶۹۷
|
۰۷ دی ۱۴۰۱ | ۱۵:۵۱

تسمه‌های صنعتی ایران ساخت شد

تسمه‌های صنعتی قدرت را از یک قسمت دستگاه به قسمت دیگر منتقل می کنند. این تجهیزات توسط یک شرکت دانش‌بنیان، بومی‌سازی شده‌اند.

به گزارش «نبض فناوری»، داود رضاوند، عضو هیات مدیره شرکت شهاب تسمه آسیا با اشاره به این که یکی از مهم ترین تسمه های مورد استفاده در صنعت تسمه پروانه است، گفت: تسمه‌های وی شکل جز تسمه های انتقال نیرو یا انتقال قدرت هستند. تلاش کردیم با بومی سازی این تجهیزات، نیاز کشور به این محصول را تامین کنیم.

انتقال قدرت به‌وسیله تسمه

در واقع وظیفه تسمه های صنعتی انتقال قدرت موتور توسط یک پولی به قسمت دیگر است. تسمه های وی شکل در اکثر صنایع سبک و سنگین کاربرد داشته و جنس تسمه های وی شکل، از لاستیک و نخ بوده و سطح مقطع آن به شکل ذوزنقه است.

تسمه های وی شکل روکش‌دار ساده در ماشین آلات کشاورزی به علت ارزان و در دسترس بودن مورد استفاده قرار می گیرد.

معمولا تسمه های وی شکل در برابر حرارت و روغن و الکتریسیته ساکن مقاوم بوده و قابلیت قرار گیری دور پولی های کوچک را دارد و باعث می شود تسمه به خوبی به فولی چنگ بزند و چسبندگی بیش‌تری دارد. تسمه های وی شکل دنده دار منعطف بوده و دارای عمربیشتر و حرکت کمتر است. به علت افزایش قدرت تسمه و افزایش کشش یکنواختی در سراسر تسمه آن ها به یکدیگر وصل می شوند.

صرفه جویی ارزی

این مدیر حوزه دانش بنیان توضیح داد: تولید تسمه در داخل کشور سبب شده تا نیاز کشور با هزینه کم تر برطرف شود و از سوی دیگر صرفه جویی ارزی قابل توجهی رخ دهد. تولید تسمه های صنعتی در داخل کشور منجر به ایجاد ده ها فرصت شغلی نیز شده است.

ارسال نظرات
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
جایگزین باتری‌های لیتیوم یونی؛ باتری که در چند ثانیه شارژ می‌شود
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در اول اردیبهشت 1403 هاوینگ بیت‌کوین فرا رسید
به دلیل نگرانی از ایمنی داده‌ها؛ هلند استفاده از فیس‌بوک را ممنوع می‌کند
وبگردی